Współpraca w świecie przyrody

14 maja - czwartek
"Współpraca w świecie przyrody"🐞




💗Dzień dobry👫

Dzisiaj  dowiemy się na czym polega symbioza w świecie przyrody. Poszerzymy swoją wiedzę na temat zwierząt  zapylających kwiaty. Określimy rodzaje rzeczowników w liczbie pojedynczej. Porównamy liczby trzycyfrowe. Zaśpiewamy piosenkę " Bo co może..." i przypomnimy sobie kroki czeskiego tańca - polki.

Edukacja polonistyczno- przyrodnicza🌺


My - ludzie od dzieciństwa uczymy się współpracować. Efekty naszej współpracy bywają różne zależnie od świadomości, aktywności i możliwości zainteresowanych współpracą osób oraz korzyści jakie przyniesie im wspólne działanie. W świecie przyrody zwłaszcza u zwierząt również istnieje współpraca. Te zagadnienie jest głównym tematem tych zajęć.


1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i przyrody, zapiszcie w nich:
Lekcje, datę
Temat: Współpraca w świecie przyrody.

2. Przeczytajcie tekst "Współpraca w świecie przyrody" ze s. 58-59 z podręcznika i wykonajcie ćwiczenia  zamieszczone pod tekstem.




3. Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego z podręcznika informację objaśniającą znaczenie określenia "symbioza".

Przepiszcie!

Wiele organizmów współpracuje dla wspólnej korzyści. Takie zjawisko nazywamy symbiozą.

➤Pod tą notatką przepiszcie narysujcie i przepiszcie tabelkę, która podsumowuje Wasze odpowiedzi na pytania z podręcznika i dotyczy pozostałych poleceń pod tekstem.




➤Wykonajcie związane z tematem ćwiczenia ze s.53 z kart pracy.

4.Teraz obejrzyjcie odmianę współpracy w świecie zwierząt- związaną z zapylaczami.

Kliknij tu

➤Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego poniższą notatkę:
Zapiszcie!
Kwiaty zwabiają zapachem i barwą owady zapylające, które przenoszą pyłek z jednej rośliny danego gatunku na drugą i w ten sposób ją zapylają. Dzięki temu mogą się rozwinąć owoce i nasiona tych roślin.

➤W ćwiczeniu 5 ze s. 54 z kart ćwiczeń utwórzcie wyrazy z cząstką -wspól- Zapamiętajcie zapis ortograficzny tych wyrazów.

  • W kilku zdaniach napiszcie w zeszycie czy lubicie współpracować. Wyjaśnijcie, dlaczego tak lub dlaczego nie. Krótko podajcie przykłady.
  • Uzupełnijcie ćwiczenie 5, 4 ze s. 54 z kart ćwiczeń. Zapamiętajcie nazwy rodzajów  w l. pojedynczej.

5. Uwaga dyktando!

Pierwsze obowiązkowe, drugie dla chętnych. Wykonajcie je i sprawdźcie poprawność pracy. Przepiszcie bezbłędnie wyrazy, w których popełniliście błędy i przypomnijcie sobie zasadę ortograficzna jaka w ich pisowni występuje.

W domu
Wyślijcie mailem do mnie tytuł dyktanda i liczbę wyrazów, w których pojawiły się Wasze błędy- Możecie mi napisać te wyrazy, ale bez błędów.

Obowiązkowe
Kliknij tu- dyktando 1

Dla chętnych.
Kliknij tu - dyktando 2

6. Część do zeszytu z przyrody.

Przepiszcie do zeszytu pod tematem, który zapisaliście wcześniej (taki sam jak w zeszycie z polskiego).




➤ Przepiszcie lub wydrukujcie poniższą tabelkę i z liter po lewej stronie, wykreślcie co drugą literę. Z wykreślonych liter otrzymacie nazwy zwierząt, które chronią inne zwierzęta przed drapieżnikami.



➤ Na koniec, gdy we właściwym miejscu wstawicie w ciągu literowym przecinki, otrzymacie grupy zwierząt, które są zapylaczami, ale nie należą do owadów. Napiszcie je  w zeszycie z przyrody.

Nietoperześlimakiptakissaki.

Zapraszam do obejrzenia tematycznego filmiku.






Edukacja matematyczna🌺

1. Zapiszcie w zeszycie z matematyki:
Lekcje,datę
Temat: Porównujemy liczby dwucyfrowe.

2. Rachunek pamięciowy:

700 + 30=
400+ 20 + 5 =
600 + 70 + 9 =
500+ 50 + 0=
900 + 0 + 7 =

2. Przypomnijcie sobie, jak porównywaliśmy liczby trzycyfrowe na naszym Meet -spotkaniu matematycznym.

Porównajcie.




➤ Ustnie wykonajcie zad. 2 ze s. 76 z podręcznika.
➤Porównajcie liczby  z par w okienkach, która jest większa, przypomnijcie sobie, jak to rozpoznać.



➤Wykonajcie zad 4 według wzoru:




➤ Na koniec wykonajcie zad. 1, 2 ze s. 64 z kart ćwiczeń.

Muzyka🌺

1. Przypomnijcie sobie melodię i słowa  piosenki  " Bo co może mały człowiek"




2. Przypomnijcie sobie kroki  tańca polki i spróbujcie zatańczyć w domu z rodzeństwem, z rodzicem... Kiedy wrócimy do szkoły odtańczymy polkę w klasie. Wcześniej możecie nagrać filmik i mi wysłać- jak idzie Wam nauka tego tańca.



Obejrzyjcie i porównajcie pokazywane wcześniej kroki z  tańcem ludowym -polka w wykonaniu czeskiego zespołu tanecznego.





Pozdrawiam. Owocnej  nauki i tanecznej zabawy. ✋🎵🎵

Komentarze

  1. Dzień dobry,Pani,cześć wszystkim. Hania obecna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia Jędruch obecna
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie !
    Moje "Pracusie" już prawie kończą dzieło.
    Świetnie.
    Miłego dnia!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach