Święto Rodziny
Święto Rodziny
Przypominam o dzisiejszych zajęciach online z matematyki o 11. 30, przygotujcie ćwiczenia
💕Dzień dobry👫
Dzisiaj
Doskonalimy umiejętność czytania ze zrozumieniem na
podstawie tekstu o rodzinnym festynie i
tekstu „Z czego się składa Ada?” z
epodręcznika kl. 2 cz. Lato blok 33: „A ja rosnę i rosnę”.
Temat 151: Moje ciało. Poznajemy części ciała, dzięki którym
żyjemy. Tworzymy rodzinę wyrazu, wskazujemy przymiotniki. Utrwalamy wiadomości o poznanych kwiatach łąkowych poprzez łączenie zdjęć
kwiatów z ich
nazwami.
Odejmujemy i dodajemy liczby trzycyfrowe.
Doskonalimy umiejętności: rozwiązywania zadań tekstowych,
wpisywania liczb w tabeli, dokonywania obliczeń pieniężnych.
Malujemy lub rysujemy autoportret. Poszerzamy wiadomości o autoportrecie.
Edukacja polonistyczno- przyrodnicza🌺
Zbliża się 1 czerwca - Dzień Dziecka. Z tej okazji organizowano festyny rodzinne. W tym roku z powodu pandemii mamy ograniczone możliwości organizowania imprez z dużą liczbą uczestników. Musimy pamiętać o zachowaniu bezpiecznej odległości od innych. Jest wyjście z tej sytuacji. Warto zorganizować rodzinny festyn w gronie najbliższych i kuzynami, np. we własnym ogródku, na działce...
I cz.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie
W klasie, datę
Temat: Święto Rodziny
Co to festyn? Sprawdźcie zgodność własnych wypowiedzi z poniższą informacją.
Festyn. zabawa urządzana zwykle pod gołym niebem, związana z jakąś uroczystością, często połączona z kiermaszem, konkursami, zawodami itp.
Zapiszcie tę informacje pod tematem w zeszycie
2. Z ćwiczenia 1 ze s. 65 z kart pracy dowiecie się, gdzie można i jak obchodzić Święto Rodziny. Wykonajcie ćwiczenie.
➤ Takie święto obchodzimy z bliskimi osobami. Obejrzyjcie zdjęcia rodzinne. Kogo zaprosicie i dlaczego na rodzinny festyn?
3.Przeczytajcie tekst o festynie z 4 ćwiczenia ze s. 66 z kart pracy i wykonajcie polecenie.
4. Część gramatyczna
➤Teraz przypomnijcie sobie, kiedy wyrazy należą do jednej rodziny.
Utwórzcie rodzinę wyrazu teatr.- ćwiczenie 2 ze s. 65 z kart pracy.
➤Równoważnik zdania to wypowiedź bez czasownika. Zamieniamy ze zdania czasownik na rzeczownik.
Zdanie: Hania sprząta swój pokój.
Równoważnik zdania: Sprzątanie pokoju Hani.
- Wykonajcie ćwiczenie 3, część z kropką w zeszycie s. 65 z kart pracy.
- Wykonajcie zgodnie z poleceniami ćwiczenia: 5, 6 ze s. 66 z kart pracy.
➤Przypomnijcie wiadomości o przymiotniku w zabawie.
II cz.
1. W drugiej części zajęć ponownie spotkacie się z bohaterami epodręcznika kl. 2 cz. Lato, Blok 33 Temat: 151: Moje ciało.
2. Wykonujcie kolejno zadania z każdego modułu - każdy kolejny moduł zaznaczony jest niebieskim kółkiem u dołu ekranu, są one ułożone obok siebie.
Zastanówcie się nad odpowiedziami na poniższe pytania:
- Z czego składa się Ada?
- Czy wszyscy ludzie są tacy sami? Uzasadnij swoją odpowiedź.
- Co to znaczy, że każdy z nas jest wyjątkowy?
Wyjaśnijcie.
- Wyjaśnij stwierdzenie, że w naszym ciele zachodzi wiele procesów, dzięki którym żyjemy.
Tu czeka na Was zabawa, wykorzystujcie do jej wykonania zakręconą strzałkę w kółeczku - w górnej prawej stronie ekranu.
Edukacja matematyczna🌺
1. Otwórzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie;
W klasie, datę
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych.
2. Rachunek pamięciowy
Zad. 2 ze s. 69 z kart ćwiczeń.
3. Zgodnie z poleceniami wykonajcie zad. 3-5 ze s. 70 z kart pracy.
4. na podsumowanie zajęć z edu. matematycznej troszeczkę zabawy.
Kliknij tuPlastyka🌺
Czy wiecie co to jest autoportret/ Czym się różni od portretu?
Uzupełnijcie swoją wiedzę na ten temat. Przeczytajcie poniższą notatkę.
Autoportret, portret własny – portret artysty wykonany przez niego samego; może nim być obraz, rzeźba, fotografia. Pierwsze autoportrety pojawiły się w średniowieczu- X - XV wiek, a rozpowszechniły się pod koniec tej epoki. Na początku renesansu artyści swoje autoportrety włączali do malowanych przez siebie scen.
Wielu zagranicznych i polskich artystów malarzy z różnych epok przedstawiało i przedstawia siebie na portretach.
![]() |
Źródło: Wikipedia Stanisław Wyspiański- autoportret |
![]() |
Źródło:Arena.pl Reprodukcja -Jan Matejko- Autoportret |
Źródło: Wikipedia Autoportret- Vincent van Gogh (olej na płótnie 1889 )
Dzisiaj i Wy staniecie się twórcami własnych portretów, namalujecie farbami lub narysujecie autoportret.
Najpierw zróbcie to, o czym mowa w epodręczniku kl. 2 cz. Lato, Blok 33, Temat 151: Moje ciało. Potrzebne będzie lustro. Pamiętajcie, aby kliknąć na biret - czapkę w prawym górnym rogu, by ukazał się pasek z poleceniami uzupełniającymi.
Kliknij tu
Obejrzyjcie filmiki instruktażowe. Potem delikatnie naszkicujcie ołówkiem, możecie rysować ze zdjęcia lub patrząc na siebie w lustro. Na koniec pokolorujcie autoportret kredkami lub farbami. Zdjęcie z wykonanej pracy prześlijcie mi do wtorku.
Filmiki instruktażowe dla wszystkich do wyboru.
Filmik instruktażowy dla Judyty i dla chętnych.
To wszystko. Miłej i twórczej pracy i zabawy.👩👍
Zagadnienia do realizacji w tym tygodniu- 25.05-29.05.2020 r.
Edukacja wczesnoszkolna
Święto
rodziny
1. Doskonalimy umiejętność czytania ze zrozumieniem na podstawie tekstu o rodzinnym festynie i tekstu „Z czego się składa Ada?” z epodręcznika kl. 2 cz. Lato blok 33: „A ja rosnę i rosnę”. Temat 151: Moje ciało. Poznajemy części ciała, dzięki którym żyjemy. Tworzymy rodzinę wyrazu, wskazujemy przymiotniki. Utrwalamy wiadomości o poznanych kwiatach łąkowych poprzez łączenie zdjęć kwiatów z ich nazwami.
Odejmujemy i dodajemy liczby trzycyfrowe. Doskonalimy umiejętności: rozwiązywania zadań tekstowych, wpisywania liczb w tabeli, dokonywania obliczeń pieniężnych.
Malujemy lub rysujemy autoportret. Poszerzamy wiadomości o autoportrecie.
2.
e. w. Święto Dzieci
Wzbogacamy wiadomości o Świecie Dzieci- Dniu Dziecka, czytamy tematyczny wiersz. Poszerzamy wiedzy na temat
częściowego wpływu człowieka już od dzieciństwa na
funkcjonowanie mózgu na podstawie tekstu „Genialny komputer” z
epodręcznika kl. 2 cz. Lato Blok 33 ...Temat 152: W
mojej głowie. Odczytujemy ze zrozumieniem zawarte w mapie myśli informacje dotyczące:
pracy obu półkul mózgowych oraz produktów żywnościowych,
zdrowych lub szkodliwych dla naszego mózgu i funkcjonowania całego
organizmu. Wyszukujemy informacje w słowniku frazeologicznym i słowniku synonimów.
Ćwiczymy umiejętności:
-pisania
z pamięci;
-tworzenia
rodziny wyrazu: święto;
-
porządkowania wyrazów w kolejności alfabetycznej;
-
tworzenia: wyrazów bliskoznacznych i przeciwstawnych, zdrobnień.
Dobieramy daty do nazwy święta i kwartału.
Rozwiązujemy zadania na obliczenia pieniężne i obliczenia
pojemności. Obliczamy sumy i różnice liczb trzycyfrowych.
W-f
Organizujemy zabawy
ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.
3.
e. w. Dzieci
świata
Uczymy się czytać z odpowiednią intonacją wiersz "Szybko”. Pracujemy z tekstami: ”Kolorowe dzieci” i „Podróże gwiezdne” . Udzielamy odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu. Stosujemy znaki interpunkcyjne. Przypominamy sobie sposoby
komunikowania się na odległość – internet. Pracujemy w epodręcznika kl. 2 cz. Lato, Blok 33 Temat 153: Moja
skóra i moje kości.
Poznajemy role jakie do spełnienia mają w organizmie skóra i
kości…
Doskonalimy umiejętność zapisywania rozwiązań – działań z
zadań tekstowych na drzewkach matematycznych. Zapisujemy liczby trzycyfrowe.
4.
e. w. Dzieci świata c. d.
Piszemy krótką informację o sobie w formie tekstu online – zdań
odpowiedzi na podstawie podanych pytań.
Pracujemy w epodręczniku kl. 2 Cz. Lato, Blok 33… Temat 154: Praca mojego serca. Dowiadujemy się jak funkcjonuje układ krwionośny. Szukamy odpowiedzi na pytanie
– Do czego potrzebne jest człowiekowi serce?
Dobieramy czynniki do podanej wartości iloczynu. Rozwiązujemy zadania tekstowe.
Muzyka
Utrwalamy melodię i słowa piosenki „Bo co może...”
5.
e. w. Zdjęcia z
Afryki
Poszerzamy swoją wiedzę na temat afrykańskiej sawanny, Afryki i jej mieszkańców. Uczymy się pisać tematyczne notatki o sawannie. Zdobywamy wiadomości o
roślinach i zwierzętach afrykańskiej sawanny z podziałem zwierząt
na mięsożerców i roślinożerców. Dowiadujemy się kim są Masajowie- grupa etniczna z
Afryki. Rozwijamy umiejętności
matematyczne w zakresie dodawania i odejmowania liczb
trzycyfrowych. Ćwiczymy dzielenie do 70. Uczymy się grać w „Płot”.
Zajęcia
komputerowe:
Wykorzystujemy narzędzia z programu graficznego Paint - Tworzymy- „Moje logo”.
Obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsuńHania obecna
OdpowiedzUsuńJan i Julian Łyjak obecni
OdpowiedzUsuńLenka B. obecna
OdpowiedzUsuńMajka W. Obecna 🙂
OdpowiedzUsuńArtur obecny
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Nataszka obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsuńAntek K Obecny
OdpowiedzUsuńKacper obecny
OdpowiedzUsuńHania obecna
OdpowiedzUsuńAlan J obecny
OdpowiedzUsuńWitajcie . przypominam o dzisiejszych zajęciach OnLine,o Meet - konferencji o 11.30
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Was ciepło.
P. Joanna
Dzień dobry Natalia Jędruch obecna ,nikt nie zwrócił ,,chyba'' na to , że jak trzeba zapisać ,,lekcję'' to pani zapisała ,,w klasie'' a ,,w klasie '' pisaliśmy w 1 klasie
UsuńPozdrawiamy babcia i ja
Proszę panią ,a można zrobić autroportret z kotem?
OdpowiedzUsuńJest Dawid G.
OdpowiedzUsuńszymon obecny
OdpowiedzUsuńWitam, Judyta Wiśniewska obecna i umiem narysować portret
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńZuzia obecna
OdpowiedzUsuńOla i Wiktoria obecne
OdpowiedzUsuńMarita I.obecna
OdpowiedzUsuń