Temat: Ja też ratuję Ziemię - żyję ekologicznie.

23 kwietnia - czwartek


Źródło: Wikipedia, wolna encyklopedia


💗Dzień dobry👫


Dzisiaj Zrozumiemy konieczność ochrony środowiska, potrzebę segregacji odpadów. Dowiemy się, jak tworzyła się gleba. Uświadomimy sobie rolę gleby w kształtowaniu środowiska. Utworzymy rodzinę wyrazu- śmieć. Podporządkujemy wyrazy do właściwego rodzaju rzeczownika w liczbie pojedynczej. Przypomnimy sobie najważniejsze wyrazy w zdaniu. Zastosujemy ułatwienia w mnożeniu przez: 8 w zakresie 100. Samodzielnie rozwiążemy zadania tekstowe. Nauczymy się  melodii i słów piosenki „Ziemia – zielona wyspa”, poznamy instrumenty strunowe smyczkowe oraz ich dźwięk Spróbujemy grać na wirtualnych dzwonkach.


Zachęcam Was do oglądania programów edukacyjnych dla kl. 2 -TVP rozrywka o godz. 8.00, powtórka o 12.30. Są też ciekawe programy TV Sport 


Muzyka 🌺

Dzisiaj utrwalimy słowa i melodię piosenki "Ziemia zielona wyspa. 
1. Najpierw ćwiczenia oddechowe. 
  • Po 4 razy głęboki wdech i wydech.
  • Naśladujemy cichy szum wiatru i coraz głośniej, zmniejszamy siłę głosu, aż do wyciszenia.
2. Wyraźnie wymawiamy sylaby: sza, szo, szu - 3 razy;
                                                   - za, zo, zu; 
                                                   - mi, mo, mu- wypowiadamy sylaby cicho i szybko, wolno oraz głośno, niskim tonem.

3. Przypominamy sobie melodie naszej piosenki i ją głośno śpiewamy.                                           






Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu . 
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany. 
Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić. 
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany. 
Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać. 
Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

4.Teraz poszerzymy swoją wiedzę o nazwy instrumentów strunowych smyczkowych.


Źródło:  Podręcznik WSiP
5. Odszukajcie na zdjęciu instrumenty strunowe smyczkowe i je nazwijcie.  
  
Źródło: Cezas

6. Wykonajcie z kart pracy ćwiczenie 1 ze s. 101.
7. Posłuchajcie , jak brzmią skrzypce i altówka.



Dźwięki altówki


8. Dzwonki chromatyczne na których uczymy się grać, nie należą do instrumentów strunowych, a może uda się Wam, zagrać na dzwonkach wirtualnych. Zapraszam.

Zagrajcie utwór " Panie Janie" . Możecie wybrać inne utwory.

Jak Wam się podobało?🌹🌷🌹

Edukacja polonistyczna🌺

W czasie zajęć pogłębimy nasze wiadomości na temat "Jak żyć.  ekologicznie", oraz na temat segregacji śmieci.

Zapiszcie w zeszycie do polskiego:
Lekcję, datę
Temat: Żyję ekologicznie. Segregacja śmieci.

1. Przypomnijcie sobie, co to jest ekologia?  Z ostatnich dwóch dni lekcje były poświęcone temu tematowi z okazji Dnia Ziemi. 
Ekologia to jedno, a ekologiczne życie jest codziennym działaniem, w którym przestrzegamy zasad z kodeksu ekologa... i uczymy ich innych.


2. Cicho i ze zrozumieniem przeczytajcie tekst "Żyj ekologicznie" , " Nie śmieć" ze s. 34 z podręcznika.
Odpowiedzcie na pytania:




  • Co można zrobić, by ratować Ziemię?
  • Dlaczego należy gasić światło i wyłączać urządzenia elektryczne?
Pomyślcie i powiedzcie rodzicom, jakie są skutki palenia śmieci w domowych piecach.

Przypomnijcie, jak należy segregować śmieci. 
Napiszcie pod tematem  w zeszycie z j. polskiego - 
  • Dlaczego segregujemy śmieci? 
  • Co można z nimi zrobić? (recykling)
  • W jakich kolorach są pojemniki na odpady i co wrzucamy do każdego z nich?




3. Zastąpcie niewłaściwe nawyki zachowaniami dobrymi dla Ziemi -w zad. 1 ze s. 29 z kart pracy.

4. Przeczytajcie tekst "Dbaj o czystość powietrza" i porównaj własne zachowania z wymienionymi w wierszu dobrymi zasadami. Czy przestrzegasz wymienionych zasad razem z rodziną? Podręcznik- s. 35.


5. Zwróćcie uwagę na zdjęcia i pomyślcie, co należy zrobić?




Wykonajcie zad. 2 ze s. 29 z kart pracy.

6. Utwórzcie rodzinę wyrazu "śmieć" - zad. 4, str. 30 z kart pracy.

7. Przypomnijcie sobie nazwy rodzajów rzeczownika w liczbie pojedynczej. Wykonajcie zad. 3 ze s. 30 z kart pracy.

Dla utrwalenia rodzajów rzeczownika zapraszam Was do zabawy.

Kliknij tu

Kliknij tu

Wykonajcie zad. 4 ze s. 30 z kart pracy.

8. Na podsumowanie zajęć z polskiego czeka na Was rozsypanka wyrazowa zad. 5 ze s. 30 z kart pracy.

Edukacja przyrodnicza🌺

9. Teraz proszę wyciągnąć zeszyty z przyrody
zapiszcie w nich:
Lekcję, datę 

Temat: Dzień Ziemi-22 kwietnia. Segregacja śmieci.


Narysujcie w 5 kolorach kosze na śmieci i podpiszcie jakie odpady wrzucamy do każdego z nich. Podpowie wam wyżej zamieszczone zdjęcie. Musicie dorysować jeszcze jeden kosz na odpady zmieszane. Sprawdźcie jakiego jest koloru u Was przy domu, albo zapytajcie rodzica.


W domu Praca - zdjęcie do wysłania mailem.
zad. 1 ze s. 33, zad.4,6. ze s. 34 z kart pracy.  przypominam o przygotowaniu pomocy na poniedziałek na spotkanie online: czerwony i biały papier, klej, nożyczki, linijka -chociaż 20 cm, ołówek. 

Ciekawostka  

Jak wykonać maskę metodą origami. Zaproście rodziców do wspólnego działania.

 Warto!!!😄😄😄



 Edukacja matematyczna🌺

1. Rachunek pamięciowy: zad. 1, 5 ze s. 59 z podręcznika oraz zad. 1 ze s. 50 z kart pracy.


Zapiszcie w zeszycie do matematyki

Lekcje, datę

Temat: Mnożę i dziele przez 8 w zakresie 100.

2. Wykonajcie z godnie z poleceniami w zeszycie zad. 2, 4  ze s. 59 z podręcznika. 

3. pamiętając o naszych ułatwieniach , które robiliśmy na spotkaniu online wykonajcie zadania  ze s. 50 z kart pracy.

4. Dla przypomnienia stosowanych ułatwień w mnożeniu proszę przejrzeć - naszą wspólną pracę ze spotkania online. Praca jest przedstawiona w formie prezentacji.

Kliknij tu

5. A teraz "Szalone liczby"
Kliknij tu


Pozdrawiam!!!😀😀😀









Komentarze

  1. Dzień dobry Pani Asiu, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Asiu,obecna Ksenia S.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzien dobry, Kacper obecny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzień dobry Pani Asiu. Hania obecna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry Pani Asiu, cześć wszystkim.Natalia Jędruch obecna:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzień dobry!!!
    Jak miło,że już jesteście zwarci i gotowi.
    Życzę wspaniałego dnia.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Majeczka W. obecna i skończyła 🙂 pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach