Podwórko z królewną

13 maja - środa
"Podwórko z królewną"🌹

💗Dzień dobry👫
Przypominam dzisiaj od 9.00 zajęcia matematyczne Meet -video...

Dzisiaj poznacie królewnę z podwórka. Napiszecie jej opis. Zmienicie równoważniki zdań na zdania. Utrwalicie pisownie wyrazów z h, ż wymiennymi na podstawie znanych zasad ortograficznych. Poznamy budowę liczb trzycyfrowych. Będziemy porównywać liczby trzycyfrowe.

Edukacja polonistyczna🌺

Czy możecie spotkać "królewnę" na placu zabaw? Pomyślcie dlaczego wyraz królewnę jest w cudzysłowie. 

1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcje, datę
Temat: Podwórko z królewną.

2. Cicho przeczytajcie tekst pt.: "Królewna" ze s. 56-57 z podręcznika i odpowiedzcie na pytania zapisane w ćwiczeniu 1 pod tym tekstem oraz na dodatkowe pytania.

  • Po czym dzieci poznały, że na podwórku pojawiła się królewna?
  • Jak się nazywała i jak wyglądała królewna?
  • Jakie miała marzenia?
  • Dlaczego Amela nie patrzyła na najpiękniejsze zabawki dzieci?
  • Czym zachwycała się i o jakim skarbcu mówiła Amelka?
  • Czy była prawdziwą królewną?
➤ Wyszukajcie w tekście fragmenty, które mówią w jakich zabawach uczestniczyła Amela.

W ćwiczeniu nr 1 ze s. 51 z kart pracy ponumerujcie równoważniki zdań według kolejności zdarzeń  w opowiadaniu.  Nauczcie się opowiadać tę historię do poniedziałku na zajęcia online. 
  • Zmieńcie równoważniki zdań na zdania i zapiszcie zdania w zeszycie z j. polskiego.

Przykład:

Pojawienie się królewny na podwórku.  To wypowiedź bez czasownika.

Królewna pojawia się na podwórku.  Aby powstało zdanie zamieniamy rzeczownik na                                                                           czasownik w formie osobowej - wiemy co, ktoś robi.
                                                           W zdaniu jest czasownik.


3. Zwróćcie uwagę jaka była, jak się zachowywała  nasza królewna na początku historii i co się w zmieniło w jej wyglądzie i zachowaniu na koniec.

Praca na  ocenę-  przesyłacie mi ją w mailu.
➤W kilku zdaniach opiszcie naszą bohaterkę Amelkę. Pamiętając o budowie opisu i jego tytule:
I. Wstęp,
 II.Rozwinięcie,
 III. Zakończenie.

Pomoc do opisu:

4. Ta część zajęć poświęcona jest utrwaleniu poznanych zasad ortograficznych przed czwartkowym dyktandem.

Dla przypomnienia poznanych zasad ortograficznych.




  • Z wyrazami z h wymiennym napiszcie po 1 zdaniu.




5. Teraz wykonajcie ćwiczenie 3 ze s. 52 z kart  ćwiczeń. Sprawdźcie, które zasady z pokazanych wyżej dotyczą tego ćwiczenia.

6. Chwila przerwy z muzyką.
Zaśpiewajcie znaną piosenkę "Bo co może mały człowiek" i poskaczcie w jej rytmie.


Edukacja matematyczna🌸
Z matematyki kontynuujemy poznawanie, budowy liczb trzycyfrowych.

1. Zapiszcie w zeszycie do matematyki;
Lekcje, datę
Temat: Liczby trzycyfrowe.

2. Rachunek pamięciowy - obliczcie:
300 + 200 =
100+ 100 + 200=
400 + 400=
500 - 100 =
500- 400=
900- 500 =
1000- 500 = 

➤ Zwróćcie uwagę na kolory w zapisie liczby trzycyfrowej, co one oznaczają. 

  • Na którym miejscu w zapisie liczby stoją od prawej strony: jedności, dziesiątki i setki? Zapamiętajcie tę informację.




  • Przepiszcie powyższe informacje do zeszytu.
  •  Wykonajcie ustnie zad. 1, 3 ze s. 74 z podręcznika.
  • Praktycznie wykonajcie zad. 2 z tej samej strony.
➤ Przyjrzyjcie się teraz poniższym informacjom i zapisom.



➤Sprawdźcie czy się zgadzacie z poniższą wypowiedzią. Uzasadnijcie swoje zdanie.


  • Praktycznie wykonajcie zad. 1, 2 ze s. 75 z podręcznika.
Na zakończenie dla utrwalenia materiału czekają na Was zadania ze s. 63 z kart ćwiczeń.


Warto się pobawić.

Dla chętnych Quiz matematyczny:







To już wszystko. Powodzenia 😁👀





Komentarze

  1. Dzień dobry. Hania obecna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry. Majka W. Obecna 🙂

    OdpowiedzUsuń
  4. Witajcie!
    Owocnej pracy. Przesyłam promyk słońca dla każdej królewny i każdego królewicza z 2 c.
    Pozdrawiam
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  5. Alan J. obecny

    OdpowiedzUsuń
  6. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach