Temat: Dzień Ziemi. Szanujmy Ziemię i chrońmy jej zasoby.
22 kwietnia - środa
💗Dzień dobry 👫
😃 W czasie naszego spotkania kontynuujemy tematykę związaną z Dniem Ziemi.
Dzisiaj Na podstawie własnych obserwacji, doświadczeń i tekstów literackich poznamy i uzupełnimy kodeks ekologa. Zrozumiemy znaczenie pojęcia ekologia. Zrozumiemy konieczność ochrony środowiska, potrzebę segregacji odpadów. Przypomnimy kolory pojemników przy segregacji odpadów. Utrwalimy wiadomości o poznanych surowcach naturalnych Ziemi -odnawialnych i nieodnawialnych.Zastanowimy się jak je chronić. Zastosujemy ułatwienia w mnożeniu przez: 7 w zakresie 100.
💗Dzień dobry 👫
😃 W czasie naszego spotkania kontynuujemy tematykę związaną z Dniem Ziemi.
Dzisiaj Na podstawie własnych obserwacji, doświadczeń i tekstów literackich poznamy i uzupełnimy kodeks ekologa. Zrozumiemy znaczenie pojęcia ekologia. Zrozumiemy konieczność ochrony środowiska, potrzebę segregacji odpadów. Przypomnimy kolory pojemników przy segregacji odpadów. Utrwalimy wiadomości o poznanych surowcach naturalnych Ziemi -odnawialnych i nieodnawialnych.Zastanowimy się jak je chronić. Zastosujemy ułatwienia w mnożeniu przez: 7 w zakresie 100.
Utrwalimy pisownię wyrazów z końcówkami -ął, -ęła, -om, -ą.
Edukacja polonistyczna🌺 22 kwietni -Dzień Ziemi
1. Zaczniemy od przypomnienia sobie Waszej znajomości treści wczoraj czytanego tekstu "Szkolny dzień bez samochodu"
- W zad. 1 ze s. 27 z kart pracy zaznaczcie poprawne odpowiedzi i odczytajcie powstałe hasło.
- Cicho przeczytajcie tekst "Smok? Nie, smog!" - s. 31 z podręcznika.
2. Wykorzystajcie informacje o smogu zawarte w tym tekście i wykorzystajcie je do wykonania zad. 2 ze s. 27 z kart pracy.
3. Napiszcie w zeszycie do j. polskiego:
Lekcję, datę
Temat: Chrońmy Ziemię. Podziękowania dla Ziemi.
Pod tematem napiszcie poprawnie dokończone zdania o smogu.
Zad. 2 s. 27
Smog tworzy się z zanieczyszczeń i mgły.
Powoduje on choroby płuc i serca.
Przed smogiem chronią maski antysmogowe.
Smog powstaje, gdy jest bezwietrzna pogoda.
4. Głośno przeczytajcie wiersz- " Co to jest ekologia?" i obejrzyjcie ilustrację zamieszczoną obok wiersza - s. 32 z podręcznika.
5. Odpowiedzcie rodzicom na pytania, które znajdują się pod tekstem oraz na pytanie;
- Dlaczego należy chronić środowisko?
- Nauczcie się na pamięć fragmentu wiersza, który jest odpowiedzią sowy. Termin do najbliższego poniedziałku na lekcje online.
6. Wyjaśnijcie pisemnie w zeszycie: Co to jest ekologia?
Możecie korzystać z różnych źródeł wiedzy: encyklopedii, internetu, z przeczytanego tekstu...
7. W zad. 3 s. 28 z kart pracy zaznaczcie zdania, które mogłyby się znaleźć w kodeksie ekologicznym.
8. Za dary, które ofiarowuje nam Ziemia napiszemy dla niej podziękowanie. Najpierw w ćwiczeniach, potem na kartkach, które wykonaliście w poniedziałek w czasie zajęć plastycznych.
9. Do zeszytu przepiszcie informację - Jak napisać podziękowanie ze s. 33 z podręcznika. Umieśćcie je w kolorowej ramce i zapamiętajcie podane informacje.
↓
- Przeczytajcie podziękowania zamieszczone powyżej.
- Wyjaśnijcie własnymi słowami czym jest podziękowanie.
- Zauważcie, za co i od kogo otrzymała je klasa 2 b.
11. Korzystając ze zdobytej wiedzy o podziękowaniach, wykonajcie zad. 4 ze s. 28 z kart pracy.
Uwaga!!!
W domu
Teraz zastanówcie się za co warto podziękować Ziemi ? Napiszcie podziękowania na ozdobnej kartce, którą wykonaliście w poniedziałek. zdjęcia wykonanej pracy wyślijcie do oceny na mojego maila. ( treść podziękowań).
🌺🌺
Teraz popracujemy z w e-podręczniku . Usystematyzujemy zdobyte wcześniej wiadomości o naturalnych bogactwach Ziemi : odnawialnych i nieodnawialnych oraz konieczności ich ekonomicznego, mądrego wykorzystywania. Przypomnimy sobie kolory pojemników do segregacji odpadów. Sprawdzimy swoja wiedzę.
Najpierw
Źródło: epodręczniki
1. W wiosennej części e-podręcznika w bloku 27 realizujemy temat 124 : Chrońmy zasoby Ziemi. Sprawdź się.
Pamiętajcie boczne strzałki służą do przemieszczania się między modułami - niebieskimi kółeczkami.
- W module 2 dopasujcie napisy surowców naturalnych do właściwych zdjęć.
- W module 3 dokładnie przyjrzyjcie się mapie myśli z bogactwami naturalnymi Ziemi .
- Zwróćcie uwagę na ich podział: odnawialne i nieodnawialne ...
- Które z nich się wyczerpują? Jak z nich korzystać, by zostały dla kolejnych pokoleń? (Mapkę można powiększać, przesuwać. )
- Zadanie z modułu 4 wykonajcie zgodnie z poleceniem.
- W module 5 przypomnijcie sobie zasady pisowni czasowników z końcówkami :- ął, -ęł oraz rzeczowników z : -ę, -ą. Zwróćcie uwagę na końcówkę - om w rzeczownikach występujących w liczbie mnogiej, a - ą w liczbie pojedynczej. Zapamiętajcie te zasady ortograficzne.
2. Sprawdźcie swoją wiedzę, klikając w module 5 na boczną strzałkę po prawej stronie.
Chwila przerwy na drugie śniadanie 🍌🍎🍞
Do którego pojemnika wyrzucicie swoje śmieci? Czy je segregujecie w domu?
Edukacja matematyczna🌺
1. Zaczynamy od rachunku pamięciowego.
Zad. 1 ze s. 58 z podręcznika oraz zad. 1 ze s. 49 z kart pracy.
W zadaniach 2, 3 ze s. 58 z podręcznika przypomnijcie sobie ułatwienia stosowane w mnożeniu. Ćwiczyliśmy je w poniedziałek w czasie lekcji online.
2. Zapiszcie w zeszycie do matematyki :
Lekcje, datę
Temat: Mnożenie i dzielenie przez 7.
3. Przeczytajcie treść zadań: 4, 5 ze s. 58 z podręcznika i rozwiążcie je w zeszycie. Możecie stosować rysunki pomocnicze.
Pamiętajcie o zapisaniu pytania, rozwiązań - czyli działań z wynikami i pisemnej odpowiedzi na pytanie lub pytania.
4. Wykonajcie zadania ze s. 49 z kart pracy.
Zapamiętajcie!!!
Źródło; epodręczniki
5. W zadaniu 2 ze s.49 z kart pracy należy znaleźć dzielnik. Pamiętacie, że obliczamy go dzieląc największą liczbę - dzielną przez wartość ilorazu.
Przykład:
63 : ..... = 9 liczymy 63 : 9 = 7, bo 7 x 9 = 63
6. Na koniec trochę matematycznej zabawy.
7. A teraz odrobinę ortografii w ortograficznej ruletce.
Powodzenia!!!🌷🌸🌹🌺🌻🌼
Natalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsuńHania obecna
OdpowiedzUsuńDzień dobry dziewczynki. Jesteście pierwsze.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Marita.I obecna
OdpowiedzUsuńJan i Julian Łyjak obecni
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Nataszka obecna.
OdpowiedzUsuńDzien dobry.Kacper obecny.
OdpowiedzUsuńEmil P.
OdpowiedzUsuńDzień dobry. Maja W.
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńDzień Dobry Pani Asiu Lenka B. obecna🖐️
OdpowiedzUsuńDzień dobry wszystkim Natalia Jędruch obecna miłej pracy:)I fajnego dnia Ziemi przykład las park<3
OdpowiedzUsuńArtur M.
OdpowiedzUsuńDzień dobry proszę pani i koledzy obecna Judyta Wiśniewska 🐨
OdpowiedzUsuńJest Dawid G.
OdpowiedzUsuńObecny Antek K
OdpowiedzUsuńDzień dobry pani Asiu ,obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsuńObecny Alan J
OdpowiedzUsuńSzymon obecny
OdpowiedzUsuńWitajcie Dzieci! Dziękuję za pozdrowienia.
OdpowiedzUsuńMiłego Dnia Ziemi.
Pozdrawiam