Legendy o polskich miastach

馃挀Dzie艅 dobry!馃懌  24 kwietnia - pi膮tek

殴r贸d艂o: Publio

Dzisiaj rozpoznamy tytu艂y legend i rozpoznamy jakiego miasta dotycz膮, odszukamy miasto na mapce fizycznej Polski. Samodzielnie przeczytamy "Legend臋 o z艂otej kaczce". Poznamy spos贸b stopniowania przymiotnik贸w nieregularnych. Poznamy skr贸ty niekt贸rych wyraz贸w. B臋dziemy w Edytorze tekstu, wykorzystywa膰 w pracy r贸偶ne kroje czcionek. Utrwalimy w艂asno艣ci mno偶enia  i zastosujemy u艂atwienia w obliczaniu iloczyn贸w przez 9.


Edukacja polonistyczna馃尯

Doskonale wiecie, 偶e z polskimi miastami wi膮偶膮 si臋 r贸偶ne legendy. Niekt贸re z nich ju偶 poznali艣cie.
Dzisiaj poznanie kolejn膮 , a mo偶e niekt贸rzy z Was znaj膮 j膮 doskonale i tylko przypomn膮 sobie jej tre艣膰. B臋dzie to "Legenda o z艂otej kaczce".

Jednak najpierw otw贸rzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
    Lekcje, dat臋
1. Temat: Polskie legendy. Skr贸ty wyraz贸w.

Wyraz  legenda ma kilka znacze艅, np. legenda mapy zawiera obja艣nienia symboli i znak贸w na mapie.

2. Natomiast nas interesuje inne znaczenie tego s艂owa.

 Przepiszcie poni偶sz膮 informacj臋 do zeszytu i zapami臋tajcie jej tre艣膰.



 3. Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu, albo starannie przepiszcie. Po艂膮czcie strza艂kami okienko z tytu艂em legendy z okienkiem dotycz膮cym tre艣ci legendy.



4.  Przeczytajcie cicho wiersz " Legendy polskie".

  • Odszukajcie w wierszu, s艂owa, kt贸rymi autorka okre艣la legendy.
  • Podajcie tytu艂y legend, o kt贸rych mowa w wierszu.
  • Podajcie nazwy postaci tych legend.
  • Odszukajcie na mapce Polski nazwy miast, z kt贸rymi bohaterowie s膮 zwi膮zani.

殴r贸d艂o: Podr臋cznik WSiP



5. Wykonajcie zgodnie z poleceniami zad. 1,2 ze s. 15 z kart pracy.



  • W zad. 3 ze s. 15 zmie艅cie ko艅c贸wki w przymiotnikach tak, by ich forma by艂a zgodna z form膮,  rodzajem podanych rzeczownik贸w. 
  • Cz臋艣膰 z kropk膮 z tego zadania wykonajcie w zeszycie.
6. Przeczytajcie ponownie dwie pierwsze linijki z wiersza o legendach ze s. 17 z podr臋cznika i wyszukajcie dwa przymiotniki. Podajcie ich stopie艅 wy偶szy i najwy偶szy.
  • Zwr贸膰cie uwag臋 na nieregularne stopniowanie przymiotnika "dobry"'
Uwaga!!!
Stopie艅 r贸wny     stopie艅 wy偶szy                   stopie艅 najwy偶szy
      Dobry                   lepszy                            najlepszy


7. Przeczytajcie "Legend臋 o Z艂otej Kaczce"
Kliknij tu

8. Odpowiedzcie na pytania:

  • Kto jest g艂贸wnym bohaterem tej legendy?
  • Z jakim miastem zwi膮zana jest ta legenda?
  • Kim by艂 m艂odzieniec i czego pragn膮艂?
  • Jaki warunek postawi艂a mu z艂ota kaczka?
  • Czy ch艂opak dotrzyma艂 s艂owa?
  • Jak wy post膮piliby艣cie na miejscu m艂odzie艅ca?
9. Napiszcie w kilku zdaniach w zeszycie :
Co my艣licie o post臋powaniu m艂odzie艅ca? Jak ocenicie tak膮 postaw臋? Narysujcie z艂ot膮 kaczk臋 w podziemiach.

10. W tym momencie naszych zaj臋膰 przypomnimy stosowane skr贸ty niekt贸rych wyraz贸w. 
Pami臋tajcie, 偶e je偶eli skr贸t ko艅czy si臋 na inna liter臋 ni偶 wyraz, na ko艅cu skr贸tu stawiamy kropk臋. 
Zapami臋tajcie !!!
Nie stawiamy kropki w skr贸tach jednostek miar, jednostkach masy: kg, dag, m, cm.


11. Przepiszcie do zeszytu podane wyrazy i ich skr贸ty. Zapami臋tajcie je.

藕r贸d艂o: Plansza WSiP


殴r贸d艂o: WSiP


12. Dla utrwalenia materia艂u wykonajcie zadania ze s. 16 z kart pracy.


Edukacja matematyczna馃尯

1. Rachunek pami臋ciowy: zad. 1 ze s. 51 z kart pracy oraz zad. 1, 2, 3 ze s.60 z podr臋cznika.

2.  Przypomnijmy mno偶enie przez 9 na palcach.



3. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcje, dat臋
Temat: Mno偶enie i dzielenie przez 9. 

Rozwi膮偶cie zad. 4 ze s. 60 z podr臋cznika i zapiszcie je do zeszytu.




Pami臋tajcie przepisujemy tak, jak w klasie.


Zad 4 s. 60
Nast臋pnie przepisujemy pytanie , wykonujemy dzia艂ania rozwi膮zuj膮ce zadanie , wykonujemy rysunek pomocniczy .

Na koniec udzielamy pisemnej odpowiedzi na pytanie. 

4. Ustnie wykonajcie zad. 1 ze s. 61 z podr臋cznika.


5. Dla utrwalenia umiej臋tno艣ci zr贸bcie zad. 2,3, 4. ze s. 51 z kart pracy.
6. Matematyczna zabawa- Quiz
Kliknij tu

Zaj臋cia komputerowe馃尯

1. W czasie tych zaj臋膰 popracujecie w Edytorze tekstu, aby wykorzystywa膰 w zapisie r贸偶ne kroje czcionki.





2. Przeczytajcie z podr臋cznika informacje o zecerze i o Muzeum Filumenistycznym.
Wykonaj zad. 3 ze s. 43 kart pracy.
Kto ma p艂yt臋, wykonuje zadania z lekcji 20.





3. Kto ma ochot臋, wykonuje mask臋 z papieru.



Do uzupe艂nienia.


Powodzenia !!!馃尫馃尮馃尮馃尫

Komentarze

  1. Dzie艅 dobry Pani Asiu. Hania obecna:)

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry Pani Asiu, cze艣膰 wszystkim. Nataszka obecna :)

    OdpowiedzUsu艅
  3. Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Judyta Wi艣niewska obecna... Niestety nie ma mojej pracy... 馃槩

    OdpowiedzUsu艅
  5. Witajcie!
    Pozdrawiam Wszystkich.
    Judytko, Twoja praca nie dotar艂a do mnie.
    Przy艣lij j膮.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsu艅
    Odpowiedzi
    1. Tata przysy艂a艂 zaleg艂e prace...

      Usu艅
    2. Sprawdza艂am, te dwie oceniane prace nie dotar艂y.

      Pozdrawiam Tat臋 i Ciebie

      Usu艅
  6. Natalia Jerzak - obecna

    OdpowiedzUsu艅
  7. prosz臋 pani膮 ,a jak wrucimy do szko艂y b臋d臋 mog艂a przynie艣膰 "ksi臋g臋 bajek i legend Polskich"?

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1