Polskie krajobrazy. Legendy
28 kwietnia - wtorek
💗Dzień dobry👫
Dzisiaj poznamy treść legendy dotyczącej początków dynastii Piastów. Dowiemy się, czym zajmował się kołodziej. Poszerzymy swoją wiedzę o krajobrazach Polski i jeden z nich opiszemy.Wskażemy na mapie fizycznej Polski określone w poleceniu miejsca z określeniem ich położenia według kierunków. Utrwalimy nazwy głównych kierunków geograficznych. Zapamiętamy pisownię wyrazów wielka literą. Poznamy różne rodzaje linii. Nauczymy się je rysować. Wykonamy ćwiczenia gimnastyczne.
Edukacja polonistyczna i przyrodnicza🌺
Wczoraj poznaliście pierwszego legendarnego władcę i pierwszego historycznego władcę Polan.
Zapraszam Was do zapoznania się z legendą dotyczącą początków dynastii Piastów -rodu królów Polski.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcję, datę
Temat: Legendy, polskie krajobrazy.
2. Wchodzimy na stronę e- podręcznika kl. 2 Wiosna Blok - 30 "Majówka" Temat 137: Koło- niezwykły wynalazek"
Kliknij tu
O kim opowiedziała Julka bratu?
Co to były postrzyżyny?
W jaki sposób wędrowcy odwdzięczyli się Piastowi za gościnę?
Kim w dawnych czasach był kołodziej? Czym się zajmował?
➤W module 3 obejrzyjcie obrazek i zastanówcie się nad wielorakim zastosowaniem koła w codziennym życiu i w nauce.
➤Wyszukajcie w swoim otoczeniu linii krzywych i łamanych. Gdzie je znajdziecie?
➤ Spróbujcie ułożyć z patyczków matematycznych lub zapałek każdą z linii.
➤ Nazwijcie czerwone linie na rysunku, jakie są to linie?
💗Dzień dobry👫
Dzisiaj poznamy treść legendy dotyczącej początków dynastii Piastów. Dowiemy się, czym zajmował się kołodziej. Poszerzymy swoją wiedzę o krajobrazach Polski i jeden z nich opiszemy.Wskażemy na mapie fizycznej Polski określone w poleceniu miejsca z określeniem ich położenia według kierunków. Utrwalimy nazwy głównych kierunków geograficznych. Zapamiętamy pisownię wyrazów wielka literą. Poznamy różne rodzaje linii. Nauczymy się je rysować. Wykonamy ćwiczenia gimnastyczne.
Edukacja polonistyczna i przyrodnicza🌺
Wczoraj poznaliście pierwszego legendarnego władcę i pierwszego historycznego władcę Polan.
Zapraszam Was do zapoznania się z legendą dotyczącą początków dynastii Piastów -rodu królów Polski.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcję, datę
Temat: Legendy, polskie krajobrazy.
2. Wchodzimy na stronę e- podręcznika kl. 2 Wiosna Blok - 30 "Majówka" Temat 137: Koło- niezwykły wynalazek"
- Wysłuchajcie tekstu "Postrzyżyny".
Kliknij tu
➤Odpowiedzcie na pytania:
➤Z modułu 4 rozwiążcie 2 zadania, jeśli chcenie popróbować własnych sił, to wszystkie zadania i sprawdźcie poprawność wykonanej pracy.
3. Teraz obejrzyjcie krótką prezentację przedstawiającą polskie krajobrazy.
4. Wybierzcie jeden z krajobrazów i opiszcie go w zeszycie pod tematem. Może być to krajobraz występujący na północy Polski. Warto wzbogacić opis o 2 zdania dotyczące świata roślin i zwierząt. Poszukajcie informacji w różnych źródłach. Tę pracę z zajęć ocenię. Proszę, wyślijcie zdjęcia z wykonanym w zeszycie poleceniem.
Warto mieć własną mapę fizyczną Polski.
➤Zwróćcie uwagę na:
- znaki topograficzne, czyli umowne znaki graficzne znajdujące się na mapie;
- kolory występujące na mapie, które określają ukształtowanie powierzchni terenu;
- patrząc na różę wiatrów, przypomnijcie sobie nazwy głównych kierunków geograficznych.
5. Przeczytajcie tekst "Polska - różnorodny kraj" ze s. 20 z podręcznika.
Poszukajcie na mapce fizycznej Polski : Morza Bałtyckiego oraz Tatry, Sudety, Karpaty, rzekę Odrę , państwo-Litwę i określcie ich położenie, stosując nazwy kierunków geograficznych.
➤Wskażcie na mapie Polski i nazwijcie:
- najwyższy i najniższy punkt leżący w Polsce - (Raczki Elbląskie), odczytajcie nazwy, np. Najwyższy szczyt - Rysy;
- trzy rzeki Polski, wskazując od źródła po ujście- miejsce, gdzie rzeka "wpada- uchodzi do morza, innej rzeki..."
➤Przeczytajcie ciekawostki o Polsce ze s. 21 z podręcznika. Co w Polsce jest naj...
6. Wykonajcie dla utrwalenia wiadomości zadanie ze s. 19 oraz zad. 2, 3 ze s. 20 z kart pracy.
➤ Dla utrwalenia wiadomości przeczytajcie wiersz ze s. 22 z podręcznika i postarajcie się zapamiętać, kiedy piszemy wielką literę.
W domu
Wysłać mailem opis jednego z krajobrazów Polski wykonany w czasie zajęć. Już podawałam tę informację oraz przygotujecie tabelkę do gry na nasze środowe spotkanie online.
Wzór tabelki do gry w –
Państwa – miasta. Warto przygotować mapki: Polski, Europy...
PAŃSTWO
|
MIASTO
|
RZEKA, MORZE/
OCEAN
|
ZWIERZĘ
|
IMIĘ
|
Edukacja matematyczna 🌺
1. Rachunek pamięciowy. proszę wykonać mnożenie z wykorzystaniem palcówki:
8 x 9, 6 x 7, 7 x 8, 6 x 6, 54:9, 72 : 8, 48 :8, 48 : 6.
2. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcję, datę
Temat: Linie: proste, krzywe i łamane.
➤Przyjrzyjcie się rysunkom. Przeczytajcie zamieszczone informacje.
➤ Wyszukajcie linie proste w swoim domu.
3. Zwróćcie uwagę jakie jeszcze są linie.
1. Rachunek pamięciowy. proszę wykonać mnożenie z wykorzystaniem palcówki:
8 x 9, 6 x 7, 7 x 8, 6 x 6, 54:9, 72 : 8, 48 :8, 48 : 6.
2. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcję, datę
Temat: Linie: proste, krzywe i łamane.
➤Przyjrzyjcie się rysunkom. Przeczytajcie zamieszczone informacje.
➤ Wyszukajcie linie proste w swoim domu.
3. Zwróćcie uwagę jakie jeszcze są linie.
➤Wyszukajcie w swoim otoczeniu linii krzywych i łamanych. Gdzie je znajdziecie?
➤ Spróbujcie ułożyć z patyczków matematycznych lub zapałek każdą z linii.
- Której nie udało się ułożyć? Dlaczego?
- Którą najłatwiej się układało? ( Linię łamaną, ponieważ powstała z odcinków.)
Zapamiętajcie !!! Zapiszcie pod tematem w zeszycie.
Linia łamana utworzona jest z odcinków. Koniec jednego odcinka jest początkiem kolejnego odcinka.
- Z jakich linii powstały poniższe figury geometryczne
- Kwadrat i trójkąt powstały z linii łamanych zamkniętych. Dlaczego nazwane zostały łamanymi zamkniętymi?
4.Nazwijcie powstałe linie przedstawione na rysunkach.
- Jaką linię tworzy skakanka?
- Jaką linię wyznacza tocząca się piłka?
- Jaką linię obrazuje sznurek rozciągnięty między chłopcami?
- Jaką linię tworzy litera z?
![]() |
Skakanka tworzy - linię krzywą |
➤ Nazwijcie czerwone linie na rysunku, jakie są to linie?
5. Wykonajcie ustnie zad 4 ze s. 63 z podręcznika.
6. Dla utrwalenia wiadomości narysujcie w zeszycie po każdym z rodzajów linii i je podpiszcie ich nazwami.
➤ Na koniec wykonajcie zabawne ćwiczenia ze s. 53 z kart pracy.
Dla chętnych ćwiczenie poniżej.
w-f 🌺
Po wysiłku intelektualnym potrzebny jest ruch.
- Otwórzcie okno i wykonajcie:
-kilka głębokich wdechów i wydechów,
- krążenie ramion do przodu, do tyłu,
-po 10 skłonów bocznych na jedną i drugą stronę,
- bieg w miejscu z wysoko podniesionymi kolanami,
-leżąc na dywanie na plecach - rowerek nóżkami.
Łyk wody i 10 pajacyków.
na koniec znane wam ćwiczenia uspokajające.
Jeżeli możecie, zachowując bezpieczny odstęp od innych,- 2 m, wyjdźcie z rodzicami na świeże powietrze- 40 min- może do ogrodu. Pamiętajcie o maskach i rękawicach.
Powodzenia !!!✋✋✋
Dzień dobry. Hania obecna.
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)
OdpowiedzUsuńObecny Alan J.
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu , cześć wszystkim. Lenka B. obecna
OdpowiedzUsuńSzymon obecny
OdpowiedzUsuńObecna Ksenia S.
OdpowiedzUsuńEmil P.Obecny
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsuńWitajcie moi Drodzy!
OdpowiedzUsuńPogodnego dnia i spokojnej pracy.
Pozdrawiam
Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsuńMarita.I obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńKacper obecny
OdpowiedzUsuńWitam, Judyta Wisniewska obecna
OdpowiedzUsuńJulian i Jan Łyjak obecni
OdpowiedzUsuńArtur M.
OdpowiedzUsuńMaja W. Obecna 🙂
OdpowiedzUsuńWitajcie kolejne Skarbusie!!!
OdpowiedzUsuńCzekam na Wasze prace o krajobrazie.
Pozdrawiam
P. Joanna
Natalia F obecna
OdpowiedzUsuńObecny Antek K
OdpowiedzUsuńZuzia P. obecna
OdpowiedzUsuńJest Dawid G.
OdpowiedzUsuń