Temat: Powroty ptak贸w. Wiosenne obserwacje.
15 kwietnia - 艣roda
馃挆Dzie艅 dobry ! 馃懌
殴r贸d艂o;Pinterest
Ciekawostki
馃挆Dzie艅 dobry ! 馃懌
W tym tygodniu
Wzbogacimy wiadomo艣ci na temat oznak zwi膮zanych z nadej艣ciem
wiosny, poruszaj膮c temat “Przyloty ptak贸w wiosn膮.” Poznamy wybrane gatunki ptak贸w przylatuj膮cych wiosn膮 do Polski oraz budow臋 i wygl膮d niekt贸rych ptasich gniazd.
Wzbogacimy wiedz臋 na temat ptak贸w zamieszkuj膮cych
mokrad艂a. Rozwiniemy umiej臋tno艣膰 pisania opisu- poprzez porz膮dkowanie zda艅 w opisie skowronka. Poszerzymy wiedz臋 o pracy ornitologa.
B臋dziemy doskonali膰 umiej臋tno艣ci :
- pisania
instrukcji,
-wskazywania
najwa偶niejszych wyraz贸w w zdaniu- czynno艣ci i jej wykonawcy;
-rozwijania zdania;
-wyr贸偶niania
rodzaj贸w zda艅;
- dobierania
przymiotnik贸w do rzeczownik贸w.
Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi.
Przypomnimy cechy prostok膮t贸w i kwadrat贸w. B臋dziemy mierzy膰 d艂ugo艣ci ich bok贸w. Powt贸rzymy tabliczk臋 mno偶enia w
zakresie 50. B臋dziemy rozwi膮zywa膰 zadania tekstowe. Przypomnimy elementy muzyki. Nauczymy si臋 melodii i s艂贸w
piosenki -”Ziemia wyspa zielona”. B臋dziemy pracowa膰 w Edytorze testu: kropka,
przecinek...
Dzisiaj
Wzbogacimy wiadomo艣ci na temat oznak zwi膮zanych z nadej艣ciem wiosny, poruszaj膮c temat “Przyloty ptak贸w wiosn膮.” Poznamy wybrane gatunki ptak贸w przylatuj膮cych wiosn膮 do Polski oraz budow臋 i wygl膮d niekt贸rych ptasich gniazd. Poszerzymy wiedz臋 o pracy ornitologa.
B臋dziemy doskonali膰 umiej臋tno艣ci :
-wskazywania najwa偶niejszych wyraz贸w w zdaniu- czynno艣ci i jej wykonawcy;
-rozwijania zdania;
-wyr贸偶niania rodzaj贸w zda艅;
- dobierania przymiotnik贸w do rzeczownik贸w.
Przypomnimy cechy prostok膮t贸w i kwadrat贸w. B臋dziemy mierzy膰 d艂ugo艣ci ich bok贸w. Powt贸rzymy tabliczk臋 mno偶enia w zakresie 50.
Edukacja polonistyczna馃尭
1. Zapisz w zeszycie do j. polskiego
Lekcje, dat臋
Temat: Powroty ptak贸w. Wiosenne obserwacje.
2. Przeczytajcie wiersz "Ptaki" ze s. 5 z podr臋cznika nr 4 i przyjrzyjcie si臋 ilustracji.
Wska偶cie w wierszu zdania, w kt贸rych wyst臋puje wyraz - ptaki.
Zobaczcie jakie znaki interpunkcyjne stoj膮 na ko艅cu tych zda艅.
Jak nazywamy te rodzaje zda艅?
3. Zastan贸wcie si臋 i odpowiedzcie, dlaczego poetka u偶y艂a koloru zielonego do opisu ptak贸w?
4. Uzupe艂nijcie zadania ze str. 3 z kart pracy 4.
Przyjrzyjcie si臋 mapce sk膮d na wiosn臋 wracaj膮 do nas ptaki.
5. Poszukajcie ptasich gniazd na ilustracji na s. 4-5 w podr臋czniku 4. Zastan贸wcie si臋 do jakie ptaki je zbudowa艂y.
6. Przyjrzyjcie si臋 zdj臋ciom ptak贸w obejrzyjcie film o ptakach i ich gniazdach.
![]() |
Dudek |
![]() |
艁ab臋d藕 |
Ciekawostki
Nazwy wybranych ptak贸w, kt贸re przylatuj膮 do nas na wiosn臋, zak艂adaj膮 gniazda lub wracaj膮 do swoich gniazd, sk艂adaj膮 jaja i wychowuj膮 piskl臋ta.
- Skowronek jest jednym z ptak贸w, kt贸re najwcze艣niej do nas przylatuj膮.
- 呕urawie przylatuj膮 na prze艂omie lutego i marca. W locie lec膮 w skupieniach nazywanych kluczami.
- W marcu pojawiaj膮 si臋 szpaki, czaple, strzy偶yki i wiele innych ptak贸w. Do drugiej po艂owy marca pojawiaj膮 si臋 bociany. Te ptaki nie tworz膮 kluczy, lecz lec膮 w lu藕nym szyku.
- W kwietnia przylatuj膮 jask贸艂ki dym贸wki, okn贸wki, b膮ki, kuku艂ki, dudki.
- Jerzyki na prze艂omie kwietnia i maja.
7. W zeszycie z j. polskiego napisz pod tematem lekcji kilka nazw ptak贸w przylatuj膮cych do nas wiosn膮 Zacznij tak:
Wiosn膮 do Polski przylatuj膮: jask贸艂ki, kuku艂ki, skowronki...
8. Przeczytaj informacje dotycz膮ce najwa偶niejszych wyraz贸w w zadaniu s. 4 podr臋cznik 4.
W zdaniu mo偶emy wskaza膰 dwa najwa偶niejsze wyrazy: jeden to wyraz oznaczaj膮cy czynno艣膰, a drugi wykonawc臋 czynno艣ci.
1 2
Ju偶 przylecia艂y ptaki.
9. Przepisz do zeszytu z j臋zyka polskiego poni偶sz膮 notatk臋 i zapami臋taj zawarte w niej informacje.
Najwa偶niejsze wyrazy w zdaniu:
wykonawca czynno艣膰 inne wyrazy
czynno艣ci
2 1 3
Kasia czyta ciekaw膮 ksi膮偶k臋.
10. Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonaj zadania ze s. 4 z kart pracy.
11. Teraz poznacie czym zajmuje si臋 ornitolog.
Na pocz膮tku przypomnijcie sobie znaczenie s艂owa - kamufla偶.
Przyjrzyjcie si臋 zdj臋ciu. Co mo偶ecie o nim powiedzie膰?
Przeczytajcie tekst " Obserwacje ornitologiczne" ze s.7 z podr臋cznika.
Odpowiedzcie na pytania:
- Czym zajmuje si臋 ornitolog?
- Co jest potrzebne do obserwacji ptak贸w?
- Gdzie zobaczymy najwi臋cej gatunk贸w ptak贸w?
- gdzie powstaj膮 specjalne wie偶e obserwacyjne?
- Co mo偶e zrobi膰 przestraszony ptasi rodzic?
- o co dbaj膮 obserwatorzy ptak贸w?
12. Wykonajcie: zad 1,2 ze s. 5 z kart pracy,
zad. 4, 5 s. 6 z kart pracy
13. Na podsumowanie zaj臋膰 wykonujemy zad. 3 s. 5 z kart pracy.
Edukacja matematyczna馃尭
Zapiszcie w zeszycie do matematyki
Lekcj臋, dat臋
Temat: Cechy prostok膮ta
1. Rachunek pami臋ciowy
2. Teraz przypomnimy sobie kr贸tko informacje o czworok膮tach .
Zapami臋tajcie!
Figury geometryczne, kt贸re maja 4 boki, 4 k膮ty i 4 wierzcho艂ki nazywamy czworok膮tami .
3. Wska偶cie na rysunku prostok膮t. Przypomnijcie co wiecie o prostok膮cie.
4. Obejrzyjcie filmik , kt贸ry przypomina nam cechy prostok膮ta.
5. Wyszukajcie w swoim otoczeniu co ma kszta艂t prostok膮ta.
6. Po obejrzeniu filmu wykonajcie model k膮ta prostego wed艂ug instrukcji z zad. 2 s. 35 z podr臋cznika. Zwr贸膰cie uwag臋, 偶e k膮t prosty oznaczamy w 艣rodku kropk膮.
To s膮 k膮ty proste, jakie mamy w prostok膮cie
7. Za pomoc膮 wykonanego modelu k膮ta prostego sprawd藕cie, czy w zad. 6 ze s. 26 z podr臋cznika
czworobok C ma wszystkie k膮ty proste.
Przyk艂adaj model do ka偶dego k膮ta. Je偶eli k膮t figury jest szerszy lub w臋偶szy od twojego modelu k膮ta, to te k膮ty figury nie s膮 proste.
8. Wykonajcie zadanie 5 ze str. 36 z podr臋cznika.
9. Wpiszcie do zeszytu pod tematem wnioski i je zapami臋taj.
Zapiszcie!
Cechy prostok膮ta
Prostok膮t to czworobok, kt贸ry ma 4 k膮ty proste i 1 par臋 bok贸w r贸wnoleg艂ych kr贸tszych oraz 1 par臋 bok贸w r贸wnoleg艂ych d艂u偶szych.
10. Pod t膮 informacj膮 za pomoc膮 o艂贸wka i linijki narysujcie w zeszycie prostok膮t , kt贸rego bok kr贸tszy ma 30 milimetr贸w, a bok d艂u偶szy 7 cm. Nazwij wierzcho艂ki prostok膮ta A,B,C,D.
Uwaga! Nale偶y rysowa膰 na liniach, a nie na polach mi臋dzy kratkami.
Podsumowanie wiadomo艣ci . Zapami臋tajcie!
Podsumowanie wiadomo艣ci . Zapami臋tajcie!
W domu do wykonania na pi膮tek wys艂a艂am Wam na Wasze maile kart臋 pracy nr 8. Je偶eli nie mo偶ecie jej wydrukowa膰 i wys艂a膰 do mnie, wykonajcie zadania w zeszycie z matematyki. Prze艣lijcie zdj臋cia.
Powodzenia 馃尲馃尰馃尲
Dzie艅 dobry. Hania obecna:)
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Lenka B. obecna
OdpowiedzUsu艅Zuzia P. obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry, Ola i Wiktoria obecne
OdpowiedzUsu艅Szymon obecny :-)
OdpowiedzUsu艅Marita.I obecna
OdpowiedzUsu艅Maja W. obecna 馃檪
OdpowiedzUsu艅Judyta Wi艣niewska obecna
OdpowiedzUsu艅Prosz臋 pani nie mam ksi膮偶ek nr. 4.
Usu艅Dzie艅 dobry, Natasza obecna:)
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry pani
OdpowiedzUsu艅Emil obecny
Usu艅Natalia J臋druch obecna
OdpowiedzUsu艅Kacper obecny
OdpowiedzUsu艅Jan i Julian 艁yjak obecni
OdpowiedzUsu艅Alan J. obecny
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry ,Ksenia Sowa obecna.
OdpowiedzUsu艅Natalia J臋druch obecna馃尭
OdpowiedzUsu艅Natalia F obecna
OdpowiedzUsu艅dzie艅 dobry pani Asiu
OdpowiedzUsu艅Artur M.
OdpowiedzUsu艅A czy mamy to zrobi膰 w zeszycie?
OdpowiedzUsu艅Jest
OdpowiedzUsu艅Dawid
G.
Obecny Antek K. :) :)
OdpowiedzUsu艅Natalia Jerzak - obecna
OdpowiedzUsu艅