Marcowe nowiny Temat dnia: Rowerowa wycieczka z tat膮.


馃挆Dzie艅 dobry, Wspaniali Drugoklasi艣ci z 2 c 
 Ju偶 czwartek -26 marca馃懌

Od dzisiaj prosz臋 wszystkich o systematyczne wpisywanie swoich inicja艂贸w pod ka偶dym postem, dla sprawniejszego sprawdzenia listy obecno艣ci.

Wa偶ne dla nas zagadnienia i zadania 
膯wiczymy umiej臋tno艣膰 okre艣lania rodzaju przymiotnika i dobierania go do w艂a艣ciwego rzeczownika.
 Poszerzamy  zas贸b wyraz贸w z "h",  w tym utrwalamy pisowni臋 wyraz贸w z cz膮stkami -hi, ho,ha.
Uczymy si臋 odczytywa膰 znaki z legendy mapy, zaznaczamy tras臋 wycieczki na mapie. Nauczymy si臋 budowa膰 prosty kompas. 
Dodajemy w zakresie 100 stosuj膮c u艂atwienia.

Zaczynamy  馃榾

Jak zazwyczaj zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam. 

  • Zapraszam do 膰wicze艅: oddechowe -wdech, zatrzymanie powietrza i wydech po 4 razy,
  • kr膮偶enie ramion do przodu i do ty艂u,
  • bieg w miejscu przez 10 sekund,
  • Sk艂adamy przed sob膮 r臋ce, tworz膮c du偶y  X i obserwujemy go przez 10 s.
  • K艂adziemy si臋 na plecach i kr臋cimy ko艂a nogami, tzw. rowerek -10 razy.

Edukacja polonistyczna馃尭


Dzisiaj poszerzamy wczorajszy temat.

Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
Planujemy wycieczk臋 rowerow膮.
1. Przeczytajcie tekst " Planujemy wycieczk臋 rowerow膮" ze str. 84-85 z podr臋cznika  "Szkolni przyjaciele" 

2. Przypomnijcie sobie, co oznacza zwrot "Legenda mapy".

3. Zwr贸膰cie uwag臋 - 
Jak nale偶y przygotowa膰 si臋 do takiej wycieczki, aby by艂a bezpieczna?
Jak Do czego s艂u偶y mapa i jak znale藕膰 swoje po艂o偶enie na mapie?    

4. Teraz wykonajcie z kart pracy  z polskiego 膰w. 1, 2 str. 74.
Na  podstawie trasy zaznaczonej na mapie uzupe艂nijcie tekst odpowiednimi nalepkami z wyrazami- 膰w. 3 str. 75- karty pracy.

Chwila relaksu.
Zamknijcie oczy i wyobra藕cie sobie, 偶e jedziecie na rowerze i s艂yszycie  utw贸r - pt. "Wiosna" -Antonio Vivaldi.

I jak si臋 jecha艂o w wyobra藕ni?

5. Wykonajcie pisemnie w zeszycie: 膰w. 2, 3 ze str. 85 z podr臋cznika.

Teraz przed Wami troch臋 pracy na komputerze online. Powt贸rka.
   
6.   Uzupe艂nijcie tekst w艂a艣ciwymi literami : h,ch, Zwr贸膰cie uwag臋, czy pojawiaj膮 si臋 w艣r贸d nich wyrazy z cz膮stkami: -ha, ho, hi, hu. Wymie艅cie i zapami臋tajcie te wyrazy.
Kliknij tutaj
 Przerwa na 艣niadanie  - 10 min 馃崘馃崐
Matematyka 馃尭

Temat do zapisu w zeszycie z matematyki

Dodajemy liczby dwucyfrowe.

1. Zaczynamy od rachunku pami臋ciowego. Wykonajcie zad. 1 ze str. 41 z podr臋cznika .
2. Przypomnijcie sobie dodawanie liczb dwucyfrowych sposobem -dodajemy dziesi膮tki do dziesi膮tek, a jedno艣ci do jedno艣ci i obliczamy ko艅cow膮 sum臋 - zad. 2 str. 41 z podr臋cznika.
Kto zapomnia艂, mo偶e wykona膰 praktyczn膮 cz臋艣膰 膰wiczenia opisan膮 w cz臋艣ci z kropkami.
3. W zeszycie tym sposobem obliczcie - zad. 3 ze str. 41 z podr臋cznika.

4. Teraz zgodnie z poleceniami wykonajcie zadania z karty pracy str. 34.



5. Troch臋 zabawy z matematyki
Kliknij

6. W domu  
 Jako prac臋 domow膮 wykonajcie z 膰wicze艅  zad. 5 ze str. 35.


Muzyka馃尭

1. Utrwalamy melodi臋 i s艂owa piosenki - "Witaj, Wiosno"-  str. 97  w kartach pracy z j. polskiego.

2. Pos艂uchajcie, 艣piewajcie i swobodnie ta艅czcie. Mo偶ecie wykorzysta膰 rekwizyty, np. cienkie szaliczki, itp.



 Do艣wiadczenie dla ch臋tnych  - na 6 w dzienniku z przyrody. Praca do wykonania na najbli偶szy poniedzia艂ek.

膯wiczenie wykonujemy w obecno艣ci rodzica z jego pomoc膮.

Potrzebne b臋d膮:
 -dowolny magnes,
- stalowa ig艂a,
- talerzyk z wod膮.

Budujemy kompas (wed艂ug pomys艂u A. Parszuty).
Pytania wst臋pne do przemy艣lenia
Czy magnes mo偶e przekaza膰 swoje magnetyczne w艂a艣ciwo艣ci zwyk艂ej, stalowej igle?
Jak dzia艂a kompas?

Namagnesujcie ig艂臋, przesuwaj膮c magnesem wzd艂u偶 ig艂y w t臋 sam膮 stron臋. Zr贸bcie t臋 czynno艣膰 kilkana艣cie razy, by si臋 dobrze namagnesowa艂a. To b臋dzie wskaz贸wka kompasu.  Tak namagnesowan膮 ig艂臋 wbijcie, np.  w korek lub styropian. Do talerza nalejcie wod臋 i delikatnie umie艣膰cie na niej p艂ywak z ig艂膮. Je艣li dobrze namagnesowali艣cie ig艂臋, po chwili ustawi si臋 ona w kierunku p贸艂noc-po艂udnie.

Wnioski

Magnes mo偶e przekaza膰 swoje w艂a艣ciwo艣ci igle, bo ig艂a jest ze stali. Stal jest stopem sk艂adaj膮cym si臋 g艂贸wnie z 偶elaza, dlatego uzyska艂a w艂a艣ciwo艣ci magnetyczne. Nasza planeta Ziemia jest wielkim magnesem. Je艣li umie艣cimy w polu magnetycznym Ziemi dowolny magnes, kt贸ry mo偶e si臋 swobodnie obraca膰, to obr贸ci si臋 on tak, aby wskazywa膰 linie pola magnetycznego Ziemi.  Linie te zawsze przebiegaj膮 od jednego bieguna magnetycznego do drugiego. Namagnesowana ig艂a ustawi si臋 zgodnie z liniami pola magnetycznego Ziemi i wska偶e nam ziemskie bieguny magnetyczne.

Jak my艣licie, kiedy mo偶emy i do czego wykorzysta膰 t臋 wiedz臋? 

Prze艣lijcie zdj臋cia z wykonywanego do艣wiadczenia, do zamieszczenia  w postach.

Zach臋cam do ogl膮dania programu TVP Historia od 8.00 i potem powt贸rka od 12.30.

TVP Rozrywka dla  klas 2 te same godziny.




Linki nauczycieli prowadz膮cych zaj臋cia wspomagaj膮ce ;terapia, logopedia...  Prosz臋 uczestniczy膰 w zaj臋ciach, tak偶e z w-f i religii.





Powodzenia!!! 馃尲馃尰馃尲  




Komentarze

  1. Zg艂aszam swoj膮 obecno艣膰 Ksenia S.

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry, Wiktoria i Ola S. obecne

    OdpowiedzUsu艅
  3. Odrobi艂em-Antek :) :) :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Zadania wykonane. Hania 艢.

    OdpowiedzUsu艅
  5. Zadania wykonane. Jan i Julian 艁yjak

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1