Polskie krajobrazy. Legendy

28 kwietnia - wtorek

馃挆Dzie艅 dobry馃懌

Dzisiaj  poznamy tre艣膰 legendy dotycz膮cej pocz膮tk贸w dynastii Piast贸w. Dowiemy si臋, czym zajmowa艂 si臋 ko艂odziej.  Poszerzymy swoj膮 wiedz臋 o krajobrazach Polski i jeden z nich opiszemy.Wska偶emy na mapie fizycznej Polski okre艣lone w poleceniu miejsca z okre艣leniem ich po艂o偶enia wed艂ug kierunk贸w. Utrwalimy nazwy g艂贸wnych kierunk贸w geograficznych. Zapami臋tamy pisowni臋 wyraz贸w wielka liter膮. Poznamy r贸偶ne rodzaje linii. Nauczymy si臋 je rysowa膰. Wykonamy 膰wiczenia gimnastyczne.


Edukacja polonistyczna i przyrodnicza馃尯


   Wczoraj poznali艣cie pierwszego legendarnego w艂adc臋 i pierwszego historycznego w艂adc臋 Polan.
Zapraszam Was do zapoznania si臋 z legend膮 dotycz膮c膮 pocz膮tk贸w dynastii Piast贸w -rodu kr贸l贸w Polski. 

1. Otw贸rzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Legendy, polskie krajobrazy. 

2. Wchodzimy na stron臋 e- podr臋cznika kl. 2 Wiosna Blok - 30 "Maj贸wka" Temat 137: Ko艂o- niezwyk艂y wynalazek"

  • Wys艂uchajcie tekstu "Postrzy偶yny".

Kliknij tu


➤Odpowiedzcie na pytania:








  • O kim opowiedzia艂a Julka bratu?
  • Co to by艂y postrzy偶yny?
  • W jaki spos贸b w臋drowcy odwdzi臋czyli si臋 Piastowi za go艣cin臋?
  • Kim w dawnych czasach by艂 ko艂odziej? Czym si臋 zajmowa艂?
  • ➤W module 3 obejrzyjcie obrazek i zastan贸wcie si臋 nad wielorakim zastosowaniem ko艂a w codziennym 偶yciu i w nauce. 
    ➤Z modu艂u 4 rozwi膮偶cie 2  zadania, je艣li chcenie popr贸bowa膰 w艂asnych si艂, to wszystkie zadania i sprawd藕cie poprawno艣膰 wykonanej pracy.

    3. Teraz obejrzyjcie kr贸tk膮 prezentacj臋 przedstawiaj膮c膮 polskie krajobrazy.


    4. Wybierzcie jeden z krajobraz贸w i opiszcie go w zeszycie pod tematem. Mo偶e by膰 to krajobraz wyst臋puj膮cy na p贸艂nocy Polski. Warto wzbogaci膰 opis o 2 zdania dotycz膮ce 艣wiata ro艣lin i zwierz膮t. Poszukajcie informacji w r贸偶nych 藕r贸d艂ach. T臋 prac臋 z zaj臋膰 oceni臋. Prosz臋, wy艣lijcie zdj臋cia z wykonanym w zeszycie poleceniem.
    Warto mie膰 w艂asn膮 map臋 fizyczn膮 Polski.
    ➤Zwr贸膰cie uwag臋 na:
    •  znaki topograficzne, czyli umowne znaki graficzne znajduj膮ce si臋 na mapie;
    • kolory wyst臋puj膮ce na mapie, kt贸re okre艣laj膮 ukszta艂towanie powierzchni terenu;
    • patrz膮c na r贸偶臋 wiatr贸w, przypomnijcie sobie nazwy g艂贸wnych kierunk贸w geograficznych.
    5. Przeczytajcie tekst "Polska - r贸偶norodny kraj" ze s. 20 z podr臋cznika.
    Poszukajcie na mapce fizycznej Polski : Morza Ba艂tyckiego oraz Tatry, Sudety, Karpaty, rzek臋 Odr臋 ,  pa艅stwo-Litw臋 i okre艣lcie ich po艂o偶enie, stosuj膮c nazwy kierunk贸w geograficznych.

    ➤Wska偶cie na mapie Polski i nazwijcie:
    •  najwy偶szy i najni偶szy punkt le偶膮cy w Polsce -  (Raczki Elbl膮skie), odczytajcie nazwy, np. Najwy偶szy szczyt - Rysy;
    • trzy rzeki Polski, wskazuj膮c od 藕r贸d艂a po uj艣cie- miejsce, gdzie rzeka "wpada- uchodzi do morza, innej rzeki..."
    ➤Przeczytajcie ciekawostki o Polsce ze s. 21 z podr臋cznika. Co w Polsce jest naj...

    6. Wykonajcie dla utrwalenia wiadomo艣ci zadanie ze s. 19  oraz zad. 2, 3 ze s. 20 z kart pracy.
    ➤ Dla utrwalenia wiadomo艣ci przeczytajcie wiersz ze s. 22 z podr臋cznika i postarajcie si臋 zapami臋ta膰, kiedy piszemy wielk膮 liter臋. 


    W domu 
    Wys艂a膰 mailem opis jednego z krajobraz贸w Polski wykonany w czasie zaj臋膰. Ju偶 podawa艂am t臋 informacj臋 oraz przygotujecie tabelk臋 do gry na nasze 艣rodowe spotkanie online.

    Wz贸r tabelki do gry w – Pa艅stwa – miasta. Warto przygotowa膰 mapki: Polski, Europy...

    PA艃STWO
    MIASTO
    RZEKA, MORZE/
     OCEAN
    ZWIERZ臉
    IMI臉











































    Edukacja matematyczna 馃尯

    1. Rachunek pami臋ciowy. prosz臋 wykona膰 mno偶enie z wykorzystaniem palc贸wki:
    8 x 9, 6 x 7, 7 x 8, 6 x 6, 54:9, 72 : 8, 48 :8, 48 : 6.

    2. Zapiszcie w zeszycie z matematyki 
    Lekcj臋, dat臋
    Temat: Linie: proste, krzywe i 艂amane.

    ➤Przyjrzyjcie si臋 rysunkom. Przeczytajcie zamieszczone informacje.

    ➤ Wyszukajcie linie proste w swoim domu.

    3. Zwr贸膰cie uwag臋 jakie jeszcze s膮 linie.

    ➤Wyszukajcie w swoim otoczeniu linii  krzywych i 艂amanych. Gdzie je znajdziecie?
    ➤ Spr贸bujcie u艂o偶y膰 z patyczk贸w matematycznych lub zapa艂ek ka偶d膮 z linii.

    • Kt贸rej nie uda艂o si臋 u艂o偶y膰?  Dlaczego?
    • Kt贸r膮 naj艂atwiej si臋 uk艂ada艂o? ( Lini臋 艂aman膮, poniewa偶 powsta艂a z odcink贸w.)

    Zapami臋tajcie !!! Zapiszcie pod tematem w zeszycie.

    Linia 艂amana utworzona jest z odcink贸w. Koniec  jednego odcinka jest pocz膮tkiem kolejnego odcinka.

    • Z jakich linii powsta艂y poni偶sze figury geometryczne 


    • Kwadrat i tr贸jk膮t powsta艂y z linii 艂amanych zamkni臋tych. Dlaczego nazwane zosta艂y 艂amanymi zamkni臋tymi?

    4.Nazwijcie powsta艂e linie przedstawione na rysunkach.
    • Jak膮 lini臋 tworzy skakanka?
    • Jak膮 lini臋 wyznacza tocz膮ca si臋 pi艂ka?
    • Jak膮 lini臋 obrazuje sznurek rozci膮gni臋ty mi臋dzy ch艂opcami?
    • Jak膮 lini臋 tworzy litera z?

    Skakanka tworzy - lini臋 krzyw膮


     ➤ Nazwijcie czerwone linie na rysunku,  jakie s膮 to linie?


    5. Wykonajcie ustnie zad 4 ze s. 63 z podr臋cznika.

    6. Dla utrwalenia wiadomo艣ci narysujcie w zeszycie po ka偶dym z rodzaj贸w linii i je podpiszcie ich nazwami.

    ➤ Na koniec wykonajcie zabawne 膰wiczenia ze s. 53 z kart pracy. 


    Dla ch臋tnych 膰wiczenie poni偶ej.


    w-f 馃尯
    Po wysi艂ku intelektualnym potrzebny jest ruch.

    • Otw贸rzcie okno i wykonajcie:
    -kilka g艂臋bokich wdech贸w i wydech贸w,
    - kr膮偶enie ramion do przodu, do ty艂u,
    -po 10 sk艂on贸w bocznych na jedn膮 i drug膮 stron臋,
    - bieg w miejscu z wysoko podniesionymi kolanami,
    -le偶膮c na dywanie na plecach - rowerek n贸偶kami.
    艁yk wody i 10 pajacyk贸w.
    na koniec znane wam 膰wiczenia uspokajaj膮ce.
    Je偶eli mo偶ecie, zachowuj膮c bezpieczny odst臋p od innych,- 2 m, wyjd藕cie z rodzicami na 艣wie偶e powietrze- 40 min- mo偶e do ogrodu. Pami臋tajcie o maskach i r臋kawicach.


    Powodzenia !!!✋✋✋





    Komentarze

    1. Dzie艅 dobry Pani Asiu, cze艣膰 wszystkim. Nataszka obecna :)

      OdpowiedzUsu艅
    2. Dzie艅 dobry Pani Asiu , cze艣膰 wszystkim. Lenka B. obecna

      OdpowiedzUsu艅
    3. Natalia Jerzak- obecna

      OdpowiedzUsu艅
    4. Witajcie moi Drodzy!
      Pogodnego dnia i spokojnej pracy.
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsu艅
    5. Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

      OdpowiedzUsu艅
    6. Witam, Judyta Wisniewska obecna

      OdpowiedzUsu艅
    7. Witajcie kolejne Skarbusie!!!
      Czekam na Wasze prace o krajobrazie.

      Pozdrawiam
      P. Joanna

      OdpowiedzUsu艅

    Prze艣lij komentarz

    Popularne posty z tego bloga

    17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

    Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

    Legendy o polskich miastach