17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony
17 kwietnia - pi膮tek
馃挆Witam Was w ostatnim dniu tego tygodnia馃懌
Przed nami dwa dni odpoczynku na z艂apanie g艂臋bszego oddechu, by w poniedzia艂ek z ochot膮 wr贸ci膰 do zaj臋膰.
Uwaga ! Zapraszam na 10 min przerw臋 na 艣niadanie.馃崚馃崓馃崐
馃挆Witam Was w ostatnim dniu tego tygodnia馃懌
Przed nami dwa dni odpoczynku na z艂apanie g艂臋bszego oddechu, by w poniedzia艂ek z ochot膮 wr贸ci膰 do zaj臋膰.
Polecam Wam program edukacyjny dla kl. 2 od godz.8.00, powt贸rka 12. 30 w TVP rozrywka.
Dzisiaj poznamy "drugie 偶ycie kapelusza" na podstawie opowiadania Danuty Parlak "Kapelusz pani Wrony". B臋dziemy 膰wiczy膰 umiej臋tno艣膰 uk艂adania pyta艅 do wybranych wyraz贸w w zdaniach. Wyja艣nimy poj臋cie "Instrukcja". Zapoznamy si臋 z instrukcj膮 budowy gniazda dla m艂odych ptak贸w. B臋dziemy pisa膰 instrukcj臋 obs艂ugi pralki.
Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi.
Przypomnimy cechy kwadrat贸w. B臋dziemy mierzy膰 d艂ugo艣ci ich bok贸w. Powt贸rzymy tabliczk臋 mno偶enia w zakresie 50. B臋dziemy rozwi膮zywa膰 zadania tekstowe. B臋dziemy pracowa膰 w Edytorze testu: kropka, przecinek...
Edukacja polonistyczna 馃尭
Poszerzyli艣my swoj膮 wiedz臋 na temat ptak贸w przylatuj膮cych do Polski wiosn膮. Doskonale wiecie, 偶e ptaki s膮 te偶 bohaterami utwor贸w literackich, w kt贸rych cz臋sto nadaje si臋 im cechy ludzkie. W艂a艣nie poznacie Pani膮 Wron臋.
Zapraszam Was do samodzielnego przeczytania tekstu z Waszego podr臋cznika pt. "Kapelusz Pani Wrony". Jest to kr贸tki fragment opowiadania o tym samym tytule. Jego autork膮 jest Danuta Parlak .
1. Otw贸rzcie podr臋czniki na s. 10-11
Czytaj膮c, zapami臋tajcie jak najwi臋cej z tre艣ci opowiadania, by odpowiedzie膰 pe艂nymi zdaniami na poni偶sze pytania.
Je偶eli Wam to nie uda si臋, wyszukajcie fragmenty z tekstu, kt贸re s膮 odpowiedziami na te pytania i je przeczytajcie.
- Z czego by艂a dumna Pani Wrona?
- Co jej si臋 przydarzy艂o?
- Jak zareagowali mieszka艅cy lasu?
- Kto pomaga艂 w odnalezieniu zguby?
- co si臋 sta艂o z kapeluszem?
2. Zastan贸wcie si臋, jaka mog艂a by膰 reakcja Pani Wrony na widok kapelusza zamienionego w gniazdo.
- Odegrajcie przed lustrem lub przed rodzicem scenk臋, w kt贸rej poka偶ecie emocje Pani Wrony.
3. Zapiszcie do zeszytu z j. polskiego
Lekcj臋, dat臋
Temat: "Kapelusz Pani Wrony". Instrukcja.
4. Wykonajcie zad. 1 s. 9 z kart pracy. Uwaga ! Musicie u艂o偶y膰 pe艂ne pytania- w formie zda艅 do wyt艂uszczonych wyraz贸w, podkre艣li艂am je czerwon膮 lini膮 na stronie.
5. Wykonajcie zad. 2 s. 9 z kart pracy.
Napiszcie w zeszycie obja艣nienie zwrotu "paryski szyk".
6. Przepiszcie starannie do zeszytu obja艣nienie poj臋cia instrukcji ze s. 12 z ramki, z podr臋cznika. Zapami臋tajcie zapisan膮 informacj臋.
- Przeczytajcie instrukcj臋 budowy gniazda dla m艂odych ptak贸w i w艂asnymi s艂owami opowiedzcie, z czego oraz w jaki spos贸b ptaki buduj膮 gniazdo z s. 12, z podr臋cznika.
7. Uporz膮dkujcie kolejno艣膰 czynno艣ci w instrukcji w zad. 3 s. 9 z kart pracy. Uporz膮dkowane zdania przepiszcie pi臋knie do zeszytu.
8. Przeczytajcie wiersz ze s. 13 z podr臋cznika dotycz膮cy zasad pisowni sp贸艂g艂osek zmi臋kczonych przez kreseczk臋 - znak diakrytyczny oraz przez i. Powt贸rzcie te zasady pisowni g艂o艣no rodzicom i je zapami臋tajcie.
- Przestrzegaj膮c om贸wionych zasad ortograficznych, wykonajcie zadania ze s. 10 z kart pracy.
Chwila przerwy na 10 przysiad贸w, bieg w miejscu i 4 艂yki wody.馃挭馃榾
9. Przygotujcie kartk臋 z bloku i kredki. Wymy艣lcie i narysujcie, do czego mo偶e jeszcze pos艂u偶y膰 kapelusz Pani Wrony. Rysuj膮c, pos艂uchajcie kolejnego fragmentu lektury.
10. Bawcie si臋 i uczcie si臋.
11. Przy艣lijcie zdj臋cia z rysunkami. Pami臋tajcie o kolorowym tle.
Uwaga ! Zapraszam na 10 min przerw臋 na 艣niadanie.馃崚馃崓馃崐
Edukacja matematyczna 馃尭
1. Rachunek pami臋ciowy
Przejd藕cie przez labirynt zgodnie z poleceniem zad. 2 s. 47 z kart pracy.
2. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcj臋, dat臋
Temat:Cechy kwadrat贸w.
3. Zaj臋cia o kwadratach zaczniemy od zagadki
3. Ta prezentacja pos艂u偶y nam do przypomnienia wiadomo艣ci o k膮tach, prostok膮tach, o kwadracie.
Zapami臋tajcie poni偶sze informacje.
- Dlaczego kwadrat nazywamy prostok膮tem?
Czy odpowiedzieli艣cie tak? ( Kwadrat jest prostok膮tem, bo ma 4 k膮ty proste).
- Czy prostok膮t mo偶emy nazwa膰 kwadratem?
Tu si臋 zgadzamy i odpowiadamy - Nie.
Nie, poniewa偶 prostok膮t nie ma wszystkich bok贸w tej samej d艂ugo艣ci.
4. Zapiszcie pod tematem w zeszycie informacj臋 o kwadracie z zielonej ramki ze s. 55 z podr臋cznika. Zapami臋tajcie, co zapisali艣cie.
5. Za pomoc膮 linijki zmierzcie d艂ugo艣膰 bok贸w ka偶dego prostok膮ta, a wi臋c tak偶e kwadrat贸w, g艂o艣no podajcie ich wymiary w centymetrach i milimetrach, np. 2 cm= 20 mm. Zad. 2 s. 54 z podr臋cznika.
6.Wykorzystuj膮c patyczki matematyczne albo bezpieczne zapa艂ki wykonajcie praktycznie zad. 6 s. 55 z podr臋cznika.
7. Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonujemy zadania ze s. 46 z kart pracy.
8. Zabawa z tabliczk膮 mno偶enia.
Zaj臋cia komputerowe 馃尭
W czasie dzisiejszych zaj臋膰 poznamy kolejn膮 funkcj臋 klawisza Shift, kiedy pracujemy w Edytorze tekstu.
1. Przeczytajcie z poni偶szej strony, jak zapisujemy podane znaki przestankowe w Edytorze tekstu.
2. Kto nie ma p艂ytki z zaj臋膰 komputerowych, wykonuje poni偶sze zadania.
- Po膰wiczcie pisanie tych znak贸w na swoich komputerach.
- Wymy艣lcie po jednym zdaniu oznajmuj膮cym, pytaj膮cym, wykrzyknikowym i zapiszcie te zdania w Edytorze tekstu, pami臋taj膮c o zapisaniu znak贸w przestankowych:?, ., !
- Zapiszcie tytu艂 dowolnej lektury, pami臋taj膮c o "...."
- Zastosujcie przecinki w zdaniu, w kt贸rym b臋dziecie co艣 wylicza膰.
3. Kto mo偶e korzysta膰 z p艂ytki, wykonuje zadania z lekcji 19.
Powodzenia!!!馃榿馃榿馃榿馃槃馃槃馃晿馃憫
Dzie艅 dobry , Szymon obecny :)
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsu艅Natalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu Lenka B. obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry, Nataszka obecna.
OdpowiedzUsu艅obecna Natalia J臋druch :) (i)
OdpowiedzUsu艅Natalia F obecna
OdpowiedzUsu艅Emil p.
OdpowiedzUsu艅Zuzia P.obecna
OdpowiedzUsu艅Maja W. Obecna 馃檪
OdpowiedzUsu艅Jan i Julian 艁yjak obecni
OdpowiedzUsu艅Alan J. obecny
OdpowiedzUsu艅Kacper obecny
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu .Hania obecna:)
OdpowiedzUsu艅Obecny Antek K. :-)
OdpowiedzUsu艅obecny Artur M.
OdpowiedzUsu艅Zrobione Dawid G.
OdpowiedzUsu艅Alan obecny
OdpowiedzUsu艅