Temat: Powroty ptak贸w. Wiosenne obserwacje.

15 kwietnia - 艣roda
馃挆Dzie艅 dobry ! 馃懌 

W tym tygodniu 

Wzbogacimy wiadomo艣ci na temat oznak zwi膮zanych z nadej艣ciem wiosny, poruszaj膮c temat “Przyloty ptak贸w wiosn膮.” Poznamy wybrane gatunki ptak贸w przylatuj膮cych wiosn膮 do Polski oraz budow臋 i wygl膮d niekt贸rych ptasich gniazd. Wzbogacimy wiedz臋 na temat ptak贸w zamieszkuj膮cych mokrad艂a. Rozwiniemy umiej臋tno艣膰 pisania opisu- poprzez porz膮dkowanie zda艅 w opisie  skowronka. Poszerzymy wiedz臋 o pracy ornitologa.

B臋dziemy doskonali膰 umiej臋tno艣ci :

- pisania instrukcji,

-wskazywania najwa偶niejszych wyraz贸w w zdaniu- czynno艣ci i jej wykonawcy;

-rozwijania zdania;
-wyr贸偶niania rodzaj贸w zda艅;
- dobierania przymiotnik贸w do rzeczownik贸w.
Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi.
Przypomnimy cechy prostok膮t贸w i kwadrat贸w. B臋dziemy mierzy膰 d艂ugo艣ci ich bok贸w. Powt贸rzymy tabliczk臋 mno偶enia w zakresie 50. B臋dziemy rozwi膮zywa膰  zadania tekstowe. Przypomnimy elementy muzyki. Nauczymy si臋 melodii i s艂贸w piosenki -”Ziemia wyspa zielona”.  B臋dziemy pracowa膰 w Edytorze testu: kropka, przecinek...


Dzisiaj 
Wzbogacimy wiadomo艣ci na temat oznak zwi膮zanych z nadej艣ciem wiosny, poruszaj膮c temat “Przyloty ptak贸w wiosn膮.” Poznamy wybrane gatunki ptak贸w przylatuj膮cych wiosn膮 do Polski oraz budow臋 i wygl膮d niekt贸rych ptasich gniazd. Poszerzymy wiedz臋 o pracy ornitologa.
B臋dziemy doskonali膰 umiej臋tno艣ci : 
-wskazywania najwa偶niejszych wyraz贸w w zdaniu- czynno艣ci i jej wykonawcy;
-rozwijania zdania;
-wyr贸偶niania rodzaj贸w zda艅;
- dobierania przymiotnik贸w do rzeczownik贸w.
Przypomnimy cechy prostok膮t贸w i kwadrat贸w. B臋dziemy mierzy膰 d艂ugo艣ci ich bok贸w. Powt贸rzymy tabliczk臋 mno偶enia w zakresie 50.


Edukacja polonistyczna馃尭

1. Zapisz w zeszycie do j. polskiego

Lekcje, dat臋

Temat: Powroty ptak贸w. Wiosenne obserwacje.

2. Przeczytajcie wiersz "Ptaki" ze s. 5 z podr臋cznika nr 4 i przyjrzyjcie si臋 ilustracji. 

Wska偶cie w wierszu zdania, w kt贸rych wyst臋puje wyraz - ptaki. 
Zobaczcie jakie znaki interpunkcyjne stoj膮 na ko艅cu tych zda艅.
Jak nazywamy te rodzaje zda艅?

3. Zastan贸wcie si臋 i odpowiedzcie, dlaczego poetka u偶y艂a koloru zielonego do opisu ptak贸w?

4. Uzupe艂nijcie zadania ze str. 3 z kart pracy 4.

Przyjrzyjcie si臋 mapce sk膮d  na wiosn臋 wracaj膮 do nas ptaki.





5.  Poszukajcie  ptasich gniazd na ilustracji  na s. 4-5 w podr臋czniku 4. Zastan贸wcie si臋 do jakie ptaki je zbudowa艂y.


6. Przyjrzyjcie si臋 zdj臋ciom ptak贸w  obejrzyjcie film o ptakach i ich gniazdach.

Dudek
艁ab臋d藕






 
                                                       殴r贸d艂o;Pinterest



Ciekawostki
Nazwy wybranych ptak贸w, kt贸re przylatuj膮 do nas na wiosn臋, zak艂adaj膮 gniazda lub wracaj膮 do swoich gniazd, sk艂adaj膮 jaja i wychowuj膮 piskl臋ta.
  • Skowronek jest jednym z ptak贸w, kt贸re najwcze艣niej do nas przylatuj膮.
  • 呕urawie przylatuj膮  na prze艂omie lutego i marca. W locie lec膮 w skupieniach nazywanych kluczami.
  • W marcu pojawiaj膮 si臋 szpaki, czaple, strzy偶yki i wiele innych ptak贸w. Do drugiej po艂owy marca pojawiaj膮 si臋 bociany. Te ptaki nie tworz膮 kluczy, lecz lec膮 w lu藕nym szyku.
  • W kwietnia przylatuj膮 jask贸艂ki dym贸wki, okn贸wki, b膮ki, kuku艂ki, dudki.
  • Jerzyki na prze艂omie kwietnia i maja.
 7. W zeszycie z j. polskiego napisz pod tematem lekcji kilka nazw ptak贸w przylatuj膮cych do nas wiosn膮 Zacznij tak:

Wiosn膮 do Polski  przylatuj膮:  jask贸艂ki, kuku艂ki, skowronki...

8. Przeczytaj informacje dotycz膮ce najwa偶niejszych wyraz贸w w zadaniu s. 4 podr臋cznik 4.

W zdaniu mo偶emy wskaza膰 dwa najwa偶niejsze wyrazy: jeden to wyraz oznaczaj膮cy czynno艣膰, a drugi wykonawc臋 czynno艣ci.
                 1              2
 Ju偶    przylecia艂y   ptaki.

9. Przepisz  do zeszytu z j臋zyka polskiego poni偶sz膮 notatk臋 i zapami臋taj zawarte w niej informacje.

Najwa偶niejsze wyrazy w zdaniu:

wykonawca    czynno艣膰       inne wyrazy
czynno艣ci
    2                 1            3
Kasia            czyta            ciekaw膮 ksi膮偶k臋.

10. Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonaj zadania ze s. 4 z kart pracy.

11. Teraz poznacie czym zajmuje si臋 ornitolog.

Na pocz膮tku przypomnijcie sobie znaczenie s艂owa - kamufla偶.
 Przyjrzyjcie si臋 zdj臋ciu. Co mo偶ecie o nim powiedzie膰? 


Przeczytajcie tekst " Obserwacje ornitologiczne"  ze s.7 z podr臋cznika.

Odpowiedzcie na pytania:
  • Czym zajmuje si臋 ornitolog?
  • Co jest potrzebne do obserwacji ptak贸w?
  • Gdzie zobaczymy najwi臋cej gatunk贸w ptak贸w?
  • gdzie powstaj膮 specjalne wie偶e obserwacyjne?
  • Co mo偶e zrobi膰 przestraszony ptasi rodzic?
  • o co dbaj膮 obserwatorzy ptak贸w?

12. Wykonajcie: zad 1,2 ze s. 5 z kart pracy,
                              zad. 4, 5 s. 6  z kart pracy

 13. Na podsumowanie zaj臋膰 wykonujemy zad. 3 s. 5 z kart pracy.



Edukacja matematyczna馃尭

Zapiszcie w zeszycie do matematyki 

Lekcj臋, dat臋

Temat: Cechy prostok膮ta

1. Rachunek pami臋ciowy


2. Teraz przypomnimy sobie kr贸tko informacje o czworok膮tach .

Zapami臋tajcie!

Figury geometryczne, kt贸re maja 4 boki, 4 k膮ty i 4 wierzcho艂ki nazywamy czworok膮tami . 


3. Wska偶cie na rysunku prostok膮t. Przypomnijcie co wiecie o prostok膮cie.
4. Obejrzyjcie filmik , kt贸ry przypomina nam cechy prostok膮ta.


5. Wyszukajcie w swoim otoczeniu co ma kszta艂t prostok膮ta.

6. Po obejrzeniu filmu  wykonajcie model k膮ta prostego  wed艂ug instrukcji z zad. 2 s. 35 z podr臋cznika. Zwr贸膰cie uwag臋, 偶e k膮t prosty oznaczamy w 艣rodku kropk膮.

To s膮 k膮ty proste, jakie mamy w prostok膮cie 

7. Za pomoc膮 wykonanego modelu k膮ta prostego sprawd藕cie, czy w zad. 6 ze s. 26 z podr臋cznika 
czworobokma wszystkie k膮ty proste. 
Przyk艂adaj model do ka偶dego k膮ta. Je偶eli k膮t figury jest szerszy lub w臋偶szy od twojego modelu k膮ta, to te k膮ty figury nie s膮 proste.

8. Wykonajcie zadanie 5 ze str. 36 z podr臋cznika.

9. Wpiszcie do zeszytu pod tematem wnioski i je zapami臋taj.
Zapiszcie!
Cechy prostok膮ta
Prostok膮t to czworobok, kt贸ry ma 4 k膮ty proste i 1 par臋 bok贸w r贸wnoleg艂ych  kr贸tszych oraz 1 par臋 bok贸w r贸wnoleg艂ych d艂u偶szych.


10. Pod t膮 informacj膮 za pomoc膮 o艂贸wka i linijki narysujcie w zeszycie prostok膮t , kt贸rego bok kr贸tszy ma 30 milimetr贸w, a bok d艂u偶szy 7 cm.  Nazwij wierzcho艂ki prostok膮ta A,B,C,D.


Uwaga! Nale偶y rysowa膰 na liniach, a nie na polach mi臋dzy kratkami.

Podsumowanie wiadomo艣ci . Zapami臋tajcie!




W domu do wykonania na pi膮tek wys艂a艂am Wam na Wasze maile kart臋 pracy nr 8.  Je偶eli nie mo偶ecie jej wydrukowa膰 i wys艂a膰 do mnie, wykonajcie zadania w zeszycie z matematyki. Prze艣lijcie zdj臋cia.

 Powodzenia 馃尲馃尰馃尲



Komentarze

  1. Dzie艅 dobry, Ola i Wiktoria obecne

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry, Natasza obecna:)

    OdpowiedzUsu艅
  3. Dzie艅 dobry ,Ksenia Sowa obecna.

    OdpowiedzUsu艅
  4. Natalia J臋druch obecna馃尭

    OdpowiedzUsu艅
  5. A czy mamy to zrobi膰 w zeszycie?

    OdpowiedzUsu艅
  6. Natalia Jerzak - obecna

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach