Temat: Dzień Ziemi. Szanujmy Ziemię i chrońmy jej zasoby.

22 kwietnia - środa

💗Dzień dobry 👫 
😃  W czasie naszego spotkania kontynuujemy tematykę związaną z Dniem Ziemi.
Dzisiaj  Na podstawie własnych obserwacji, doświadczeń i tekstów  literackich poznamy i uzupełnimy kodeks ekologa. Zrozumiemy znaczenie pojęcia ekologia. Zrozumiemy konieczność ochrony środowiska, potrzebę segregacji odpadów. Przypomnimy kolory pojemników przy segregacji odpadów. Utrwalimy wiadomości o poznanych surowcach naturalnych Ziemi -odnawialnych i nieodnawialnych.Zastanowimy się jak je chronić. Zastosujemy ułatwienia w mnożeniu przez: 7 w zakresie 100.
Utrwalimy pisownię wyrazów z końcówkami -ął, -ęła, -om, -ą.

Edukacja polonistyczna🌺  22 kwietni -Dzień Ziemi

1. Zaczniemy od przypomnienia sobie Waszej znajomości treści wczoraj czytanego  tekstu "Szkolny dzień bez samochodu"
  • W zad. 1 ze s. 27 z kart pracy zaznaczcie poprawne odpowiedzi i odczytajcie powstałe hasło.
  • Cicho przeczytajcie tekst "Smok? Nie, smog!" - s. 31 z podręcznika.
2. Wykorzystajcie informacje o smogu zawarte w tym tekście i wykorzystajcie je do wykonania zad. 2  ze s. 27 z kart pracy.

3. Napiszcie w zeszycie do j. polskiego:

Lekcję, datę
Temat: Chrońmy Ziemię. Podziękowania dla Ziemi.

Pod tematem napiszcie poprawnie dokończone zdania o smogu.
Zad. 2 s. 27
Smog tworzy się z zanieczyszczeń i mgły.
Powoduje on choroby płuc i serca.
Przed smogiem chronią maski antysmogowe.
Smog powstaje, gdy jest bezwietrzna pogoda.

4. Głośno przeczytajcie wiersz- " Co to jest ekologia?" i obejrzyjcie ilustrację zamieszczoną obok wiersza - s. 32 z podręcznika.


5. Odpowiedzcie rodzicom na pytania, które znajdują się pod tekstem oraz na pytanie;
  • Dlaczego należy chronić środowisko?
  •  Nauczcie się na pamięć  fragmentu wiersza, który jest odpowiedzią sowy.  Termin do najbliższego poniedziałku  na lekcje online.
6. Wyjaśnijcie pisemnie w zeszycie: Co to jest ekologia? 
Możecie korzystać z różnych źródeł wiedzy: encyklopedii, internetu, z przeczytanego tekstu...

7. W zad. 3 s. 28 z kart pracy zaznaczcie zdania, które mogłyby się znaleźć w kodeksie ekologicznym.

8. Za dary, które ofiarowuje nam Ziemia  napiszemy dla niej podziękowanie. Najpierw w ćwiczeniach, potem na kartkach, które wykonaliście w poniedziałek w czasie zajęć plastycznych.

9. Do zeszytu przepiszcie informację - Jak napisać podziękowanie ze s. 33 z podręcznika. Umieśćcie je w kolorowej ramce i zapamiętajcie podane informacje.


  • Przeczytajcie podziękowania zamieszczone powyżej.
  • Wyjaśnijcie własnymi słowami czym jest podziękowanie.
  • Zauważcie, za co i od kogo otrzymała je klasa 2  b.

11. Korzystając ze zdobytej wiedzy o podziękowaniach, wykonajcie zad. 4 ze s. 28 z kart pracy.

Uwaga!!!
W domu 
Teraz zastanówcie się za co warto podziękować Ziemi ? Napiszcie podziękowania na ozdobnej kartce, którą wykonaliście  w poniedziałek. zdjęcia wykonanej pracy wyślijcie do oceny na mojego maila. ( treść podziękowań).

🌺🌺

 Teraz popracujemy z w e-podręczniku . Usystematyzujemy zdobyte wcześniej wiadomości o naturalnych bogactwach Ziemi : odnawialnych i nieodnawialnych oraz konieczności ich ekonomicznego, mądrego  wykorzystywania. Przypomnimy sobie kolory pojemników do segregacji odpadów.  Sprawdzimy swoja wiedzę.

Najpierw 



Źródło: epodręczniki

1. W wiosennej części  e-podręcznika w bloku 27 realizujemy temat 124 : Chrońmy zasoby Ziemi. Sprawdź się. 
Pamiętajcie boczne strzałki służą do przemieszczania się między modułami - niebieskimi kółeczkami.

  • W module 2 dopasujcie napisy surowców naturalnych do właściwych zdjęć. 
  • W module 3 dokładnie przyjrzyjcie się mapie myśli z bogactwami naturalnymi Ziemi .
  • Zwróćcie uwagę na ich podział: odnawialne i nieodnawialne ...  
  • Które z nich się wyczerpują? Jak z nich korzystać, by zostały dla kolejnych pokoleń?       (Mapkę można powiększać, przesuwać. )

  • Zadanie z modułu 4 wykonajcie zgodnie z poleceniem.
  • W module 5 przypomnijcie sobie zasady pisowni czasowników z końcówkami :- ął, -ęł oraz rzeczowników z : -ę,  -ą. Zwróćcie uwagę na  końcówkę - om w rzeczownikach występujących w liczbie mnogiej, a - ą w liczbie pojedynczej.   Zapamiętajcie te zasady ortograficzne.

2. Sprawdźcie swoją wiedzę, klikając w module 5 na boczną strzałkę po prawej stronie.




  Chwila przerwy na drugie śniadanie          🍌🍎🍞 

Do którego pojemnika wyrzucicie swoje śmieci? Czy je segregujecie w domu?



Edukacja matematyczna🌺

1. Zaczynamy od rachunku pamięciowego.

Zad. 1 ze s. 58 z podręcznika oraz zad. 1 ze s. 49 z kart pracy.

W zadaniach  2, 3 ze s. 58 z podręcznika przypomnijcie sobie ułatwienia stosowane w mnożeniu.  Ćwiczyliśmy je w poniedziałek  w czasie lekcji online. 

2. Zapiszcie w zeszycie do matematyki :
Lekcje, datę
Temat: Mnożenie i dzielenie przez 7.

3. Przeczytajcie treść zadań: 4, 5 ze s. 58 z podręcznika i rozwiążcie je w zeszycie. Możecie stosować rysunki pomocnicze.

Pamiętajcie o zapisaniu pytania, rozwiązań - czyli działań z wynikami i pisemnej odpowiedzi na pytanie lub pytania.

4. Wykonajcie zadania ze s. 49 z kart pracy.
Zapamiętajcie!!!

Źródło; epodręczniki

5. W zadaniu 2 ze s.49 z kart pracy należy znaleźć dzielnik. Pamiętacie, że obliczamy go  dzieląc największą liczbę - dzielną przez wartość ilorazu. 
Przykład:

63 : .....   = 9  liczymy 63 : 9 = 7, bo 7 x 9 = 63

6. Na koniec trochę matematycznej zabawy.



7. A teraz odrobinę ortografii  w ortograficznej ruletce.



Powodzenia!!!🌷🌸🌹🌺🌻🌼






Komentarze

  1. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry dziewczynki. Jesteście pierwsze.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry. Nataszka obecna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień Dobry Pani Asiu Lenka B. obecna🖐️

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry wszystkim Natalia Jędruch obecna miłej pracy:)I fajnego dnia Ziemi przykład las park<3

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry proszę pani i koledzy obecna Judyta Wiśniewska 🐨

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry pani Asiu ,obecna Ksenia S.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witajcie Dzieci! Dziękuję za pozdrowienia.
    Miłego Dnia Ziemi.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach