Podwórko z królewną
13 maja - środa
"Podwórko z królewną"🌹
💗Dzień dobry👫
Przypominam dzisiaj od 9.00 zajęcia matematyczne Meet -video...
Dzisiaj poznacie królewnę z podwórka. Napiszecie jej opis. Zmienicie równoważniki zdań na zdania. Utrwalicie pisownie wyrazów z h, ż wymiennymi na podstawie znanych zasad ortograficznych. Poznamy budowę liczb trzycyfrowych. Będziemy porównywać liczby trzycyfrowe.
Edukacja polonistyczna🌺
Czy możecie spotkać "królewnę" na placu zabaw? Pomyślcie dlaczego wyraz królewnę jest w cudzysłowie.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcje, datę
Temat: Podwórko z królewną.
2. Cicho przeczytajcie tekst pt.: "Królewna" ze s. 56-57 z podręcznika i odpowiedzcie na pytania zapisane w ćwiczeniu 1 pod tym tekstem oraz na dodatkowe pytania.
Przykład:
Pojawienie się królewny na podwórku. To wypowiedź bez czasownika.
⇓
Królewna pojawia się na podwórku. Aby powstało zdanie zamieniamy rzeczownik na czasownik w formie osobowej - wiemy co, ktoś robi.
W zdaniu jest czasownik.
3. Zwróćcie uwagę jaka była, jak się zachowywała nasza królewna na początku historii i co się w zmieniło w jej wyglądzie i zachowaniu na koniec.
Praca na ocenę- przesyłacie mi ją w mailu.
➤W kilku zdaniach opiszcie naszą bohaterkę Amelkę. Pamiętając o budowie opisu i jego tytule:
I. Wstęp,
II.Rozwinięcie,
III. Zakończenie.
Pomoc do opisu:
4. Ta część zajęć poświęcona jest utrwaleniu poznanych zasad ortograficznych przed czwartkowym dyktandem.
Dla przypomnienia poznanych zasad ortograficznych.
5. Teraz wykonajcie ćwiczenie 3 ze s. 52 z kart ćwiczeń. Sprawdźcie, które zasady z pokazanych wyżej dotyczą tego ćwiczenia.
6. Chwila przerwy z muzyką.
Zaśpiewajcie znaną piosenkę "Bo co może mały człowiek" i poskaczcie w jej rytmie.
Edukacja matematyczna🌸
Z matematyki kontynuujemy poznawanie, budowy liczb trzycyfrowych.
1. Zapiszcie w zeszycie do matematyki;
Lekcje, datę
Temat: Liczby trzycyfrowe.
2. Rachunek pamięciowy - obliczcie:
300 + 200 =
100+ 100 + 200=
400 + 400=
500 - 100 =
500- 400=
900- 500 =
1000- 500 =
➤ Zwróćcie uwagę na kolory w zapisie liczby trzycyfrowej, co one oznaczają.
"Podwórko z królewną"🌹
💗Dzień dobry👫
Przypominam dzisiaj od 9.00 zajęcia matematyczne Meet -video...
Dzisiaj poznacie królewnę z podwórka. Napiszecie jej opis. Zmienicie równoważniki zdań na zdania. Utrwalicie pisownie wyrazów z h, ż wymiennymi na podstawie znanych zasad ortograficznych. Poznamy budowę liczb trzycyfrowych. Będziemy porównywać liczby trzycyfrowe.
Edukacja polonistyczna🌺
Czy możecie spotkać "królewnę" na placu zabaw? Pomyślcie dlaczego wyraz królewnę jest w cudzysłowie.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcje, datę
Temat: Podwórko z królewną.
2. Cicho przeczytajcie tekst pt.: "Królewna" ze s. 56-57 z podręcznika i odpowiedzcie na pytania zapisane w ćwiczeniu 1 pod tym tekstem oraz na dodatkowe pytania.
- Po czym dzieci poznały, że na podwórku pojawiła się królewna?
- Jak się nazywała i jak wyglądała królewna?
- Jakie miała marzenia?
- Dlaczego Amela nie patrzyła na najpiękniejsze zabawki dzieci?
- Czym zachwycała się i o jakim skarbcu mówiła Amelka?
- Czy była prawdziwą królewną?
➤ Wyszukajcie w tekście fragmenty, które mówią w jakich zabawach uczestniczyła Amela.
W ćwiczeniu nr 1 ze s. 51 z kart pracy ponumerujcie równoważniki zdań według kolejności zdarzeń w opowiadaniu. Nauczcie się opowiadać tę historię do poniedziałku na zajęcia online.
- Zmieńcie równoważniki zdań na zdania i zapiszcie zdania w zeszycie z j. polskiego.
Przykład:
Pojawienie się królewny na podwórku. To wypowiedź bez czasownika.
⇓
Królewna pojawia się na podwórku. Aby powstało zdanie zamieniamy rzeczownik na czasownik w formie osobowej - wiemy co, ktoś robi.
W zdaniu jest czasownik.
3. Zwróćcie uwagę jaka była, jak się zachowywała nasza królewna na początku historii i co się w zmieniło w jej wyglądzie i zachowaniu na koniec.
Praca na ocenę- przesyłacie mi ją w mailu.
➤W kilku zdaniach opiszcie naszą bohaterkę Amelkę. Pamiętając o budowie opisu i jego tytule:
I. Wstęp,
II.Rozwinięcie,
III. Zakończenie.
Pomoc do opisu:
Dla przypomnienia poznanych zasad ortograficznych.
- Z wyrazami z h wymiennym napiszcie po 1 zdaniu.
5. Teraz wykonajcie ćwiczenie 3 ze s. 52 z kart ćwiczeń. Sprawdźcie, które zasady z pokazanych wyżej dotyczą tego ćwiczenia.
6. Chwila przerwy z muzyką.
Zaśpiewajcie znaną piosenkę "Bo co może mały człowiek" i poskaczcie w jej rytmie.
Edukacja matematyczna🌸
Z matematyki kontynuujemy poznawanie, budowy liczb trzycyfrowych.
1. Zapiszcie w zeszycie do matematyki;
Lekcje, datę
Temat: Liczby trzycyfrowe.
2. Rachunek pamięciowy - obliczcie:
300 + 200 =
100+ 100 + 200=
400 + 400=
500 - 100 =
500- 400=
900- 500 =
1000- 500 =
➤ Zwróćcie uwagę na kolory w zapisie liczby trzycyfrowej, co one oznaczają.
- Na którym miejscu w zapisie liczby stoją od prawej strony: jedności, dziesiątki i setki? Zapamiętajcie tę informację.
- Przepiszcie powyższe informacje do zeszytu.
- Wykonajcie ustnie zad. 1, 3 ze s. 74 z podręcznika.
- Praktycznie wykonajcie zad. 2 z tej samej strony.
➤ Przyjrzyjcie się teraz poniższym informacjom i zapisom.
➤Sprawdźcie czy się zgadzacie z poniższą wypowiedzią. Uzasadnijcie swoje zdanie.
- Praktycznie wykonajcie zad. 1, 2 ze s. 75 z podręcznika.
Na zakończenie dla utrwalenia materiału czekają na Was zadania ze s. 63 z kart ćwiczeń.
Warto się pobawić.
⇊
Dla chętnych Quiz matematyczny:
To już wszystko. Powodzenia 😁👀
Obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Hania obecna:)
OdpowiedzUsuńLenka B. obecna
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Majka W. Obecna 🙂
OdpowiedzUsuńMarita I. obecna
OdpowiedzUsuńEmil P.obecny
OdpowiedzUsuńSzymon obecny
OdpowiedzUsuńZuzia P. obecna
OdpowiedzUsuńJudyta Wiśniewska obecna
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńArtur Obecny
OdpowiedzUsuńJan i Julian obecni
OdpowiedzUsuńWitajcie!
OdpowiedzUsuńOwocnej pracy. Przesyłam promyk słońca dla każdej królewny i każdego królewicza z 2 c.
Pozdrawiam
P. Joanna
Jest Dawid G.
OdpowiedzUsuńNatalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńKacper obecny
OdpowiedzUsuńObecny Antek K
OdpowiedzUsuńNataszka obecna :)
OdpowiedzUsuńAlan J. obecny
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsuń