Święto Rodziny

25 maja - poniedziałek
Święto Rodziny

Przypominam o dzisiejszych zajęciach online z matematyki o 11. 30, przygotujcie ćwiczenia 

💕Dzień dobry👫

Dzisiaj 
 Doskonalimy umiejętność czytania ze zrozumieniem na podstawie tekstu o rodzinnym festynie i tekstu „Z czego się składa Ada?” z epodręcznika kl. 2 cz. Lato blok 33: „A ja rosnę i rosnę”. Temat 151: Moje ciało. Poznajemy części ciała, dzięki którym żyjemy. Tworzymy rodzinę wyrazu, wskazujemy przymiotniki. Utrwalamy wiadomości o poznanych kwiatach łąkowych poprzez łączenie zdjęć kwiatów z ich nazwami.
Odejmujemy i dodajemy liczby trzycyfrowe. Doskonalimy umiejętności: rozwiązywania zadań tekstowych, wpisywania liczb w tabeli, dokonywania obliczeń pieniężnych.
Malujemy lub rysujemy autoportret. Poszerzamy wiadomości o autoportrecie.


Edukacja polonistyczno- przyrodnicza🌺 
Zbliża się 1 czerwca - Dzień Dziecka. Z tej okazji organizowano festyny rodzinne. W tym roku z powodu pandemii mamy ograniczone możliwości organizowania imprez z dużą liczbą uczestników. Musimy pamiętać o zachowaniu bezpiecznej odległości od innych. Jest wyjście z tej sytuacji. Warto  zorganizować rodzinny festyn w gronie najbliższych  i kuzynami, np. we własnym ogródku, na działce...

I cz. 
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie 
W klasie, datę
Temat: Święto Rodziny

Co to festyn? Sprawdźcie zgodność własnych wypowiedzi z poniższą informacją.

Festyn. zabawa urządzana zwykle pod gołym niebem, związana z jakąś uroczystością, często połączona z kiermaszem, konkursami, zawodami itp.
Zapiszcie tę informacje pod tematem w zeszycie 


2. Z ćwiczenia 1 ze s. 65 z kart pracy dowiecie się, gdzie można i jak obchodzić Święto Rodziny. Wykonajcie ćwiczenie. 
➤ Takie święto obchodzimy z bliskimi osobami. Obejrzyjcie zdjęcia rodzinne. Kogo zaprosicie i dlaczego na rodzinny festyn?

3.Przeczytajcie tekst o festynie z 4 ćwiczenia ze s. 66 z kart pracy i wykonajcie polecenie.

 4. Część gramatyczna 
➤Teraz przypomnijcie sobie, kiedy wyrazy należą do jednej rodziny.
Utwórzcie rodzinę wyrazu teatr.- ćwiczenie 2 ze s. 65 z kart pracy. 

➤Równoważnik zdania to wypowiedź bez czasownika. Zamieniamy ze zdania czasownik na rzeczownik.
Zdanie:                          Hania sprząta swój pokój.
Równoważnik zdania:  Sprzątanie pokoju Hani.

  • Wykonajcie ćwiczenie 3, część z kropką w zeszycie s. 65 z kart pracy.
  • Wykonajcie zgodnie z poleceniami ćwiczenia: 5, 6 ze s. 66 z kart pracy.
➤Przypomnijcie wiadomości o przymiotniku w zabawie.


II cz. 
1. W drugiej części zajęć ponownie spotkacie się z  bohaterami  epodręcznika kl. 2 cz. Lato, Blok 33 Temat: 151: Moje ciało.

2. Wykonujcie kolejno zadania z każdego modułu - każdy kolejny moduł zaznaczony jest niebieskim kółkiem u dołu ekranu, są one ułożone obok siebie.



Zastanówcie się nad odpowiedziami na poniższe pytania:


  • Z czego składa się Ada?
  • Czy wszyscy ludzie są tacy sami? Uzasadnij swoją odpowiedź.
  • Co to znaczy, że każdy z nas jest wyjątkowy?
Wyjaśnijcie.
  • Wyjaśnij stwierdzenie, że w naszym ciele zachodzi wiele procesów, dzięki którym żyjemy.



Tu czeka na Was zabawa, wykorzystujcie do jej wykonania zakręconą strzałkę w kółeczku -   w górnej prawej stronie ekranu.





Edukacja matematyczna🌺

1. Otwórzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie;
W klasie, datę
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych.

2. Rachunek pamięciowy 

Zad. 2 ze s. 69 z kart ćwiczeń.

3. Zgodnie z poleceniami wykonajcie zad. 3-5 ze s. 70 z kart pracy.

4. na podsumowanie zajęć z edu. matematycznej troszeczkę zabawy.
Kliknij tu


Plastyka🌺
Czy wiecie co to jest autoportret/ Czym się różni od portretu?
Uzupełnijcie swoją wiedzę na ten temat. Przeczytajcie poniższą notatkę.

Autoportret, portret własny – portret artysty wykonany przez niego samego; może nim być obraz, rzeźba, fotografia. Pierwsze autoportrety pojawiły się w średniowieczu- X - XV wiek,  a rozpowszechniły się pod koniec tej epoki. Na początku renesansu artyści swoje autoportrety włączali do malowanych przez siebie scen.

Wielu zagranicznych i polskich artystów malarzy z różnych epok przedstawiało  i przedstawia siebie na portretach.
Źródło: Wikipedia Stanisław Wyspiański- autoportret


Źródło:Arena.pl Reprodukcja -Jan Matejko- Autoportret
                          
Źródło: Wikipedia Autoportret- Vincent van Gogh (olej na płótnie 1889 )

Dzisiaj i Wy staniecie się twórcami własnych portretów, namalujecie farbami  lub narysujecie autoportret. 
Najpierw zróbcie to, o czym mowa w epodręczniku kl. 2 cz. Lato, Blok 33, Temat 151: Moje ciało. Potrzebne będzie lustro. Pamiętajcie, aby kliknąć na biret - czapkę w prawym górnym rogu, by ukazał się pasek z poleceniami uzupełniającymi.

Kliknij tu





Obejrzyjcie filmiki instruktażowe. Potem delikatnie naszkicujcie ołówkiem, możecie rysować ze zdjęcia lub patrząc na siebie w lustro. Na koniec pokolorujcie autoportret kredkami lub farbami. Zdjęcie z wykonanej pracy prześlijcie  mi do wtorku.

Filmiki instruktażowe dla wszystkich do wyboru.






Filmik instruktażowy dla Judyty i dla chętnych.



To wszystko. Miłej i twórczej pracy i zabawy.👩👍





Zagadnienia do realizacji w tym tygodniu- 25.05-29.05.2020 r.


Edukacja wczesnoszkolna
Święto rodziny
1. Doskonalimy umiejętność czytania ze zrozumieniem na podstawie tekstu o rodzinnym festynie i tekstu „Z czego się składa Ada?” z epodręcznika kl. 2 cz. Lato blok 33: „A ja rosnę i rosnę”. Temat 151: Moje ciało. Poznajemy części ciała, dzięki którym żyjemy. Tworzymy rodzinę wyrazu, wskazujemy przymiotniki. Utrwalamy wiadomości o poznanych kwiatach łąkowych poprzez łączenie zdjęć kwiatów z ich nazwami.
Odejmujemy i dodajemy liczby trzycyfrowe. Doskonalimy umiejętności: rozwiązywania zadań tekstowych, wpisywania liczb w tabeli, dokonywania obliczeń pieniężnych.
Malujemy lub rysujemy autoportret. Poszerzamy wiadomości o autoportrecie.

2. e. w. Święto Dzieci
Wzbogacamy wiadomości o Świecie Dzieci- Dniu Dziecka, czytamy tematyczny wiersz. Poszerzamy wiedzy na temat częściowego wpływu człowieka już od dzieciństwa na funkcjonowanie mózgu na podstawie tekstu „Genialny komputer” z epodręcznika kl. 2 cz. Lato Blok 33 ...Temat 152: W mojej głowie. Odczytujemy ze zrozumieniem zawarte w mapie myśli informacje dotyczące: pracy obu półkul mózgowych oraz produktów żywnościowych, zdrowych lub szkodliwych dla naszego mózgu i funkcjonowania całego organizmu. Wyszukujemy informacje w słowniku frazeologicznym i słowniku synonimów.
Ćwiczymy umiejętności:
-pisania z pamięci;
-tworzenia rodziny wyrazu: święto;
- porządkowania wyrazów w kolejności alfabetycznej;
- tworzenia: wyrazów bliskoznacznych i przeciwstawnych, zdrobnień.
Dobieramy daty do nazwy święta i kwartału. Rozwiązujemy zadania na obliczenia pieniężne i obliczenia pojemności. Obliczamy sumy i różnice liczb trzycyfrowych.
W-f
Organizujemy zabawy ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.

3. e. w. Dzieci świata
Uczymy się czytać z odpowiednią intonacją wiersz "Szybko”. Pracujemy z tekstami: ”Kolorowe dzieci” i „Podróże gwiezdne” . Udzielamy odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu. Stosujemy znaki interpunkcyjne.  Przypominamy sobie sposoby komunikowania się na odległość – internet. Pracujemy w epodręcznika kl. 2 cz. Lato, Blok 33 Temat 153: Moja skóra i moje kości.
Poznajemy role jakie do spełnienia mają w organizmie skóra i kości…
Doskonalimy umiejętność zapisywania rozwiązań – działań z zadań tekstowych na drzewkach matematycznych. Zapisujemy liczby trzycyfrowe.

4. e. w. Dzieci świata c. d.
Piszemy krótką informację o sobie w formie tekstu online – zdań odpowiedzi na podstawie podanych pytań.
Pracujemy w epodręczniku kl. 2 Cz. Lato, Blok 33… Temat 154: Praca mojego serca. Dowiadujemy się jak  funkcjonuje układ krwionośny. Szukamy odpowiedzi na pytanie – Do czego potrzebne jest człowiekowi serce?
Dobieramy czynniki do podanej wartości iloczynu. Rozwiązujemy zadania tekstowe.
Muzyka
Utrwalamy melodię i słowa piosenki „Bo co może...”

5. e. w. Zdjęcia z Afryki
Poszerzamy swoją wiedzę na temat afrykańskiej sawanny, Afryki i jej mieszkańców. Uczymy się pisać  tematyczne notatki o sawannie. Zdobywamy wiadomości o roślinach i zwierzętach afrykańskiej sawanny z podziałem zwierząt na mięsożerców i roślinożerców. Dowiadujemy się kim są Masajowie- grupa etniczna z Afryki. Rozwijamy umiejętności matematyczne w zakresie dodawania i odejmowania liczb trzycyfrowych. Ćwiczymy dzielenie do 70. Uczymy się  grać w „Płot”.
Zajęcia komputerowe: 
Wykorzystujemy narzędzia z programu graficznego Paint - Tworzymy-  „Moje logo”.













Komentarze

  1. Jan i Julian Łyjak obecni

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Nataszka obecna

    OdpowiedzUsuń
  3. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń
  5. Alan J obecny

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie . przypominam o dzisiejszych zajęciach OnLine,o Meet - konferencji o 11.30
    Pozdrawiam Was ciepło.
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry Natalia Jędruch obecna ,nikt nie zwrócił ,,chyba'' na to , że jak trzeba zapisać ,,lekcję'' to pani zapisała ,,w klasie'' a ,,w klasie '' pisaliśmy w 1 klasie
      Pozdrawiamy babcia i ja

      Usuń
  7. Proszę panią ,a można zrobić autroportret z kotem?

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, Judyta Wiśniewska obecna i umiem narysować portret

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach