17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

17 kwietnia - pi膮tek

馃挆Witam Was w ostatnim dniu tego tygodnia馃懌

Przed nami dwa dni odpoczynku na z艂apanie g艂臋bszego oddechu, by w poniedzia艂ek z ochot膮 wr贸ci膰 do zaj臋膰.




Polecam Wam program edukacyjny dla kl. 2 od godz.8.00, powt贸rka 12. 30 w TVP rozrywka.
Dzisiaj  poznamy "drugie 偶ycie kapelusza" na podstawie opowiadania  Danuty Parlak "Kapelusz pani Wrony". B臋dziemy  膰wiczy膰 umiej臋tno艣膰 uk艂adania pyta艅  do wybranych wyraz贸w w zdaniach. Wyja艣nimy poj臋cie "Instrukcja". Zapoznamy si臋 z instrukcj膮 budowy gniazda dla m艂odych ptak贸w. B臋dziemy pisa膰 instrukcj臋 obs艂ugi pralki.  

Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi.
Przypomnimy cechy kwadrat贸w. B臋dziemy mierzy膰 d艂ugo艣ci ich bok贸w. Powt贸rzymy tabliczk臋 mno偶enia w zakresie 50. B臋dziemy rozwi膮zywa膰  zadania tekstowe.  B臋dziemy pracowa膰 w Edytorze testu: kropka, przecinek...


Edukacja polonistyczna 馃尭

Poszerzyli艣my swoj膮 wiedz臋 na temat ptak贸w przylatuj膮cych do Polski wiosn膮.  Doskonale wiecie, 偶e ptaki s膮 te偶 bohaterami utwor贸w literackich, w kt贸rych cz臋sto nadaje si臋 im cechy ludzkie.  W艂a艣nie poznacie Pani膮 Wron臋. 

Zapraszam Was do samodzielnego przeczytania tekstu z Waszego podr臋cznika pt. "Kapelusz Pani Wrony". Jest to kr贸tki fragment opowiadania o tym samym tytule. Jego autork膮 jest  Danuta Parlak . 

1. Otw贸rzcie podr臋czniki na s. 10-11
Czytaj膮c, zapami臋tajcie jak najwi臋cej z tre艣ci opowiadania, by odpowiedzie膰 pe艂nymi zdaniami na poni偶sze pytania. 
Je偶eli Wam to nie uda si臋, wyszukajcie fragmenty z tekstu, kt贸re s膮 odpowiedziami na te pytania i je przeczytajcie.
  • Z czego by艂a dumna Pani Wrona?
  • Co jej si臋 przydarzy艂o?
  • Jak zareagowali mieszka艅cy lasu?
  • Kto pomaga艂  w odnalezieniu zguby?
  • co si臋 sta艂o z kapeluszem?





2. Zastan贸wcie si臋, jaka mog艂a by膰 reakcja Pani Wrony na widok kapelusza zamienionego w gniazdo. 
  • Odegrajcie przed lustrem lub przed rodzicem scenk臋, w kt贸rej poka偶ecie emocje Pani Wrony.
3. Zapiszcie do zeszytu z j. polskiego
Lekcj臋, dat臋
Temat: "Kapelusz Pani Wrony". Instrukcja.


4. Wykonajcie zad. 1 s. 9 z kart pracy. Uwaga ! Musicie u艂o偶y膰 pe艂ne pytania- w formie zda艅  do wyt艂uszczonych wyraz贸w, podkre艣li艂am je czerwon膮 lini膮 na stronie. 



5. Wykonajcie zad. 2 s. 9 z kart pracy. 

Napiszcie w zeszycie obja艣nienie zwrotu "paryski szyk".

6. Przepiszcie starannie do zeszytu obja艣nienie poj臋cia instrukcji ze s. 12 z ramki, z podr臋cznika. Zapami臋tajcie  zapisan膮 informacj臋.
  • Przeczytajcie instrukcj臋 budowy gniazda dla m艂odych ptak贸w i w艂asnymi s艂owami opowiedzcie, z czego oraz w jaki spos贸b ptaki buduj膮 gniazdo z  s. 12, z podr臋cznika.

7.  Uporz膮dkujcie kolejno艣膰 czynno艣ci w instrukcji w zad. 3 s. 9 z kart pracy. Uporz膮dkowane zdania przepiszcie pi臋knie do zeszytu.

8. Przeczytajcie wiersz ze s. 13 z podr臋cznika dotycz膮cy zasad pisowni sp贸艂g艂osek  zmi臋kczonych przez kreseczk臋 - znak diakrytyczny oraz przez i. Powt贸rzcie te zasady pisowni g艂o艣no rodzicom i je zapami臋tajcie.
  • Przestrzegaj膮c om贸wionych zasad ortograficznych, wykonajcie zadania ze s. 10 z kart pracy.

Chwila przerwy na 10 przysiad贸w, bieg w miejscu i 4 艂yki wody.馃挭馃榾

9. Przygotujcie kartk臋 z bloku i kredki. Wymy艣lcie i narysujcie, do czego mo偶e jeszcze pos艂u偶y膰 kapelusz Pani Wrony. Rysuj膮c, pos艂uchajcie kolejnego fragmentu lektury.


10.  Bawcie si臋 i uczcie si臋.




11. Przy艣lijcie zdj臋cia z rysunkami. Pami臋tajcie o kolorowym tle.

Uwaga ! Zapraszam na 10 min przerw臋 na 艣niadanie.馃崚馃崓馃崐

Edukacja matematyczna 馃尭

1. Rachunek pami臋ciowy 
Przejd藕cie przez labirynt zgodnie z poleceniem zad. 2 s. 47 z kart pracy.

2. Zapiszcie w zeszycie z matematyki 

Lekcj臋, dat臋
Temat:Cechy kwadrat贸w.

3.  Zaj臋cia o kwadratach zaczniemy od zagadki


3. Ta prezentacja pos艂u偶y nam do przypomnienia wiadomo艣ci o k膮tach, prostok膮tach, o kwadracie.
Zapami臋tajcie poni偶sze informacje.

  • Dlaczego kwadrat nazywamy prostok膮tem?

Czy odpowiedzieli艣cie tak? ( Kwadrat jest prostok膮tem, bo ma 4 k膮ty proste).

  • Czy prostok膮t mo偶emy nazwa膰 kwadratem?
Tu si臋 zgadzamy i odpowiadamy - Nie.
Nie, poniewa偶 prostok膮t nie ma wszystkich bok贸w tej samej d艂ugo艣ci.




 4. Zapiszcie pod tematem w zeszycie informacj臋 o kwadracie z zielonej ramki ze s. 55 z podr臋cznika. Zapami臋tajcie, co zapisali艣cie.

5. Za pomoc膮 linijki zmierzcie d艂ugo艣膰 bok贸w ka偶dego prostok膮ta, a wi臋c tak偶e kwadrat贸w, g艂o艣no podajcie ich wymiary w centymetrach i milimetrach, np.  2 cm= 20 mm. Zad. 2 s. 54 z podr臋cznika.

6.Wykorzystuj膮c patyczki matematyczne albo bezpieczne zapa艂ki wykonajcie praktycznie zad. 6 s. 55 z podr臋cznika.

7. Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonujemy zadania ze s. 46 z kart pracy.



8. Zabawa z tabliczk膮 mno偶enia.


Zaj臋cia komputerowe 馃尭

W czasie dzisiejszych zaj臋膰 poznamy kolejn膮 funkcj臋 klawisza Shift, kiedy pracujemy w Edytorze tekstu.

1. Przeczytajcie z poni偶szej strony, jak zapisujemy podane znaki przestankowe w Edytorze tekstu.



2. Kto nie ma p艂ytki z zaj臋膰 komputerowych, wykonuje poni偶sze zadania.
  •  Po膰wiczcie pisanie tych znak贸w na swoich komputerach.
  • Wymy艣lcie po jednym zdaniu oznajmuj膮cym, pytaj膮cym, wykrzyknikowym i zapiszcie te zdania w Edytorze tekstu, pami臋taj膮c o zapisaniu znak贸w przestankowych:?, ., !
  •  Zapiszcie tytu艂 dowolnej lektury, pami臋taj膮c o "...."
  •  Zastosujcie przecinki w zdaniu, w kt贸rym b臋dziecie co艣 wylicza膰.

3. Kto mo偶e korzysta膰 z p艂ytki, wykonuje zadania z lekcji 19.





Powodzenia!!!馃榿馃榿馃榿馃槃馃槃馃晿馃憫


Komentarze

  1. Dzie艅 dobry , Szymon obecny :)

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsu艅
  3. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsu艅
  4. Dzie艅 dobry Pani Asiu Lenka B. obecna

    OdpowiedzUsu艅
  5. Dzie艅 dobry, Nataszka obecna.

    OdpowiedzUsu艅
  6. obecna Natalia J臋druch :) (i)

    OdpowiedzUsu艅
  7. Dzie艅 dobry Pani Asiu .Hania obecna:)

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

Temat dnia: Dialog z Karolci膮.