Dzieci świata

27 maja - środa
Źródło:Puzzle Factory


Przypominam o dzisiejszym spotkaniu online  z muzyki i z edu. polonistycznej. Mieliście przygotować się do wywiadu na podstawie wysłanych do Was pytań.

💕Dzień dobry👫
Dzisiaj
Uczymy się czytać z odpowiednią intonacją wiersz "Szybko”. Pracujemy z tekstami: ”Kolorowe dzieci” i „Podróże gwiezdne”. Udzielamy odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu. Stosujemy znaki interpunkcyjne.  Przypominamy sobie sposoby komunikowania się na odległość – internet. Pracujemy w epodręcznika kl. 2 cz. Lato, Blok 33 Temat 153: Moja skóra i moje kości.
Poznajemy role jakie do spełnienia mają w organizmie skóra i kości…
Doskonalimy umiejętność zapisywania rozwiązań – działań z zadań tekstowych na drzewkach matematycznych. Zapisujemy liczby trzycyfrowe.

Edukacja polonistyczna🌺
Kolejne zajęcia, na których poruszamy temat związany z dziećmi. Jak podpowiada Wam rysunek zamieszczony powyżej, tematyka dotyczy dzieci świata. Przypomina o tolerancji, szacunku wobec wszystkich, nawet jeśli różnią się kolorem skóry, statusem społecznym, sprawnością fizyczną, czy intelektualną.

I. cz.
1. W zeszycie  z j. polskiego zapiszcie:
W klasie, datę
Temat: Dzieci świata

➤Przeczytajcie cicho wiersz"Kolorowe dzieci"Wystarczy przetrzeć oczy.
Wystarczy unieść głowę...
Czy widzisz, że na świecie
nic nie jest jednakowe?
Po niebie płyną chmury
okrągłe i podłużne,
świat pełen jest kolorów
i dzieci też są różne.

Są duże i są małe,
są czarne i są białe.
Są grube i są chude.
Bywają blond i rude.
Są żółte albo śniade.
Brązowe albo blade,
są niskie, są wysokie,
są nawet skośnookie.

Mieszkają w różnych krajach,
i noszą różne ciuchy.
A zabaw znają tyle, że aż wymienić trudno.
I właśnie dzięki temu
Na świecie nie jest nudno!

Pomyślcie

  • Czy wszyscy ludzie na świecie są tacy sami?
  • W czym dzieci są do siebie podobne? Czym się różnią?
Przerysujcie tabelkę do zeszytu i przepiszcie zawartą w niej treść. Sprawdźcie, czy Wasze rozważania były podobne.


PODOBIEŃSTWA
RÓŻNICE
Lubią się bawić.
Mówią w różnych językach.
Lubią się śmiać.
Mieszkają na różnych kontynentach.
Lubią marzyć i bujać w obłokach.
Maja różny kolor skóry.
Mają wiele pomysłów.
Inaczej się ubierają.
Lubią zadawać pytania.
Mają różne zainteresowania.

➤Wykonajcie ćwiczenia 1, 2 ze s. 69 z kart pracy.


  • Czy na wszystkich kontynentach mieszkają dzieci?
➤Po przeczytaniu wiersz "Szybko" ze s. 76 Zastanówcie się:


  • O kim autorka mówi w wierszu?
  • O jakich czynnościach autorka mówi, że należy wykonywać je szybko?
  • Czego Wam nie wolno robić powoli?
  • Co chcielibyście robić, gdybyście nie musieli zważać na czas?
Na podstawie wiersza uzupełnijcie ćw. 4 ze s. 70 z kart ćwiczeń.

  • Zwróćcie uwagę jakie znaki interpunkcyjne wstawicie w tym ćwiczeniu.
Przypomnienie

!

.


➤Po przeczytaniu tekstu "Podróże gwiezdne" ze s. 77 z podręcznika wykonajcie ćwiczenie 5 ze s. 70 z kart pracy. 
Jak można komunikować się ze sobą, jeżeli na widzimy się? 


➤Podsumowując tę część zajęć wykonajcie ćwiczenie 3 ze. s. 69 z kart pracy.


 II. cz. 
➤W tej części zajęć będziecie pracować w epodręczniku kl. 2, cz. Lato, Blok 33 Temat 153: Moja skóra i moje kości.

Kliknij tu - epodręcznik









  • Co to jest gęsia skórka?
  • Co powinniśmy robić, żeby nie mieć gęsiej skórki?
  • Dowiedz się, jak należy chronić skórę przed czynnikami zewnętrznymi, np. działaniem szkodliwych promieni słonecznych.

➤ Dla chętnych
Zadania z modułu piątego

Edukacja matematyczna🌺

1. Otwórzcie zeszyt z matematyki i zapiszcie;
W klasie, datę
Temat: Zadania tekstowe, drzewka matematyczne. 

Pamiętajcie, by w zeszycie pisać starannie i poprawnie.

2. Rachunek pamięciowy
Zad. 5 ze s. 81 z podręcznika.


3. Wykonajcie w zeszycie z matematyki zad. 1, 2 ze s. 70 z podręcznika. Uzupełnijcie liczby na drzewkach matematycznych. 

➤ Zgodnie z poleceniami zróbcie zadania 1- 8 ze s. 72 z kart pracy.


  • Dla chętnych zad. 9 ze s. 72 z kart pracy

To wszystko na dzisiaj. Życzę owocnej pracy👪👪👍


Komentarze

  1. Witam Judyta Wiśniewska obecna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Proszę pani, a czy będę musiała uczestniczyć w spotkaniu jak będę w szkole?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Pani. Natasia obecna. Cześć wszystkim :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Natalia Jerzak-obecna

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj Judytko!
    Jeżeli Ci się uda ,gdzieś z boku , by nie przeszkadzać innym. Inaczej sama musisz wszystko zrobić. Przypominam Ci o łące.
    Pozdrawiam
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozdrawiam Wszystkich obecnych i przypominam,
    że dzisiaj spotkanie online o 9.00.
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry. Maja W. Obecna 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzień dobry, Ola i Wiktoria obecne

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

Temat dnia: Dialog z Karolcią.