Święto Dzieci

26 maja - wtorek

Pamiętajcie dzisiaj Dzień Matki . Złóżcie mamom życzenia, wręczcie laurki i zaśpiewajcie naszą piosenkę dla mam.




💕Dzień dobry👫
Dzisiaj
Niedługo 1 czerwca
Wzbogacamy wiadomości o Świecie Dzieci- Dniu Dziecka, czytamy tematyczny wiersz. Poszerzamy wiedzy na temat częściowego wpływu człowieka już od dzieciństwa na funkcjonowanie mózgu na podstawie tekstu „Genialny komputer” z epodręcznika kl. 2 cz. Lato Blok 33 ...Temat 152: W mojej głowie. Odczytujemy ze zrozumieniem zawarte w mapie myśli informacje dotyczące: pracy obu półkul mózgowych oraz produktów żywnościowych, zdrowych lub szkodliwych dla naszego mózgu i funkcjonowania całego organizmu. Wyszukujemy informacje w słowniku frazeologicznym i słowniku synonimów.
Ćwiczymy umiejętności:
-pisania z pamięci;
-tworzenia rodziny wyrazu: święto;
- porządkowania wyrazów w kolejności alfabetycznej;
- tworzenia: wyrazów bliskoznacznych i przeciwstawnych, zdrobnień.
Dobieramy daty do nazwy święta i kwartału. Rozwiązujemy zadania na obliczenia pieniężne i obliczenia pojemności. Obliczamy sumy i różnice liczb trzycyfrowych.
W-f
Organizujemy ćwiczenia, zabawy ogólnorozwojowe na świeżym powietrzu.

Edukacje: polonistyczna i przyrodnicza🌺
"Warto wiedzieć!"
Międzynarodowy Dzień Dziecka – dzień ustanowiony w 1954 przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) dla upowszechniania ideałów i celów dotyczących praw dziecka zawartych w Karcie Narodów Zjednoczonych (1945) i obchodzony od 1955 w różne dni roku w różnych krajach członkowskich ONZ w Polsce MDD obchodzony jest 1 czerwca.
Od 1952 stało się świętem stałym. Jego inicjatorem jest organizacja zwana International Union for Protection of Childhood, której celem było zapewnienie bezpieczeństwa dzieciom z całego świata. Od 1994 tego dnia w Warszawie obraduje Sejm Dzieci i Młodzieży.
Z okazji Dnia Dziecka w szkołach często obchodzony jest dzień sportu: np. poprzez organizowanie rozgrywek międzyklasowych.
Przed II wojną światową z inicjatywy Polskiego Komitetu Opieki nad Dzieckiem od 1929 roku w dniu 22 września obchodzono Święto Dziecka. Tego dnia po mszach w kościołach dzieci udawały się do szkół na uroczyste akademie, a następnie na przygotowane wycieczki i zabawy, w czasie których rozdawano słodycze, zakupione ze środków pozyskanych ze zbiórek publicznych.
I cz.
1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
W klasie, datę
Temat: Święto dzieci

➤ Z powyższej notatki "Warto wiedzieć" przepiszcie bardzo starannie do zeszytu 4 najważniejsze według Was zdania i zapamiętajcie o czym one mówią. 

2. Przeczytajcie cicho wiersz " Dzień Dziecka" z ćwiczenia 1 ze s. 67 z kart pracy.  Odpowiedzcie na pytania:

  • Czym jest Dzień Dziecka dla dzieci?
  • Czy jest to święto dzieci, czy zwierzątek?
  • Co proponuje autor wiersza?
  • Czy to dobry pomysł, aby zwierzątka także obchodziły Dzień Dziecka?

➤Wykonajcie te ćwiczenie zgodnie z poleceniem. Zdrobnieni z wiersz napiszcie w kolejności alfabetycznej. Pamiętajcie o napisaniu z pamięci do zeszytu wypowiedzi z pierwszej i ostatniej linijki wiersza.

➤Korzystajcie ze słownika frazeologicznego lub internetu i wyjaśnijcie znaczenie powiedzenia"natrzeć komuś uszu".
Wykonajcie ćwiczenie 2 ze s. 67 z kart pracy.
➤Do zeszytu napiszcie rodzinę wyrazu "święto".

W większych miastach, w Dniu Dziecka rodziny odwiedzają ogrody zoologiczne. 

  • Zgodnie z poleceniem wykonajcie ćwiczenie 4, 6 ze s. 68 z kart pracy. Poszukajcie w  encyklopedii znaczenie wyrazu zootechnik

II. cz. 
gramatyka

Przypomnienie



Wykonajcie ćwiczenia: 3 ze s. 67 i 5 ze s. 68 z kart pracy.


Kliknij tu - Zabawa z rodziną wyrazu

III cz.
Teraz będziecie pracować w epodręczniku
1. W tej części zajęć pogłębicie swoją wiedzę na tema pracy półkul mózgowych i zależności funkcjonowania całego organizmu od pracy mózgu.

Kliknij tu- epodręcznik

epodręcznik kl. 2 cz. Lato, Blok 33, Temat: 152: "W mojej głowie".



Przeczytajcie tekst "Genialny komputer" i wykonajcie polecenia.


  • Odszukaj w tekście informacje na ten temat budowy mózgu.
  • Czy zgadzasz się ze stwierdzeniem, że funkcjonowanie twojego mózgu zależy w dużej mierze od ciebie? Dlaczego?
  • Jak myślisz, co należy robić, aby mózg dobrze funkcjonował?
  • Jakie znaczenie dla organizmu człowieka mają ćwiczenia gimnastyczne?
  • Dlaczego ruch na świeżym powietrzu jest ważny dla naszego zdrowia?
➤W module 3 obejrzyjcie mapę myśli związaną z pracą półkul mózgu.




2.W zeszycie do przyrody zapiszcie:
W klasie, datę
Temat: Nasz mózg. 
➤Przerysujcie do zeszytu mapę myśli - jakimi funkcjami organizmu zawiadują półkule mózgowe.
  • Wykonajcie pozostałe moduły 4, 5.


Edukacja matematyczna🌺
1. Rachunek pamięciowy

Zad. 4 s. 80 z podręcznika 

2. Otwórzcie zeszyt i zapiszcie:
W klasie, datę
Temat: Utrwalamy wiadomości

Przypomnienie


➤Wykonajcie zad. 2 z kropeczkami ze s. 80 z podręcznika, zad. 1 ze s. 71 z kart pracy.

Przypomnienie 




➤Wykonajcie zad. 1 ze s. 80 z podręcznika oraz zad. 2, 3, 4 ze s. 71 z kart pracy.


w-f 🌺

Teraz czas na gimnastykę ogólnorozwojową na świeżym powietrzu. Przyjrzyjcie się i spróbujcie sami.







pamiętajcie aby przygotować się do zajęć online. Na dzisiaj to już wszystko. 😀👍✋

Komentarze

  1. Proszę panią pani wpisała w klasie tak pisaliśmy w pierwszej klasie.A my teraz piszemy lekcja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry. Nataszka obecna

    OdpowiedzUsuń
  4. Maja Wiśniewska obecna 🙂

    OdpowiedzUsuń
  5. Jan i Julian Łyjak obecni

    OdpowiedzUsuń
  6. Witajcie!
    Drogie Dzieci, mam nadzieję,że złożyłyście już życzenia dla mam, wręczyłyście laurki, które zrobiłyście i odśpiewałyście naszą piosenkę dla mama o łące. Kto zapomniał, przypominam o tym ważnym Dniu Matki.
    Pozdrawiam
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  7. Natalia Jędruch obecna ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. ZUZIA P. OBECNA DZIEŃ DOBRY PANI ASIU

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach