Nie jestem sam
12 maja - wtorek
馃挆Nie jestem sam馃懌
馃挆Dzie艅 dobry馃懌
Dzisiaj dowiemy si臋 kilku ciekawostek dotycz膮cych projektowania placu zabaw. B臋dziemy udziela膰 odpowiedzi na pytania dotycz膮ce tre艣ci tekstu " Projektujemy plac zabaw". Uzupe艂nimy tre艣膰 og艂oszenia i napiszemy w艂asne og艂oszenie dotycz膮ce jakiego艣 wydarzenia, u艂o偶ymy rymy. Poznamy liczby trzycyfrowe- pe艂ne setki i nauczymy si臋 je zapisywa膰 liczb膮 i wyrazem. Dopiszemy brakuj膮ce setki na osi liczbowej. B臋dziemy dodawa膰 i odejmowa膰 pe艂ne setki. Po膰wiczymy na 艣wie偶ym powietrzu.
Edukacja polonistyczna馃尯
Wi臋kszo艣膰 z Was bardzo lubi zabawy podw贸rkowe, zw艂aszcza wtedy, gdy ka偶dy przestrzega ustalonych w zabawie zasad i wszyscy bawi膮 si臋 wsp贸lnie. Jeszcze przyjemniej jest, kiedy dzieci maj膮 bezpieczne miejsce do zabawy- plac zabaw. Ale je艣li istnieje mo偶liwo艣膰 zaprojektowania przez Was takiego placu zabaw, robi si臋 bardzo interesuj膮co...
Place zabaw mog膮 by膰 ma艂e- podw贸rkowe i du偶e - tzw. parki zabaw. Wszystkie jednak musz膮 by膰 bezpieczne dla dzieci i innych os贸b przebywaj膮cych na placu. Zaprojektowanie placu zabaw to trudne zadanie. Nale偶y bra膰 pod uwag臋 funkcjonalno艣膰, estetyk臋 i przede wszystkim wspomniane bezpiecze艅stwo dzieci.
Zawodowo projektowaniem placu zabaw zajmuje si臋 architekt krajobrazu, kt贸ry wie w jakim miejscu mo偶na ustala膰 lokalizacj臋 placu, umie wykorzysta膰 jak najlepiej wyznaczon膮 pod plac powierzchni臋 terenu- jego wielko艣膰. Architekt ma swoich wsp贸艂pracownik贸w. Na wykonanie placu zabaw trzeba mie膰 zgody urz臋d贸w, certyfikaty dotycz膮ce postawionych tam sprz臋t贸w, zastosowanych powierzchni sztucznych i naturalnych. Miedzy sprz臋tami musi by膰 w艂a艣ciwa bezpieczna odleg艂o艣膰. Plac zabaw to tak偶e 艣cie偶ki, 艂aweczki, kosze, dostosowana do miejsca ro艣linno艣膰. Nie mo偶na zapomina膰 o tablicy z regulaminem, ogrodzeniu... Nie jest to takie proste zadanie, ale pasjonata pokona wszelkie trudno艣ci.
1. Otw贸rzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Plac zabaw. Og艂oszenie.
2. Przeczytajcie z uwag膮 tekst pt. "Projektowanie placu zabaw" ze s. 54 z podr臋cznika.
➤Wyszukajcie w tek艣cie zdania, kt贸re b臋d膮 odpowiedziami na poni偶sze pytania i odczytajcie g艂o艣no odnalezione w tek艣cie zdania. Na dwa ostatnie pytania udzielcie w艂asnej odpowiedzi.
➤ W zeszycie napiszcie w艂asne og艂oszenie dotycz膮ce jakiego艣 wydarzenia organizowanego na placu zabaw. T臋 prac臋 fotografujecie i przesy艂acie mi do oceny.
4. Teraz chwila na odczytanie zabawnego tekstu "Na ryby" ze s. 55 z podr臋cznika.
➤ Zgodnie z tekstem wykonajcie 膰wiczenie 4 ze s. 50 z kart pracy. Nale偶y wpisa膰 nazwy os贸b.
5. Rymy to wyrazy. kt贸re podobnie brzmi膮 w zapisie zazwyczaj maj膮 tak膮 sam膮 lub zbli偶on膮 do siebie w zapisie i brzmieniu - ostatni膮 sylab臋, np.:
koty - p艂oty- wzloty,
mata - tata, lata.
1. Otw贸rzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Liczby trzycyfrowe- pe艂ne setki.
2. Rachunek pami臋ciowy
2 x 1 =
9 x 1 =
10 x 1=
1 x 10 =
3 x 10 =
8 x 10 =
10 x 10 =
➤W zadaniu 3 ze s.72 z podr臋cznika ka偶da wi膮zka patyczk贸w jest liczb膮 10.
➤ Odczytajcie ni偶ej napisane wyrazami pe艂ne setki. Zwr贸膰cie uwag臋 na zapis ko艅c贸wek. sta, - set.
Zapiszcie wszystko w zeszycie.
w - f馃尯
Na placu zabaw mo偶na bawi膰 si臋 i 膰wiczy膰. Dzisiaj nie mo偶emy wej艣膰 na plac zabaw.
Po膰wiczcie wi臋c rzuty do celu w ogr贸dku lub w parku z rodzicami.
Koz艂ujcie pi艂k膮 w miejscu i w marszu.
Turlajcie pi艂k臋 blisko nogi po 艣cie偶ce.
Przek艂adajcie pi艂k臋 z r臋ki do r臋ki przed sob膮 pod zgi臋tym kolanem, z uniesion膮 nog膮 pod k膮tem prostym -( Lewa potem prawa noga).
Na konie wykonajcie kilka pajacyk贸w, wymach贸w rak do przodu i do ty艂u i po 10 g艂臋bokich wdech贸w oraz wydech贸w. 膯wiczcie w bezpiecznej odleg艂o艣ci od innych.
Powodzenia 馃榾馃榿
馃挆Nie jestem sam馃懌
馃挆Dzie艅 dobry馃懌
Dzisiaj dowiemy si臋 kilku ciekawostek dotycz膮cych projektowania placu zabaw. B臋dziemy udziela膰 odpowiedzi na pytania dotycz膮ce tre艣ci tekstu " Projektujemy plac zabaw". Uzupe艂nimy tre艣膰 og艂oszenia i napiszemy w艂asne og艂oszenie dotycz膮ce jakiego艣 wydarzenia, u艂o偶ymy rymy. Poznamy liczby trzycyfrowe- pe艂ne setki i nauczymy si臋 je zapisywa膰 liczb膮 i wyrazem. Dopiszemy brakuj膮ce setki na osi liczbowej. B臋dziemy dodawa膰 i odejmowa膰 pe艂ne setki. Po膰wiczymy na 艣wie偶ym powietrzu.
Edukacja polonistyczna馃尯
Wi臋kszo艣膰 z Was bardzo lubi zabawy podw贸rkowe, zw艂aszcza wtedy, gdy ka偶dy przestrzega ustalonych w zabawie zasad i wszyscy bawi膮 si臋 wsp贸lnie. Jeszcze przyjemniej jest, kiedy dzieci maj膮 bezpieczne miejsce do zabawy- plac zabaw. Ale je艣li istnieje mo偶liwo艣膰 zaprojektowania przez Was takiego placu zabaw, robi si臋 bardzo interesuj膮co...
Place zabaw mog膮 by膰 ma艂e- podw贸rkowe i du偶e - tzw. parki zabaw. Wszystkie jednak musz膮 by膰 bezpieczne dla dzieci i innych os贸b przebywaj膮cych na placu. Zaprojektowanie placu zabaw to trudne zadanie. Nale偶y bra膰 pod uwag臋 funkcjonalno艣膰, estetyk臋 i przede wszystkim wspomniane bezpiecze艅stwo dzieci.
Zawodowo projektowaniem placu zabaw zajmuje si臋 architekt krajobrazu, kt贸ry wie w jakim miejscu mo偶na ustala膰 lokalizacj臋 placu, umie wykorzysta膰 jak najlepiej wyznaczon膮 pod plac powierzchni臋 terenu- jego wielko艣膰. Architekt ma swoich wsp贸艂pracownik贸w. Na wykonanie placu zabaw trzeba mie膰 zgody urz臋d贸w, certyfikaty dotycz膮ce postawionych tam sprz臋t贸w, zastosowanych powierzchni sztucznych i naturalnych. Miedzy sprz臋tami musi by膰 w艂a艣ciwa bezpieczna odleg艂o艣膰. Plac zabaw to tak偶e 艣cie偶ki, 艂aweczki, kosze, dostosowana do miejsca ro艣linno艣膰. Nie mo偶na zapomina膰 o tablicy z regulaminem, ogrodzeniu... Nie jest to takie proste zadanie, ale pasjonata pokona wszelkie trudno艣ci.
1. Otw贸rzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Plac zabaw. Og艂oszenie.
2. Przeczytajcie z uwag膮 tekst pt. "Projektowanie placu zabaw" ze s. 54 z podr臋cznika.
➤Wyszukajcie w tek艣cie zdania, kt贸re b臋d膮 odpowiedziami na poni偶sze pytania i odczytajcie g艂o艣no odnalezione w tek艣cie zdania. Na dwa ostatnie pytania udzielcie w艂asnej odpowiedzi.
- Co mia艂o powsta膰 przy szkole?
- Sk膮d Sta艣 dowiedzia艂 si臋 o placu zabaw?
- Co og艂oszono?
- O jakim placu zabaw marzy艂y dzieci?
- Jakiego typu aktywno艣ci mog艂y by膰 realizowane na placu zabaw?
- Po co na placu zabaw kosze i 艂aweczki?
➤ Na podstawie przeczytanego tekstu " Projektujemy plac zabaw" napiszcie w zeszycie ca艂ymi zdaniami, co uczniowie chcieli zamie艣ci膰 w swoim projekcie.
3. Na podstawie tego tekstu uzupe艂nijcie nalepkami tre艣膰 og艂oszenia z 膰wiczenia 2 ze s. 50 z kart 膰wicze艅.
➤Przypomnijcie jakie informacje powinno zawiera膰 og艂oszenie dotycz膮ce jakiego艣 wydarzenia:
- Nag艂贸wek - Og艂oszenie;
- Kto? Kogo? O czym informuje - co og艂asza?
- Kto mo偶e wzi膮膰 udzia艂 w wydarzeniu ?
- Podanie informacji, termin贸w dotycz膮cych wspomnianego wydarzenia.
-Je偶eli og艂oszenie dotyczy konkursu, to podaje si臋 w jednym zdaniu najwa偶niejsze kryterium dla zwyci臋zcy.
4. Teraz chwila na odczytanie zabawnego tekstu "Na ryby" ze s. 55 z podr臋cznika.
- Podsumujcie zabaw臋 Arka. co o niej s膮dzicie?
- Wymy艣lcie , w jaki spos贸b pani Kowalska zdoby艂a ryby.
- W jakiej ka艂u偶y je zdoby艂a?
➤ Zgodnie z tekstem wykonajcie 膰wiczenie 4 ze s. 50 z kart pracy. Nale偶y wpisa膰 nazwy os贸b.
5. Rymy to wyrazy. kt贸re podobnie brzmi膮 w zapisie zazwyczaj maj膮 tak膮 sam膮 lub zbli偶on膮 do siebie w zapisie i brzmieniu - ostatni膮 sylab臋, np.:
koty - p艂oty- wzloty,
mata - tata, lata.
➤Uzupe艂nijcie 膰wiczenie 1 ze s. 49 z kart 膰wicze艅.
6.Teraz Utrwalimy zasad臋 pisania wyraz贸w z "偶" wymiennym sprawdzicie na co wymienia si臋 tu 偶. Doko艅czcie i zapiszcie w zeszycie poni偶sze przyk艂ady.
Kr膮偶ek, bo kr膮...,
dru偶yna, bo dru....,
ni偶ej, bo ni....ko,
mosi臋偶ny, bo mosi膮....,
mro偶ony bo mr贸...,
zaka偶enie , bo zaka....ny.
Doko艅czcie i zapami臋tajcie zasad臋 : w niekt贸rych wyrazach 偶 wymienia si臋 na: g,... W czwartek dyktando z rz, i 偶, ch i h.
A teraz do 膰wicze艅:
A teraz do 膰wicze艅:
Edukacja matematyczna馃尯
1. Otw贸rzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Liczby trzycyfrowe- pe艂ne setki.
2. Rachunek pami臋ciowy
2 x 1 =
9 x 1 =
10 x 1=
1 x 10 =
3 x 10 =
8 x 10 =
10 x 10 =
- Podajcie 3 przyk艂ady par liczb, kt贸rych suma r贸wna si臋 100.
➤ przypomnijcie sobie
- Ile potrzeba jedno艣ci, by otrzyma膰 10. ilu cyfrow膮 liczb膮 jest 10? Co powiecie o 10.
- Jaka jest najwi臋ksza liczba dwucyfrowa?
