Polskie krajobrazy. Legendy

28 kwietnia - wtorek

💗Dzień dobry👫

Dzisiaj  poznamy treść legendy dotyczącej początków dynastii Piastów. Dowiemy się, czym zajmował się kołodziej.  Poszerzymy swoją wiedzę o krajobrazach Polski i jeden z nich opiszemy.Wskażemy na mapie fizycznej Polski określone w poleceniu miejsca z określeniem ich położenia według kierunków. Utrwalimy nazwy głównych kierunków geograficznych. Zapamiętamy pisownię wyrazów wielka literą. Poznamy różne rodzaje linii. Nauczymy się je rysować. Wykonamy ćwiczenia gimnastyczne.


Edukacja polonistyczna i przyrodnicza🌺


   Wczoraj poznaliście pierwszego legendarnego władcę i pierwszego historycznego władcę Polan.
Zapraszam Was do zapoznania się z legendą dotyczącą początków dynastii Piastów -rodu królów Polski. 

1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcję, datę
Temat: Legendy, polskie krajobrazy. 

2. Wchodzimy na stronę e- podręcznika kl. 2 Wiosna Blok - 30 "Majówka" Temat 137: Koło- niezwykły wynalazek"

  • Wysłuchajcie tekstu "Postrzyżyny".

Kliknij tu


➤Odpowiedzcie na pytania:








  • O kim opowiedziała Julka bratu?
  • Co to były postrzyżyny?
  • W jaki sposób wędrowcy odwdzięczyli się Piastowi za gościnę?
  • Kim w dawnych czasach był kołodziej? Czym się zajmował?
  • ➤W module 3 obejrzyjcie obrazek i zastanówcie się nad wielorakim zastosowaniem koła w codziennym życiu i w nauce. 
    ➤Z modułu 4 rozwiążcie 2  zadania, jeśli chcenie popróbować własnych sił, to wszystkie zadania i sprawdźcie poprawność wykonanej pracy.

    3. Teraz obejrzyjcie krótką prezentację przedstawiającą polskie krajobrazy.


    4. Wybierzcie jeden z krajobrazów i opiszcie go w zeszycie pod tematem. Może być to krajobraz występujący na północy Polski. Warto wzbogacić opis o 2 zdania dotyczące świata roślin i zwierząt. Poszukajcie informacji w różnych źródłach. Tę pracę z zajęć ocenię. Proszę, wyślijcie zdjęcia z wykonanym w zeszycie poleceniem.
    Warto mieć własną mapę fizyczną Polski.
    ➤Zwróćcie uwagę na:
    •  znaki topograficzne, czyli umowne znaki graficzne znajdujące się na mapie;
    • kolory występujące na mapie, które określają ukształtowanie powierzchni terenu;
    • patrząc na różę wiatrów, przypomnijcie sobie nazwy głównych kierunków geograficznych.
    5. Przeczytajcie tekst "Polska - różnorodny kraj" ze s. 20 z podręcznika.
    Poszukajcie na mapce fizycznej Polski : Morza Bałtyckiego oraz Tatry, Sudety, Karpaty, rzekę Odrę ,  państwo-Litwę i określcie ich położenie, stosując nazwy kierunków geograficznych.

    ➤Wskażcie na mapie Polski i nazwijcie:
    •  najwyższy i najniższy punkt leżący w Polsce -  (Raczki Elbląskie), odczytajcie nazwy, np. Najwyższy szczyt - Rysy;
    • trzy rzeki Polski, wskazując od źródła po ujście- miejsce, gdzie rzeka "wpada- uchodzi do morza, innej rzeki..."
    ➤Przeczytajcie ciekawostki o Polsce ze s. 21 z podręcznika. Co w Polsce jest naj...

    6. Wykonajcie dla utrwalenia wiadomości zadanie ze s. 19  oraz zad. 2, 3 ze s. 20 z kart pracy.
    ➤ Dla utrwalenia wiadomości przeczytajcie wiersz ze s. 22 z podręcznika i postarajcie się zapamiętać, kiedy piszemy wielką literę. 


    W domu 
    Wysłać mailem opis jednego z krajobrazów Polski wykonany w czasie zajęć. Już podawałam tę informację oraz przygotujecie tabelkę do gry na nasze środowe spotkanie online.

    Wzór tabelki do gry w – Państwa – miasta. Warto przygotować mapki: Polski, Europy...

    PAŃSTWO
    MIASTO
    RZEKA, MORZE/
     OCEAN
    ZWIERZĘ
    IMIĘ











































    Edukacja matematyczna 🌺

    1. Rachunek pamięciowy. proszę wykonać mnożenie z wykorzystaniem palcówki:
    8 x 9, 6 x 7, 7 x 8, 6 x 6, 54:9, 72 : 8, 48 :8, 48 : 6.

    2. Zapiszcie w zeszycie z matematyki 
    Lekcję, datę
    Temat: Linie: proste, krzywe i łamane.

    ➤Przyjrzyjcie się rysunkom. Przeczytajcie zamieszczone informacje.

    ➤ Wyszukajcie linie proste w swoim domu.

    3. Zwróćcie uwagę jakie jeszcze są linie.

    ➤Wyszukajcie w swoim otoczeniu linii  krzywych i łamanych. Gdzie je znajdziecie?
    ➤ Spróbujcie ułożyć z patyczków matematycznych lub zapałek każdą z linii.

    • Której nie udało się ułożyć?  Dlaczego?
    • Którą najłatwiej się układało? ( Linię łamaną, ponieważ powstała z odcinków.)

    Zapamiętajcie !!! Zapiszcie pod tematem w zeszycie.

    Linia łamana utworzona jest z odcinków. Koniec  jednego odcinka jest początkiem kolejnego odcinka.

    • Z jakich linii powstały poniższe figury geometryczne 


    • Kwadrat i trójkąt powstały z linii łamanych zamkniętych. Dlaczego nazwane zostały łamanymi zamkniętymi?

    4.Nazwijcie powstałe linie przedstawione na rysunkach.
    • Jaką linię tworzy skakanka?
    • Jaką linię wyznacza tocząca się piłka?
    • Jaką linię obrazuje sznurek rozciągnięty między chłopcami?
    • Jaką linię tworzy litera z?

    Skakanka tworzy - linię krzywą


     ➤ Nazwijcie czerwone linie na rysunku,  jakie są to linie?


    5. Wykonajcie ustnie zad 4 ze s. 63 z podręcznika.

    6. Dla utrwalenia wiadomości narysujcie w zeszycie po każdym z rodzajów linii i je podpiszcie ich nazwami.

    ➤ Na koniec wykonajcie zabawne ćwiczenia ze s. 53 z kart pracy. 


    Dla chętnych ćwiczenie poniżej.


    w-f 🌺
    Po wysiłku intelektualnym potrzebny jest ruch.

    • Otwórzcie okno i wykonajcie:
    -kilka głębokich wdechów i wydechów,
    - krążenie ramion do przodu, do tyłu,
    -po 10 skłonów bocznych na jedną i drugą stronę,
    - bieg w miejscu z wysoko podniesionymi kolanami,
    -leżąc na dywanie na plecach - rowerek nóżkami.
    Łyk wody i 10 pajacyków.
    na koniec znane wam ćwiczenia uspokajające.
    Jeżeli możecie, zachowując bezpieczny odstęp od innych,- 2 m, wyjdźcie z rodzicami na świeże powietrze- 40 min- może do ogrodu. Pamiętajcie o maskach i rękawicach.


    Powodzenia !!!✋✋✋





    Komentarze

    1. Dzień dobry Pani Asiu, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)

      OdpowiedzUsuń
    2. Dzień dobry Pani Asiu , cześć wszystkim. Lenka B. obecna

      OdpowiedzUsuń
    3. Natalia Jerzak- obecna

      OdpowiedzUsuń
    4. Witajcie moi Drodzy!
      Pogodnego dnia i spokojnej pracy.
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    5. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Witam, Judyta Wisniewska obecna

      OdpowiedzUsuń
    7. Witajcie kolejne Skarbusie!!!
      Czekam na Wasze prace o krajobrazie.

      Pozdrawiam
      P. Joanna

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Popularne posty z tego bloga

    Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

    17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

    Zdjęcia z Afryki