Legendy o polskich miastach
💓Dzień dobry!👫 24 kwietnia - piątek
Dzisiaj rozpoznamy tytuły legend i rozpoznamy jakiego miasta dotyczą, odszukamy miasto na mapce fizycznej Polski. Samodzielnie przeczytamy "Legendę o złotej kaczce". Poznamy sposób stopniowania przymiotników nieregularnych. Poznamy skróty niektórych wyrazów. Będziemy w Edytorze tekstu, wykorzystywać w pracy różne kroje czcionek. Utrwalimy własności mnożenia i zastosujemy ułatwienia w obliczaniu iloczynów przez 9.
Edukacja polonistyczna🌺
Doskonale wiecie, że z polskimi miastami wiążą się różne legendy. Niektóre z nich już poznaliście.
Dzisiaj poznanie kolejną , a może niektórzy z Was znają ją doskonale i tylko przypomną sobie jej treść. Będzie to "Legenda o złotej kaczce".
Jednak najpierw otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcje, datę
1. Temat: Polskie legendy. Skróty wyrazów.
Wyraz legenda ma kilka znaczeń, np. legenda mapy zawiera objaśnienia symboli i znaków na mapie.
2. Natomiast nas interesuje inne znaczenie tego słowa.
Przepiszcie poniższą informację do zeszytu i zapamiętajcie jej treść.
3. Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu, albo starannie przepiszcie. Połączcie strzałkami okienko z tytułem legendy z okienkiem dotyczącym treści legendy.
4. Przeczytajcie cicho wiersz " Legendy polskie".
5. Wykonajcie zgodnie z poleceniami zad. 1,2 ze s. 15 z kart pracy.
7. Przeczytajcie "Legendę o Złotej Kaczce"
Kliknij tu
8. Odpowiedzcie na pytania:
11. Przepiszcie do zeszytu podane wyrazy i ich skróty. Zapamiętajcie je.
12. Dla utrwalenia materiału wykonajcie zadania ze s. 16 z kart pracy.
Edukacja matematyczna🌺
1. Rachunek pamięciowy: zad. 1 ze s. 51 z kart pracy oraz zad. 1, 2, 3 ze s.60 z podręcznika.
2. Przypomnijmy mnożenie przez 9 na palcach.
3. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcje, datę
Temat: Mnożenie i dzielenie przez 9.
Rozwiążcie zad. 4 ze s. 60 z podręcznika i zapiszcie je do zeszytu.
Pamiętajcie przepisujemy tak, jak w klasie.
Zad 4 s. 60
Następnie przepisujemy pytanie , wykonujemy działania rozwiązujące zadanie , wykonujemy rysunek pomocniczy .
Na koniec udzielamy pisemnej odpowiedzi na pytanie.
4. Ustnie wykonajcie zad. 1 ze s. 61 z podręcznika.
5. Dla utrwalenia umiejętności zróbcie zad. 2,3, 4. ze s. 51 z kart pracy.
6. Matematyczna zabawa- Quiz
Kliknij tu
Zajęcia komputerowe🌺
1. W czasie tych zajęć popracujecie w Edytorze tekstu, aby wykorzystywać w zapisie różne kroje czcionki.
2. Przeczytajcie z podręcznika informacje o zecerze i o Muzeum Filumenistycznym.
Wykonaj zad. 3 ze s. 43 kart pracy.
Kto ma płytę, wykonuje zadania z lekcji 20.
3. Kto ma ochotę, wykonuje maskę z papieru.
Powodzenia !!!🌷🌹🌹🌷
Źródło: Publio
Dzisiaj rozpoznamy tytuły legend i rozpoznamy jakiego miasta dotyczą, odszukamy miasto na mapce fizycznej Polski. Samodzielnie przeczytamy "Legendę o złotej kaczce". Poznamy sposób stopniowania przymiotników nieregularnych. Poznamy skróty niektórych wyrazów. Będziemy w Edytorze tekstu, wykorzystywać w pracy różne kroje czcionek. Utrwalimy własności mnożenia i zastosujemy ułatwienia w obliczaniu iloczynów przez 9.
Edukacja polonistyczna🌺
Doskonale wiecie, że z polskimi miastami wiążą się różne legendy. Niektóre z nich już poznaliście.
Dzisiaj poznanie kolejną , a może niektórzy z Was znają ją doskonale i tylko przypomną sobie jej treść. Będzie to "Legenda o złotej kaczce".
Jednak najpierw otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcje, datę
1. Temat: Polskie legendy. Skróty wyrazów.
Wyraz legenda ma kilka znaczeń, np. legenda mapy zawiera objaśnienia symboli i znaków na mapie.
2. Natomiast nas interesuje inne znaczenie tego słowa.
Przepiszcie poniższą informację do zeszytu i zapamiętajcie jej treść.
3. Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu, albo starannie przepiszcie. Połączcie strzałkami okienko z tytułem legendy z okienkiem dotyczącym treści legendy.
4. Przeczytajcie cicho wiersz " Legendy polskie".
- Odszukajcie w wierszu, słowa, którymi autorka określa legendy.
- Podajcie tytuły legend, o których mowa w wierszu.
- Podajcie nazwy postaci tych legend.
- Odszukajcie na mapce Polski nazwy miast, z którymi bohaterowie są związani.
Źródło: Podręcznik WSiP
5. Wykonajcie zgodnie z poleceniami zad. 1,2 ze s. 15 z kart pracy.
- W zad. 3 ze s. 15 zmieńcie końcówki w przymiotnikach tak, by ich forma była zgodna z formą, rodzajem podanych rzeczowników.
- Część z kropką z tego zadania wykonajcie w zeszycie.
6. Przeczytajcie ponownie dwie pierwsze linijki z wiersza o legendach ze s. 17 z podręcznika i wyszukajcie dwa przymiotniki. Podajcie ich stopień wyższy i najwyższy.
- Zwróćcie uwagę na nieregularne stopniowanie przymiotnika "dobry"'
Uwaga!!!
Stopień równy stopień wyższy stopień najwyższy
Dobry lepszy najlepszy
7. Przeczytajcie "Legendę o Złotej Kaczce"
Kliknij tu
8. Odpowiedzcie na pytania:
- Kto jest głównym bohaterem tej legendy?
- Z jakim miastem związana jest ta legenda?
- Kim był młodzieniec i czego pragnął?
- Jaki warunek postawiła mu złota kaczka?
- Czy chłopak dotrzymał słowa?
- Jak wy postąpilibyście na miejscu młodzieńca?
9. Napiszcie w kilku zdaniach w zeszycie :
Co myślicie o postępowaniu młodzieńca? Jak ocenicie taką postawę? Narysujcie złotą kaczkę w podziemiach.
Co myślicie o postępowaniu młodzieńca? Jak ocenicie taką postawę? Narysujcie złotą kaczkę w podziemiach.
10. W tym momencie naszych zajęć przypomnimy stosowane skróty niektórych wyrazów.
Pamiętajcie, że jeżeli skrót kończy się na inna literę niż wyraz, na końcu skrótu stawiamy kropkę.
Zapamiętajcie !!!
Nie stawiamy kropki w skrótach jednostek miar, jednostkach masy: kg, dag, m, cm.
11. Przepiszcie do zeszytu podane wyrazy i ich skróty. Zapamiętajcie je.
źródło: Plansza WSiP
Źródło: WSiP
Edukacja matematyczna🌺
1. Rachunek pamięciowy: zad. 1 ze s. 51 z kart pracy oraz zad. 1, 2, 3 ze s.60 z podręcznika.
2. Przypomnijmy mnożenie przez 9 na palcach.
3. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcje, datę
Temat: Mnożenie i dzielenie przez 9.
Rozwiążcie zad. 4 ze s. 60 z podręcznika i zapiszcie je do zeszytu.
Pamiętajcie przepisujemy tak, jak w klasie.
Zad 4 s. 60
Następnie przepisujemy pytanie , wykonujemy działania rozwiązujące zadanie , wykonujemy rysunek pomocniczy .
Na koniec udzielamy pisemnej odpowiedzi na pytanie.
4. Ustnie wykonajcie zad. 1 ze s. 61 z podręcznika.
5. Dla utrwalenia umiejętności zróbcie zad. 2,3, 4. ze s. 51 z kart pracy.
6. Matematyczna zabawa- Quiz
Kliknij tu
Zajęcia komputerowe🌺
1. W czasie tych zajęć popracujecie w Edytorze tekstu, aby wykorzystywać w zapisie różne kroje czcionki.
2. Przeczytajcie z podręcznika informacje o zecerze i o Muzeum Filumenistycznym.
Wykonaj zad. 3 ze s. 43 kart pracy.
Kto ma płytę, wykonuje zadania z lekcji 20.
3. Kto ma ochotę, wykonuje maskę z papieru.
Do uzupełnienia.
Dzień dobry Lenka B. obecna
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu. Hania obecna:)
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)
OdpowiedzUsuńMaja W. Obecna 🙂
OdpowiedzUsuńSzymon obecny
OdpowiedzUsuńMarita.I obecna
OdpowiedzUsuńEmil.P.obecny :)
OdpowiedzUsuńJest Dawid G.
OdpowiedzUsuńKacper obecny
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńDzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsuńZuzia P. obecna
OdpowiedzUsuńJudyta Wiśniewska obecna... Niestety nie ma mojej pracy... 😢
OdpowiedzUsuńArtur M.
OdpowiedzUsuńWitajcie!
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Wszystkich.
Judytko, Twoja praca nie dotarła do mnie.
Przyślij ją.
Pozdrawiam
Tata przysyłał zaległe prace...
UsuńSprawdzałam, te dwie oceniane prace nie dotarły.
UsuńPozdrawiam Tatę i Ciebie
Natalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak - obecna
OdpowiedzUsuńJan i Julian Łyjak obecni
OdpowiedzUsuńObecna KseniaS.
OdpowiedzUsuńAntek K Zrobione
OdpowiedzUsuńproszę panią ,a jak wrucimy do szkoły będę mogła przynieść "księgę bajek i legend Polskich"?
OdpowiedzUsuńWitaj!
OdpowiedzUsuńOczywiście
Pozdrawiam Cię Słoneczko.