- Gdy dodamy do 99 1 to co otrzymamy?
- Ile potrzeba dziesi膮tek by powsta艂a pierwsza liczba 100?
- Ilu cyfrowa jest ta liczba?
➤W zadaniu 3 ze s.72 z podr臋cznika ka偶da wi膮zka patyczk贸w jest liczb膮 10.
- Ile potrzeba wi膮zek , by otrzyma膰 najmniejsz膮 liczb臋 trzycyfrow膮?
- jak to zapisa膰 przy pomocy mno偶enia: 10 wi膮zek x po 10 patyczk贸w w wi膮zce.- 10 x 10 = 100
➤ Odczytajcie ni偶ej napisane wyrazami pe艂ne setki. Zwr贸膰cie uwag臋 na zapis ko艅c贸wek. sta, - set.
Zapiszcie wszystko w zeszycie.
- 1000 to najmniejsza liczba czterocyfrowa . Z ilu 100 powsta艂a?
10 x 100 = 1000 Zapiszcie w zeszycie te dzia艂anie i je zapami臋tajcie.
- Ustnie wykonajcie zadanie z banknotami zad. 7 ze s.73 z podr臋cznika.
- Przerysujcie w zeszycie os liczbow膮 z przedstawionymi setkami i uzupe艂nijcie brakuj膮ce setki.
Pami臋tajcie na osi liczbowej miedzy kreskami oznaczaj膮cymi 艣lady liczb musz膮 by膰 sta艂e odleg艂o艣ci, np, 1 cm.
- Zas艂aniaj膮c zera w rz臋dach jedno艣ci i dziesi膮tek szybko obliczcie wyniki dzia艂a艅. Przepiszcie dzia艂ania do zeszytu.
- Zgodnie z poleceniami wykonajcie zad. 9 ze s. 73 z podr臋cznika oraz zad 1,2,3, 4 ze s. 62 z kart 膰wicze艅.
W domu wykonajcie na 艣rodowe spotkanie online 20 k贸艂eczek czerwonych oznaczaj膮cych jedno艣ci, 10 - niebieskich oznaczaj膮cych- 10 i 10 zielonych oznaczaj膮cych setki.
Na placu zabaw mo偶na bawi膰 si臋 i 膰wiczy膰. Dzisiaj nie mo偶emy wej艣膰 na plac zabaw.
Po膰wiczcie wi臋c rzuty do celu w ogr贸dku lub w parku z rodzicami.
Koz艂ujcie pi艂k膮 w miejscu i w marszu.
Turlajcie pi艂k臋 blisko nogi po 艣cie偶ce.
Przek艂adajcie pi艂k臋 z r臋ki do r臋ki przed sob膮 pod zgi臋tym kolanem, z uniesion膮 nog膮 pod k膮tem prostym -( Lewa potem prawa noga).
Na konie wykonajcie kilka pajacyk贸w, wymach贸w rak do przodu i do ty艂u i po 10 g艂臋bokich wdech贸w oraz wydech贸w. 膯wiczcie w bezpiecznej odleg艂o艣ci od innych.
Powodzenia 馃榾馃榿
Obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsu艅Natalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu. Hania obecna.
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu. Cze艣膰 wszystkim. Nataszka obecna :)
OdpowiedzUsu艅Marita I.obecna
OdpowiedzUsu艅Witajcie moi Mili!
OdpowiedzUsu艅Spokojnej pracy i pogodnego dnia.
Kliknijcie na dyktando i po膰wiczcie, tak偶e pisowni臋 wyraz贸w z: h i ch.
Pozdrawiam
Emil P.obecny
OdpowiedzUsu艅Natalia J臋druch obecna
OdpowiedzUsu艅Obecny Artur
OdpowiedzUsu艅Witam pani Asiu, Judyta Wi艣niewska obecna :)
OdpowiedzUsu艅Alan J.
OdpowiedzUsu艅Szymon obecny
OdpowiedzUsu艅Jest Dawid G.
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsu艅Obecny Antek K :-)
OdpowiedzUsu艅Natalia F obecna
OdpowiedzUsu艅Maja W. Obecna 馃檪
OdpowiedzUsu艅Zuzia P. obecna
OdpowiedzUsu艅Kacper obecny
OdpowiedzUsu艅Lenka B. obecna
OdpowiedzUsu艅Jan i Julian 艁yjak obecni
OdpowiedzUsu艅