Poznajemy Polskę W Wielkopolsce

7 maja - czwartek

Dzisiaj poszerzymy wiadomości o Wielkopolsce i jej stolicy Poznaniu, pracując w e-podręczniku. Ułożymy plan wydarzeń do legendy w formie równoważników zdania. Będziemy rozwiązywać zadania tekstowe na drzewkach matematycznych. Poznamy taniec -polkę.

💗Edukacja polonistyczna👫


1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcje, datę
Temat: Poznajemy Polskę. W Wielkopolsce.


➤ Odszukajcie na mapie fizycznej naszego kraju Obszar nazwany Wielkopolską. 

  • Którą część Polski zajmuje ten region?
  • Czy wiecie jak nazywa się najważniejsze miasto i  największa rzeka  tego regionu ?

Obejrzyjcie filmik o legendach polskich związanych z niektórymi miastami. Pod koniec filmiku będzie mowa o stolicy Wielkopolski. Zapamiętajcie nazwę tego miasta i odszukajcie je  na mapie Polski.


  • Kolejno w filmiku jest mowa o:

-legendzie o smoku wawelskim - Kraków,
-legendzie o syrence warszawskiej - Warszawa,
- legendzie o poznańskich koziołkach- Poznań 

Zapisy powyżej nie są tytułami legend, dlatego napisane są małą literą.

➤ Posłuchajcie uważnie treści legendy.



2. Pracujemy w e-podręczniku kl. 2 część Lato 
Blok 34 -Poznajemy Polskę,
Temat 159: W Wielkopolsce 

➤Wysłuchajcie tekstu "Poznańskiej koziołki". Moduł 2









  • Odszukaj fragmenty opowiadania, w których jest mowa o ciekawostkach związanych z Poznaniem.
  • Jak świętowano zawieszenie zegara na ratuszu?
  • Jakie danie przygotowywał mistrz kucharski na tę uroczystość?

    • W jaki sposób koziołki dostały się na wieżę ratusza?
    • Gdzie i o której godzinie można dziś zobaczyć trykające się koziołki?
    • Wymień podane słowa z gwary wielkopolskiej. Powiedz, co one znaczą.


    ➤W zeszycie  z j. polskiego napiszcie w formie równoważników zdań plan wydarzeń do legendy "Poznańskie koziołki" Tę pracę ocenię, proszę ją przysłać.




    W module 3  Obejrzyjcie mapę myśli i odpowiedzcie na pytania:
    • Jaka jest najdłuższa rzeka w Wielkopolsce?
    • Przeczytaj nazwy miast leżących w Wielkopolsce.
    • * Poszukaj informacji i ciekawostek na temat niektórych miast znajdujących się w województwie wielkopolskim, np. Poznać, Gniezna.

    ➤Przeczytajcie ciekawostki z modułu 4 Odpowiedzcie na pytania uzupełniające . Pojawią się po kliknięciu n biret - czapkę w prawym górnym rogu.




    ➤ Teraz  troszkę zabawy z poznańską gwarą. Wykonajcie zadanie z modułu 6.



    3. Na  zakończenie obejrzyjcie filmik  promujący Poznań i okolice.





    💗Edukacja matematyczna👫

    1. Rachunek pamięciowy

    Obliczcie w pamięci :
    iloczyny licz i podaj działania odwrotne:
    4 x 7 =... , bo 28 ; 7 =... , 28: 4 =...
    8 x 7 = ..., bo  .................................,
    6 x 7 =...., bo  ..................................,
    7 x 7 = ....., bo ..................................

    2. Otwórzcie zeszyt i zapiszcie;
    Lekcję, datę
    Temat: Drzewka matematyczne.

    ➤  Zapoznajcie się z tym, jak przedstawiamy rozwiązanie zadania na drzewku matematycznym. 

    Uważnie przeczytajcie treść zad. 1 
    -Zobaczcie jakie są dane -(podkreślone niebieskim kolorem) i zależności miedzy nimi. 
    -O co pytamy się w zadaniu?
    -Co musimy najpierw obliczyć, aby odpowiedzieć na pytanie, czyli co musimy wiedzieć i wykorzystać jakie działania, by znaleźć szukane - odpowiedź na pytanie?

    • Po analizie danych, przypomnijcie sobie, gdzie w drzewku wpisujemy dane liczbowe, które są podkreślone w treści zadania na niebiesko. 
    • Zwróćcie uwagę, że na drzewku matematycznym - w jego środkowej części,wpisuje się też wyniki cząstkowe i kolejne dane.
    • Na samym dole drzewka wpisujemy końcowy wynik, czyli to, o co pytamy się w zadaniu- naszą szukaną liczbę. 
    ➤Teraz z drzewka możemy łatwo napisać obliczenia w jednym zapisie, pamiętają, że wypisujemy wszystkie dane i znaki a po znaku = wyniki cząstkowe z obliczeń



    • R: 8 x 5 + 3  =  40 + 3 = 43



    • Udzielcie ustnej odpowiedzi do tego zadania.
    • Spróbujcie ułożyć inną treść do działań na drzewku.

    3. W zeszycie do matematyki wykonajcie obliczenia na drzewkach matematycznych z zadania 1 ze s. 27 z podręcznika 
    •  Zróbcie zad. 1, 2 ze s. 60 z kart ćwiczeń.

    💗Muzyka👫

    Na zajęciach muzyki poznamy czeski taniec - polkę.


    • Przeczytajcie kilka ciekawostek o tym tańcu ze s. 119 z podręcznika. Przyjrzyjcie się przedstawionym figurą podstawowym z tego tańca.



    • Poćwiczcie kroki tego tańca.





    • Teraz powtórzycie wiadomości o poznanych nutach, wartościach rytmicznych.



     Wiecie, że cała nuta trwa najdłużej, liczymy ją do 4 .

    Uzupełnijcie teraz zad. 3 ze s. 101 z kart ćwiczeń.


    Powodzenia 😀







    Komentarze

    1. ::)Dzień dobry Pani, cze wszystkim. Hania obecna

      OdpowiedzUsuń
    2. Natalia Jerzak- obecna

      OdpowiedzUsuń
    3. Dzień dobry. Majka W. Obecna 🙂

      OdpowiedzUsuń
    4. Dzień dobry, Nataszka obecna :)

      OdpowiedzUsuń
    5. N.Jędruch
      Pozdrawiamy Babcia ja i Tata :D

      OdpowiedzUsuń
    6. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

      OdpowiedzUsuń
    7. Witajcie!
      Owocnej pracy i wesołego dnia.
      Pozdrawiam
      P. Joanna

      OdpowiedzUsuń
    8. Wiśniewska judyta obecna 🍒

      OdpowiedzUsuń
    9. Jan i Julian Łyjak obecni

      OdpowiedzUsuń

    Prześlij komentarz

    Popularne posty z tego bloga

    17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

    Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

    Legendy o polskich miastach