Współpraca w świecie przyrody
14 maja - czwartek
"Współpraca w świecie przyrody"🐞
💗Dzień dobry👫
Dzisiaj dowiemy się na czym polega symbioza w świecie przyrody. Poszerzymy swoją wiedzę na temat zwierząt zapylających kwiaty. Określimy rodzaje rzeczowników w liczbie pojedynczej. Porównamy liczby trzycyfrowe. Zaśpiewamy piosenkę " Bo co może..." i przypomnimy sobie kroki czeskiego tańca - polki.
Edukacja polonistyczno- przyrodnicza🌺
My - ludzie od dzieciństwa uczymy się współpracować. Efekty naszej współpracy bywają różne zależnie od świadomości, aktywności i możliwości zainteresowanych współpracą osób oraz korzyści jakie przyniesie im wspólne działanie. W świecie przyrody zwłaszcza u zwierząt również istnieje współpraca. Te zagadnienie jest głównym tematem tych zajęć.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i przyrody, zapiszcie w nich:
Lekcje, datę
Temat: Współpraca w świecie przyrody.
2. Przeczytajcie tekst "Współpraca w świecie przyrody" ze s. 58-59 z podręcznika i wykonajcie ćwiczenia zamieszczone pod tekstem.
3. Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego z podręcznika informację objaśniającą znaczenie określenia "symbioza".
Przepiszcie!
Wiele organizmów współpracuje dla wspólnej korzyści. Takie zjawisko nazywamy symbiozą.
➤Pod tą notatką przepiszcie narysujcie i przepiszcie tabelkę, która podsumowuje Wasze odpowiedzi na pytania z podręcznika i dotyczy pozostałych poleceń pod tekstem.
➤Wykonajcie związane z tematem ćwiczenia ze s.53 z kart pracy.
4.Teraz obejrzyjcie odmianę współpracy w świecie zwierząt- związaną z zapylaczami.
Kliknij tu
➤Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego poniższą notatkę:
Zapiszcie!
Kwiaty zwabiają zapachem i barwą owady zapylające, które przenoszą pyłek z jednej rośliny danego gatunku na drugą i w ten sposób ją zapylają. Dzięki temu mogą się rozwinąć owoce i nasiona tych roślin.
➤W ćwiczeniu 5 ze s. 54 z kart ćwiczeń utwórzcie wyrazy z cząstką -wspól- Zapamiętajcie zapis ortograficzny tych wyrazów.
5. Uwaga dyktando!
Pierwsze obowiązkowe, drugie dla chętnych. Wykonajcie je i sprawdźcie poprawność pracy. Przepiszcie bezbłędnie wyrazy, w których popełniliście błędy i przypomnijcie sobie zasadę ortograficzna jaka w ich pisowni występuje.
W domu
Wyślijcie mailem do mnie tytuł dyktanda i liczbę wyrazów, w których pojawiły się Wasze błędy- Możecie mi napisać te wyrazy, ale bez błędów.
Obowiązkowe
Kliknij tu- dyktando 1
Dla chętnych.
Kliknij tu - dyktando 2
6. Część do zeszytu z przyrody.
Przepiszcie do zeszytu pod tematem, który zapisaliście wcześniej (taki sam jak w zeszycie z polskiego).
➤ Przepiszcie lub wydrukujcie poniższą tabelkę i z liter po lewej stronie, wykreślcie co drugą literę. Z wykreślonych liter otrzymacie nazwy zwierząt, które chronią inne zwierzęta przed drapieżnikami.
➤ Na koniec, gdy we właściwym miejscu wstawicie w ciągu literowym przecinki, otrzymacie grupy zwierząt, które są zapylaczami, ale nie należą do owadów. Napiszcie je w zeszycie z przyrody.
Nietoperześlimakiptakissaki.
Zapraszam do obejrzenia tematycznego filmiku.
Edukacja matematyczna🌺
1. Zapiszcie w zeszycie z matematyki:
Lekcje,datę
Temat: Porównujemy liczby dwucyfrowe.
