Legendy o polskich miastach

💓Dzień dobry!👫  24 kwietnia - piątek

Źródło: Publio

Dzisiaj rozpoznamy tytuły legend i rozpoznamy jakiego miasta dotyczą, odszukamy miasto na mapce fizycznej Polski. Samodzielnie przeczytamy "Legendę o złotej kaczce". Poznamy sposób stopniowania przymiotników nieregularnych. Poznamy skróty niektórych wyrazów. Będziemy w Edytorze tekstu, wykorzystywać w pracy różne kroje czcionek. Utrwalimy własności mnożenia  i zastosujemy ułatwienia w obliczaniu iloczynów przez 9.


Edukacja polonistyczna🌺

Doskonale wiecie, że z polskimi miastami wiążą się różne legendy. Niektóre z nich już poznaliście.
Dzisiaj poznanie kolejną , a może niektórzy z Was znają ją doskonale i tylko przypomną sobie jej treść. Będzie to "Legenda o złotej kaczce".

Jednak najpierw otwórzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
    Lekcje, datę
1. Temat: Polskie legendy. Skróty wyrazów.

Wyraz  legenda ma kilka znaczeń, np. legenda mapy zawiera objaśnienia symboli i znaków na mapie.

2. Natomiast nas interesuje inne znaczenie tego słowa.

 Przepiszcie poniższą informację do zeszytu i zapamiętajcie jej treść.



 3. Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu, albo starannie przepiszcie. Połączcie strzałkami okienko z tytułem legendy z okienkiem dotyczącym treści legendy.



4.  Przeczytajcie cicho wiersz " Legendy polskie".

  • Odszukajcie w wierszu, słowa, którymi autorka określa legendy.
  • Podajcie tytuły legend, o których mowa w wierszu.
  • Podajcie nazwy postaci tych legend.
  • Odszukajcie na mapce Polski nazwy miast, z którymi bohaterowie są związani.

Źródło: Podręcznik WSiP



5. Wykonajcie zgodnie z poleceniami zad. 1,2 ze s. 15 z kart pracy.



  • W zad. 3 ze s. 15 zmieńcie końcówki w przymiotnikach tak, by ich forma była zgodna z formą,  rodzajem podanych rzeczowników. 
  • Część z kropką z tego zadania wykonajcie w zeszycie.
6. Przeczytajcie ponownie dwie pierwsze linijki z wiersza o legendach ze s. 17 z podręcznika i wyszukajcie dwa przymiotniki. Podajcie ich stopień wyższy i najwyższy.
  • Zwróćcie uwagę na nieregularne stopniowanie przymiotnika "dobry"'
Uwaga!!!
Stopień równy     stopień wyższy                   stopień najwyższy
      Dobry                   lepszy                            najlepszy


7. Przeczytajcie "Legendę o Złotej Kaczce"
Kliknij tu

8. Odpowiedzcie na pytania:

  • Kto jest głównym bohaterem tej legendy?
  • Z jakim miastem związana jest ta legenda?
  • Kim był młodzieniec i czego pragnął?
  • Jaki warunek postawiła mu złota kaczka?
  • Czy chłopak dotrzymał słowa?
  • Jak wy postąpilibyście na miejscu młodzieńca?
9. Napiszcie w kilku zdaniach w zeszycie :
Co myślicie o postępowaniu młodzieńca? Jak ocenicie taką postawę? Narysujcie złotą kaczkę w podziemiach.

10. W tym momencie naszych zajęć przypomnimy stosowane skróty niektórych wyrazów. 
Pamiętajcie, że jeżeli skrót kończy się na inna literę niż wyraz, na końcu skrótu stawiamy kropkę. 
Zapamiętajcie !!!
Nie stawiamy kropki w skrótach jednostek miar, jednostkach masy: kg, dag, m, cm.


11. Przepiszcie do zeszytu podane wyrazy i ich skróty. Zapamiętajcie je.

źródło: Plansza WSiP


Źródło: WSiP


12. Dla utrwalenia materiału wykonajcie zadania ze s. 16 z kart pracy.


Edukacja matematyczna🌺

1. Rachunek pamięciowy: zad. 1 ze s. 51 z kart pracy oraz zad. 1, 2, 3 ze s.60 z podręcznika.

2.  Przypomnijmy mnożenie przez 9 na palcach.



3. Zapiszcie w zeszycie z matematyki
Lekcje, datę
Temat: Mnożenie i dzielenie przez 9. 

Rozwiążcie zad. 4 ze s. 60 z podręcznika i zapiszcie je do zeszytu.




Pamiętajcie przepisujemy tak, jak w klasie.


Zad 4 s. 60
Następnie przepisujemy pytanie , wykonujemy działania rozwiązujące zadanie , wykonujemy rysunek pomocniczy .

Na koniec udzielamy pisemnej odpowiedzi na pytanie. 

4. Ustnie wykonajcie zad. 1 ze s. 61 z podręcznika.


5. Dla utrwalenia umiejętności zróbcie zad. 2,3, 4. ze s. 51 z kart pracy.
6. Matematyczna zabawa- Quiz
Kliknij tu

Zajęcia komputerowe🌺

1. W czasie tych zajęć popracujecie w Edytorze tekstu, aby wykorzystywać w zapisie różne kroje czcionki.





2. Przeczytajcie z podręcznika informacje o zecerze i o Muzeum Filumenistycznym.
Wykonaj zad. 3 ze s. 43 kart pracy.
Kto ma płytę, wykonuje zadania z lekcji 20.





3. Kto ma ochotę, wykonuje maskę z papieru.



Do uzupełnienia.


Powodzenia !!!🌷🌹🌹🌷

Komentarze

  1. Dzień dobry Pani Asiu. Hania obecna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry Pani Asiu, cześć wszystkim. Nataszka obecna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Judyta Wiśniewska obecna... Niestety nie ma mojej pracy... 😢

    OdpowiedzUsuń
  5. Witajcie!
    Pozdrawiam Wszystkich.
    Judytko, Twoja praca nie dotarła do mnie.
    Przyślij ją.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Natalia Jerzak - obecna

    OdpowiedzUsuń
  7. proszę panią ,a jak wrucimy do szkoły będę mogła przynieść "księgę bajek i legend Polskich"?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zdjęcia z Afryki