Temat dnia: Mi臋dzy nami ptakami


20 kwietnia - poniedzia艂ek

馃挆Dzie艅 dobry 馃懌 
Dzisiaj nasze matematyczne spotkanie online o godz. 9.00- Mieet -videokonferencja 馃槂

W tym tygodniu
 Na podstawie w艂asnych obserwacji, do艣wiadcze艅 i tekst贸w  literackich poznamy i uzupe艂nimy kodeks ekologa. Zrozumiemy znaczenie poj臋cia ekologia. Zrozumiemy konieczno艣膰 ochrony 艣rodowiska, potrzeb臋 segregacji odpad贸w. Dowiemy si臋, jak tworzy艂a si臋 gleba. U艣wiadomimy sobie rol臋 gleby w kszta艂towaniu 艣rodowiska.  Poznamy wybrane surowce naturalne Ziemi, kt贸re mog膮 si臋 wyczerpa膰, np. w臋giel jako nieodnawialne 藕r贸d艂o energii… Poszerzymy zas贸b s艂ownictwa  o przys艂owia zwi膮zane z ptakami. Poznamy zwi膮zki frazeologiczne i zrozumiemy ich znaczenie.  Przypomnimy znaczenie i dat臋 Dnia Ziemi. Utrwalimy pisowni臋 nazw ptak贸w z : 贸, u. Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w ze zmi臋kczeniami  oraz z ko艅c贸wkami -膮艂, -臋艂a, -om, -膮 . Utworzymy liczb臋 mnog膮 rzeczownik贸w. Poznamy formy wypowiedzi: telegram, podzi臋kowania. Napiszemy podzi臋kowania dla Ziemi. B臋dziemy doskonali膰 umiej臋tno艣膰 porz膮dkowania  wyraz贸w w kolejno艣ci alfabetycznej, tworzenia rodziny wyrazu- 艣mie膰, okre艣lania rodzaju rzeczownika w liczbie pojedynczej. Przypomnimy sobie najwa偶niejsze wyrazy w zdaniu. Poznamy abstrakcjonizm - gatunek sztuki i obrazy abstrakcjonist贸w. Zastosujemy ten rodzaj sztuki we w艂asnej pracy plastycznej.  Rozpoznamy tytu艂y legend i rozpoznamy jakiego miasta dotycz膮, odszukamy miasto na mapce fizycznej Polski. Samodzielnie przeczytamy "Legend臋 o z艂otej kaczce". Poznamy spos贸b stopniowania przymiotnik贸w nieregularnych. Poznamy skr贸ty niekt贸rych wyraz贸w. Zastosujemy u艂atwienia w mno偶eniu i dzieleniu przez: 6,7,8,9 w zakresie 100. Samodzielnie rozwi膮偶emy zadania tekstowe. Utrwalimy w艂asno艣ci mno偶enia. Nauczymy si臋  melodii i s艂贸w piosenki „Ziemia – zielona wyspa”. Poznamy instrumenty strunowe smyczkowe oraz ich d藕wi臋k. Spr贸bujemy gra膰 na wirtualnych dzwonkach. Spr贸bujemy gra膰 na wirtualnych dzwonkach. Wykorzystamy r贸偶ne  kroje czcionki w Edytorze tekstu.  Zapiszemy drog臋 za pomoc膮 symboli. Zrelaksujemy si臋 podczas 膰wicze艅 ruchowych.

Dzisiaj   Wys艂uchamy i  przeczytamy wiersz pt. "Ptasie radio".  Poznamy g艂osy niekt贸rych ptak贸w. B臋dziemy rozpoznawa膰 ptaki wymienione w wierszu i przedstawione na ilustracji. Poszerzymy zas贸b s艂ownictwa o przys艂owia zwi膮zane z nazwami ptak贸w i poznamy ich realne znaczenie. Dowiemy si臋, jak tworzy艂a si臋 gleba. U艣wiadomimy sobie rol臋 gleby w kszta艂towaniu 艣rodowiska. Utworzymy liczb臋 mnog膮 rzeczownik贸w. Poznamy form臋 wypowiedzi zwan膮 telegramem. Uporz膮dkujemy wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej.   Utrwalimy pisowni臋 nazw ptak贸w z: u, 贸 oraz pisowni臋 wyraz贸w ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi. Poznamy abstrakcjonizm - gatunek sztuki i obrazy abstrakcjonist贸w. Zastosujemy ten rodzaj sztuki we w艂asnej pracy plastycznej- kartka z podzi臋kowaniami dla Ziemi. Zapiszemy drog臋 za pomoc膮 symboli.

  Edukacja polonistyczna馃尯

1. Ju偶 wielokrotnie mieli艣cie styczno艣膰 z tw贸rczo艣ci膮 Juliana Tuwima. Bliskie s膮 Wam utwory tego poety. Czytali艣my Jego wiersze, kt贸re napisa艂 dla dzieci. np. "Lokomotyw臋" , "Pan Hilary", "Bambo"... 



殴r贸d艂o: Polish culture


2. Wys艂uchacie wiersz J. Tuwima pt. "Ptasie radio", w kt贸rym bohaterami s膮 ptaki. W tle us艂yszycie g艂osy tych ptak贸w. Spr贸bujcie zapami臋ta膰 艣piew jednego z wymienionych w wierszu ptak贸w, a mo偶e Wam uda  si臋 odr贸偶ni膰 wi臋cej ptasich g艂os贸w.

                                                               Pos艂uchajcie 





3.  Spr贸bujcie g艂o艣no powt贸rzy膰- na艣ladowa膰 g艂os ptaka, kt贸ry Wam uda艂o si臋 zapami臋ta膰.  Kt贸ry ptak tak 艣piewa?

4. Teraz przeczytajcie fragment utworu "Ptasie radio" ze s. 14 z podr臋cznika.

Odpowiedzcie na pytania i wykonajcie polecenia.

  • O czym b臋d膮 rozmawia艂y ptaki?
  • W jaki spos贸b?
  • Jak my艣licie, kt贸ry ze znanych Wam ptak贸w mo偶e prowadzi膰 t臋 audycj臋 radiow膮?
  • Uzasadnijcie przed rodzicem swoje zdanie.
  • Spr贸bujcie rozpozna膰 ptaki przedstawione na ilustracji obok wiersza.
  • Wska偶cie w tek艣cie nazwy ptak贸w, kt贸rych nie znacie. 
  • Poszukajcie o nich informacji w dost臋pnych dla Was 藕r贸d艂ach, np. w atlasie ptak贸w, w Internecie
5. Przeczytajcie wypowiedzi ptak贸w dudka i 偶urawia z zad. 1 ze s. 11 z kart pracy.

  • Ponumerujcie je tak, by stworzy膰 rozmow臋- dialog.
6. Wykonajcie z godnie z poleceniem zad. 2 s. 11 z kart pracy. (Porz膮dkowanie jednosylabowych nazw ptak贸w w kolejno艣ci alfabetycznej).

7.Czy wiecie co to jest telegram? 
Obecnie poczta wycofa艂a t臋 us艂ug臋 i nie ma  tej fory komunikacji. Jak my艣licie, dlaczego?
殴r贸d艂o: Dziennik Wschodni

Telegram pocztowy (depesza)

Telegram  to najkr贸tsza z form wypowiedzi. U偶ywany by艂, je艣li zale偶a艂o komu艣 na szybkim przekazaniu informacji, poniewa偶 to bardzo zwi臋z艂a forma wypowiedzi. Tekst sk艂ada艂 si臋 z r贸wnowa偶nik贸w zda艅 i zda艅 nierozwini臋tych.


Rodzaje telegram贸w:
  • z gratulacjami,
  • zawieraj膮cy 偶yczenia,
  • informacyjny,
  • z kondolencjami.

Telegram (depesza) – przyk艂ad
Gratuluj臋 i 偶ycz臋 dalszych sukces贸w. Maciek.
8. W zeszycie do j. polskiego napiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Telegram. Przys艂owia zwi膮zane z ptakami. 
  • Wykonajcie zad. 3 ze s. 12 z kart pracy. Przepiszcie do zeszytu odszyfrowan膮 tre艣膰 telegramu. Pami臋tajcie, by najpierw zapisa膰 nr zadania i strony.
9. Przeczytajcie przys艂owia z wi膮zane z ptakami oraz ich obja艣nienia ze s. 15 z podr臋cznika. 
  •  Jedno z przys艂贸w z jego obja艣nieniem starannie przepiszcie do zeszytu i je zilustrujcie.
  •  Wypiszcie w tabeli nazwy ptak贸w z "贸 oraz u" z wiersza ze s. 14 z podr臋cznika. Zapami臋tajcie ich pisowni臋. 
Nazwy ptak贸w z liter膮 u
Nazwy ptak贸w z liter膮 贸


………………………………….


…………………………………..


…………………………………..


…………………………………..














………………………………….


………………………………….


………………………………….


………………………………….

  • Wykonajcie zad. 4 ze s. 12 z kart pracy. ( Tworzenie liczby mnogiej rzeczownik贸w).


  • Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonajcie zad. 5 s. 12 z kart pracy.
  • Dla zabawy wykonajcie zad. 2 ze s. 14 z kart pracy - Zapiszcie za pomoc膮 podanych symboli drog臋 kurcz膮tka do kurnika.

Chwila przerwy na gimnastyk臋 i na drugie 艣niadanie.馃崜馃崗 10 min

Edukacja polonistyczna i przyrodnicza馃尯馃尯
1. Zapiszcie w zeszycie do przyrody:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Gleba i jej znaczenie w przyrodzie.
Teraz poszerzycie swoj膮 wiedz臋 na temat powstania gleby, jej znaczenia w 艣rodowisku. B臋dziecie pracowa膰 w e-podr臋czniku. 
1. Otw贸rzcie Cz臋艣膰 : Wiosna , Blok 27. Temat 121 -" Powstanie gleby".
  • W module 2 Wys艂uchajcie tekstu "Jak ska艂y zamieni艂y si臋 w gleb臋?"

2.Napiszcie w zeszycie odpowiedzi na pytania z polece艅 uzupe艂niaj膮cych.
  • Jak powsta艂a gleba?
  •  Jakie znaczenie dla ro艣lin i zwierz膮t ma gleba?


3. Wys艂uchajcie ciekawostek z modu艂贸w; 3, 4.

4. W utrwaleniu pisowni ze sp贸艂g艂oskami mi臋kkimi pomo偶e Wam zabawa z modu艂u 5.



Plastyka馃尯
1.  Zbli偶a si臋 Dzie艅 Ziemi, b臋dzie 22 kwietnia. My przygotowuj膮c si臋 do tego dnia  wykonamy barwn膮 kartk臋, dla Ziemi. Nie b臋dziemy jej wykonywa膰 znanymi Wam technikami. Wykonamy j膮, jak robili to abstrakcjoni艣ci. 

Najpierw obejrzycie prezentacj臋 o dzie艂ach malarzy abstrakcjonist贸w.



2. Zauwa偶yli艣cie, 偶e abstrakcja to co艣, co jest oderwane od realnego 艣wiata. Dzie艂a abstrakcjonist贸w s膮 pe艂ne kolorowych kresek i plam lub figur geometrycznych. Nie przedstawiaj膮 niczego, co mo偶na zobaczy膰 w rzeczywisto艣ci.  

3. Przyjrzyjcie si臋 reprodukcjom obraz贸w ze s. 117 z podr臋cznika. 

4. Prosz臋 wykorzysta膰, farby, kredki... i wykona膰 na karce z bloku tak jak abstrakcjoni艣ci dekoracyjn膮 kart臋 dla Ziemi z okazji zbli偶aj膮cego si臋 jej 艣wi臋ta. Ta kartka b臋dzie nam potrzebna do pisania podzi臋kowa艅 dla Ziemi w 艣rod臋. Prze艣lijcie do mnie zdj臋cie kartki.


呕ycz臋 weny tw贸rczej!!! 馃尶馃拹






Komentarze

  1. Dzie艅 dobry Pani Asiu Lenka B. obecna

    OdpowiedzUsu艅
  2. O!!! Brawo!!!! Jeste艣 pierwsza. Pami臋taj o dzisiejszym matematycznym spotkaniu - Meet- konferencji o godz. 9.00 . Przypomnij innym.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
  3. Dzie艅 dobry Pani Asiu. Nataszka obecna. Do zobaczenia o 9 :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Witajcie Dziewczynki !!! Mi艂ego dnia B臋d臋 czeka艂a na Was ju偶 od 8. 40

    Pa!!!!

    OdpowiedzUsu艅
  5. Natalia Jerzak - obecna

    OdpowiedzUsu艅
  6. Dzie艅 dobry, Ola i Wiktoria obecne

    OdpowiedzUsu艅
  7. Judyta Wisniewska obecna
    Przepraszam 偶e na spotkaniu mnie nie by艂o ale kompletnie nie wiedzia艂am! 馃槶

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach