Marcowe nowiny Temat dnia: Rowerowa wycieczka z tatą.
💗Dzień dobry, Wspaniali Drugoklasiści z 2 c
Już czwartek -26 marca👫
Od dzisiaj proszę wszystkich o systematyczne wpisywanie swoich inicjałów pod każdym postem, dla sprawniejszego sprawdzenia listy obecności.
Ważne dla nas zagadnienia i zadania
Ćwiczymy umiejętność określania rodzaju przymiotnika i dobierania go do właściwego rzeczownika.
Ćwiczymy umiejętność określania rodzaju przymiotnika i dobierania go do właściwego rzeczownika.
Poszerzamy zasób wyrazów z "h", w tym utrwalamy pisownię wyrazów z cząstkami -hi, ho,ha.
Uczymy się odczytywać znaki z legendy mapy, zaznaczamy trasę wycieczki na mapie. Nauczymy się budować prosty kompas.
Dodajemy w zakresie 100 stosując ułatwienia.
Uczymy się odczytywać znaki z legendy mapy, zaznaczamy trasę wycieczki na mapie. Nauczymy się budować prosty kompas.
Dodajemy w zakresie 100 stosując ułatwienia.
Zaczynamy 😀
Jak zazwyczaj zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam.
- Zapraszam do ćwiczeń: oddechowe -wdech, zatrzymanie powietrza i wydech po 4 razy,
- krążenie ramion do przodu i do tyłu,
- bieg w miejscu przez 10 sekund,
- Składamy przed sobą ręce, tworząc duży X i obserwujemy go przez 10 s.
- Kładziemy się na plecach i kręcimy koła nogami, tzw. rowerek -10 razy.
Edukacja polonistyczna🌸
Dzisiaj poszerzamy wczorajszy temat.
Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
Planujemy wycieczkę rowerową.
1. Przeczytajcie tekst " Planujemy wycieczkę rowerową" ze str. 84-85 z podręcznika "Szkolni przyjaciele"
2. Przypomnijcie sobie, co oznacza zwrot "Legenda mapy".
3. Zwróćcie uwagę -
Jak należy przygotować się do takiej wycieczki, aby była bezpieczna?
Jak Do czego służy mapa i jak znaleźć swoje położenie na mapie?
4. Teraz wykonajcie z kart pracy z polskiego ćw. 1, 2 str. 74.
Na podstawie trasy zaznaczonej na mapie uzupełnijcie tekst odpowiednimi nalepkami z wyrazami- ćw. 3 str. 75- karty pracy.
Chwila relaksu.
Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie, że jedziecie na rowerze i słyszycie utwór - pt. "Wiosna" -Antonio Vivaldi.
I jak się jechało w wyobraźni?
5. Wykonajcie pisemnie w zeszycie: ćw. 2, 3 ze str. 85 z podręcznika.
Teraz przed Wami trochę pracy na komputerze online. Powtórka.
6. Uzupełnijcie tekst właściwymi literami : h,ch, Zwróćcie uwagę, czy pojawiają się wśród nich wyrazy z cząstkami: -ha, ho, hi, hu. Wymieńcie i zapamiętajcie te wyrazy.
Kliknij tutaj
Przerwa na śniadanie - 10 min 🍐🍊
Matematyka 🌸
Temat do zapisu w zeszycie z matematyki
Dodajemy liczby dwucyfrowe.
1. Zaczynamy od rachunku pamięciowego. Wykonajcie zad. 1 ze str. 41 z podręcznika .
2. Przypomnijcie sobie dodawanie liczb dwucyfrowych sposobem -dodajemy dziesiątki do dziesiątek, a jedności do jedności i obliczamy końcową sumę - zad. 2 str. 41 z podręcznika.
Kto zapomniał, może wykonać praktyczną część ćwiczenia opisaną w części z kropkami.
3. W zeszycie tym sposobem obliczcie - zad. 3 ze str. 41 z podręcznika.
4. Teraz zgodnie z poleceniami wykonajcie zadania z karty pracy str. 34.
5. Trochę zabawy z matematyki
Kliknij
6. W domu
Jako pracę domową wykonajcie z ćwiczeń zad. 5 ze str. 35.
Muzyka🌸
1. Utrwalamy melodię i słowa piosenki - "Witaj, Wiosno"- str. 97 w kartach pracy z j. polskiego.
2. Posłuchajcie, śpiewajcie i swobodnie tańczcie. Możecie wykorzystać rekwizyty, np. cienkie szaliczki, itp.
Doświadczenie dla chętnych - na 6 w dzienniku z przyrody. Praca do wykonania na najbliższy poniedziałek.
Ćwiczenie wykonujemy w obecności rodzica z jego pomocą.
Potrzebne będą:
-dowolny magnes,
- stalowa igła,
- talerzyk z wodą.
Budujemy kompas (według pomysłu A. Parszuty).
Pytania wstępne do przemyślenia
Czy magnes może przekazać swoje magnetyczne właściwości zwykłej, stalowej igle?
Jak działa kompas?
Namagnesujcie igłę, przesuwając magnesem wzdłuż igły w tę samą stronę. Zróbcie tę czynność kilkanaście razy, by się dobrze namagnesowała. To będzie wskazówka kompasu. Tak namagnesowaną igłę wbijcie, np. w korek lub styropian. Do talerza nalejcie wodę i delikatnie umieśćcie na niej pływak z igłą. Jeśli dobrze namagnesowaliście igłę, po chwili ustawi się ona w kierunku północ-południe.
Wnioski
Magnes może przekazać swoje właściwości igle, bo igła jest ze stali. Stal jest stopem składającym się głównie z żelaza, dlatego uzyskała właściwości magnetyczne. Nasza planeta Ziemia jest wielkim magnesem. Jeśli umieścimy w polu magnetycznym Ziemi dowolny magnes, który może się swobodnie obracać, to obróci się on tak, aby wskazywać linie pola magnetycznego Ziemi. Linie te zawsze przebiegają od jednego bieguna magnetycznego do drugiego. Namagnesowana igła ustawi się zgodnie z liniami pola magnetycznego Ziemi i wskaże nam ziemskie bieguny magnetyczne.
Jak myślicie, kiedy możemy i do czego wykorzystać tę wiedzę?
Prześlijcie zdjęcia z wykonywanego doświadczenia, do zamieszczenia w postach.
Zachęcam do oglądania programu TVP Historia od 8.00 i potem powtórka od 12.30.
TVP Rozrywka dla klas 2 te same godziny.
Linki nauczycieli prowadzących zajęcia wspomagające ;terapia, logopedia... Proszę uczestniczyć w zajęciach, także z w-f i religii.
Powodzenia!!! 🌼🌻🌼
6. W domu
Jako pracę domową wykonajcie z ćwiczeń zad. 5 ze str. 35.
Muzyka🌸
1. Utrwalamy melodię i słowa piosenki - "Witaj, Wiosno"- str. 97 w kartach pracy z j. polskiego.
2. Posłuchajcie, śpiewajcie i swobodnie tańczcie. Możecie wykorzystać rekwizyty, np. cienkie szaliczki, itp.
Doświadczenie dla chętnych - na 6 w dzienniku z przyrody. Praca do wykonania na najbliższy poniedziałek.
Ćwiczenie wykonujemy w obecności rodzica z jego pomocą.
Potrzebne będą:
-dowolny magnes,
- stalowa igła,
- talerzyk z wodą.
Budujemy kompas (według pomysłu A. Parszuty).
Pytania wstępne do przemyślenia
Czy magnes może przekazać swoje magnetyczne właściwości zwykłej, stalowej igle?
Jak działa kompas?
Namagnesujcie igłę, przesuwając magnesem wzdłuż igły w tę samą stronę. Zróbcie tę czynność kilkanaście razy, by się dobrze namagnesowała. To będzie wskazówka kompasu. Tak namagnesowaną igłę wbijcie, np. w korek lub styropian. Do talerza nalejcie wodę i delikatnie umieśćcie na niej pływak z igłą. Jeśli dobrze namagnesowaliście igłę, po chwili ustawi się ona w kierunku północ-południe.
Wnioski
Magnes może przekazać swoje właściwości igle, bo igła jest ze stali. Stal jest stopem składającym się głównie z żelaza, dlatego uzyskała właściwości magnetyczne. Nasza planeta Ziemia jest wielkim magnesem. Jeśli umieścimy w polu magnetycznym Ziemi dowolny magnes, który może się swobodnie obracać, to obróci się on tak, aby wskazywać linie pola magnetycznego Ziemi. Linie te zawsze przebiegają od jednego bieguna magnetycznego do drugiego. Namagnesowana igła ustawi się zgodnie z liniami pola magnetycznego Ziemi i wskaże nam ziemskie bieguny magnetyczne.
Jak myślicie, kiedy możemy i do czego wykorzystać tę wiedzę?
Prześlijcie zdjęcia z wykonywanego doświadczenia, do zamieszczenia w postach.
Zachęcam do oglądania programu TVP Historia od 8.00 i potem powtórka od 12.30.
TVP Rozrywka dla klas 2 te same godziny.
Linki nauczycieli prowadzących zajęcia wspomagające ;terapia, logopedia... Proszę uczestniczyć w zajęciach, także z w-f i religii.
Powodzenia!!! 🌼🌻🌼
Zgłaszam swoją obecność Ksenia S.
OdpowiedzUsuńMaja W.
OdpowiedzUsuńObecny Szymon Lewandowski
OdpowiedzUsuńEmil P.
OdpowiedzUsuńMarita.I
OdpowiedzUsuńObecny. Kacper
OdpowiedzUsuńObecny Alan J 2c
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak - obecna
OdpowiedzUsuńZuzia P. obecna
OdpowiedzUsuńDzień dobry, Wiktoria i Ola S. obecne
OdpowiedzUsuńNatalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńLenka B. obecna
OdpowiedzUsuńZrobione Dawid G.
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńOdrobiłem-Antek :) :) :)
OdpowiedzUsuńZadania wykonane. Hania Ś.
OdpowiedzUsuńZadania wykonane. Jan i Julian Łyjak
OdpowiedzUsuńArtur M.
OdpowiedzUsuń