2. Rachunek pamięciowy:
700 + 30=
400+ 20 + 5 =
600 + 70 + 9 =
500+ 50 + 0=
900 + 0 + 7 =
2. Przypomnijcie sobie, jak porównywaliśmy liczby trzycyfrowe na naszym Meet -spotkaniu matematycznym.
Porównajcie.
➤ Ustnie wykonajcie zad. 2 ze s. 76 z podręcznika.
➤Porównajcie liczby z par w okienkach, która jest większa, przypomnijcie sobie, jak to rozpoznać.
➤Wykonajcie zad 4 według wzoru:
➤ Na koniec wykonajcie zad. 1, 2 ze s. 64 z kart ćwiczeń.
Muzyka🌺
1. Przypomnijcie sobie melodię i słowa piosenki " Bo co może mały człowiek"
2. Przypomnijcie sobie kroki tańca polki i spróbujcie zatańczyć w domu z rodzeństwem, z rodzicem... Kiedy wrócimy do szkoły odtańczymy polkę w klasie. Wcześniej możecie nagrać filmik i mi wysłać- jak idzie Wam nauka tego tańca.
"Współpraca w świecie przyrody"🐞
💗Dzień dobry👫
Dzisiaj dowiemy się na czym polega symbioza w świecie przyrody. Poszerzymy swoją wiedzę na temat zwierząt zapylających kwiaty. Określimy rodzaje rzeczowników w liczbie pojedynczej. Porównamy liczby trzycyfrowe. Zaśpiewamy piosenkę " Bo co może..." i przypomnimy sobie kroki czeskiego tańca - polki.
Edukacja polonistyczno- przyrodnicza🌺
My - ludzie od dzieciństwa uczymy się współpracować. Efekty naszej współpracy bywają różne zależnie od świadomości, aktywności i możliwości zainteresowanych współpracą osób oraz korzyści jakie przyniesie im wspólne działanie. W świecie przyrody zwłaszcza u zwierząt również istnieje współpraca. Te zagadnienie jest głównym tematem tych zajęć.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i przyrody, zapiszcie w nich:
Lekcje, datę
Temat: Współpraca w świecie przyrody.
2. Przeczytajcie tekst "Współpraca w świecie przyrody" ze s. 58-59 z podręcznika i wykonajcie ćwiczenia zamieszczone pod tekstem.
3. Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego z podręcznika informację objaśniającą znaczenie określenia "symbioza".
Przepiszcie!
Wiele organizmów współpracuje dla wspólnej korzyści. Takie zjawisko nazywamy symbiozą.
➤Pod tą notatką przepiszcie narysujcie i przepiszcie tabelkę, która podsumowuje Wasze odpowiedzi na pytania z podręcznika i dotyczy pozostałych poleceń pod tekstem.
➤Wykonajcie związane z tematem ćwiczenia ze s.53 z kart pracy.
4.Teraz obejrzyjcie odmianę współpracy w świecie zwierząt- związaną z zapylaczami.
Kliknij tu
➤Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego poniższą notatkę:
Zapiszcie!
Kwiaty zwabiają zapachem i barwą owady zapylające, które przenoszą pyłek z jednej rośliny danego gatunku na drugą i w ten sposób ją zapylają. Dzięki temu mogą się rozwinąć owoce i nasiona tych roślin.
➤W ćwiczeniu 5 ze s. 54 z kart ćwiczeń utwórzcie wyrazy z cząstką -wspól- Zapamiętajcie zapis ortograficzny tych wyrazów.
- W kilku zdaniach napiszcie w zeszycie czy lubicie współpracować. Wyjaśnijcie, dlaczego tak lub dlaczego nie. Krótko podajcie przykłady.
- Uzupełnijcie ćwiczenie 5, 4 ze s. 54 z kart ćwiczeń. Zapamiętajcie nazwy rodzajów w l. pojedynczej.
5. Uwaga dyktando!
Pierwsze obowiązkowe, drugie dla chętnych. Wykonajcie je i sprawdźcie poprawność pracy. Przepiszcie bezbłędnie wyrazy, w których popełniliście błędy i przypomnijcie sobie zasadę ortograficzna jaka w ich pisowni występuje.
W domu
Wyślijcie mailem do mnie tytuł dyktanda i liczbę wyrazów, w których pojawiły się Wasze błędy- Możecie mi napisać te wyrazy, ale bez błędów.
Obowiązkowe
Kliknij tu- dyktando 1
Dla chętnych.
Kliknij tu - dyktando 2
6. Część do zeszytu z przyrody.
Przepiszcie do zeszytu pod tematem, który zapisaliście wcześniej (taki sam jak w zeszycie z polskiego).
➤ Przepiszcie lub wydrukujcie poniższą tabelkę i z liter po lewej stronie, wykreślcie co drugą literę. Z wykreślonych liter otrzymacie nazwy zwierząt, które chronią inne zwierzęta przed drapieżnikami.
➤ Na koniec, gdy we właściwym miejscu wstawicie w ciągu literowym przecinki, otrzymacie grupy zwierząt, które są zapylaczami, ale nie należą do owadów. Napiszcie je w zeszycie z przyrody.
Nietoperześlimakiptakissaki.
Zapraszam do obejrzenia tematycznego filmiku.
Edukacja matematyczna🌺
1. Zapiszcie w zeszycie z matematyki:
Lekcje,datę
Temat: Porównujemy liczby dwucyfrowe.
2. Rachunek pamięciowy:
700 + 30=
400+ 20 + 5 =
600 + 70 + 9 =
500+ 50 + 0=
900 + 0 + 7 =
2. Przypomnijcie sobie, jak porównywaliśmy liczby trzycyfrowe na naszym Meet -spotkaniu matematycznym.
Porównajcie.
➤ Ustnie wykonajcie zad. 2 ze s. 76 z podręcznika.
➤Porównajcie liczby z par w okienkach, która jest większa, przypomnijcie sobie, jak to rozpoznać.
➤Wykonajcie zad 4 według wzoru:
➤ Na koniec wykonajcie zad. 1, 2 ze s. 64 z kart ćwiczeń.
Muzyka🌺
1. Przypomnijcie sobie melodię i słowa piosenki " Bo co może mały człowiek"
2. Przypomnijcie sobie kroki tańca polki i spróbujcie zatańczyć w domu z rodzeństwem, z rodzicem... Kiedy wrócimy do szkoły odtańczymy polkę w klasie. Wcześniej możecie nagrać filmik i mi wysłać- jak idzie Wam nauka tego tańca.
Obejrzyjcie i porównajcie pokazywane wcześniej kroki z tańcem ludowym -polka w wykonaniu czeskiego zespołu tanecznego.
Pozdrawiam. Owocnej nauki i tanecznej zabawy. ✋🎵🎵
Obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsuńDzień dobry,Pani,cześć wszystkim. Hania obecna:)
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)
OdpowiedzUsuńJan i Julian obecni
OdpowiedzUsuńEmil P.obecny
OdpowiedzUsuńLenka B. obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńPozdrawiamy
Artur Obecny
OdpowiedzUsuńKacper obecny
OdpowiedzUsuńMaja W. Obecna 🙂
OdpowiedzUsuńMarita I.obecna
OdpowiedzUsuńSzymon obecny
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsuńObecny Alan J.
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne
OdpowiedzUsuńJest Dawid G.
OdpowiedzUsuńZuzia P. obecna
OdpowiedzUsuńJudyta Wiśniewska obecna
OdpowiedzUsuńWitajcie !
OdpowiedzUsuńMoje "Pracusie" już prawie kończą dzieło.
Świetnie.
Miłego dnia!!!!!!!!!!
Pozdrawiam
P. Joanna
Antoni K Obecny
OdpowiedzUsuń