Marcowe nowiny Temat dnia: Czas na rower
Witajcie, Moi Drodzy w 艣rod臋 -25 marca 馃槉馃尫
Na wst臋pie ma艂e przypomnienie dotycz膮ce korzystania przez Was z komputera i internetu.
- W waszym wieku maksymalny czas sp臋dzony przed ekranem komputera to 40 minut. Dlatego starajcie si臋 skupi膰 i efektywnie pracowa膰.
- Pami臋tajcie o w艂a艣ciwym o艣wietleniu przy komputerze, 艣wiat艂o powinno pada膰 po lewej stronie.
- Pracujemy przy stoliku i siedzimy prosto na krze艣le.
- Nie pijemy i nie jemy przy komputerze.
- Co 15 - 20 min odchodzimy na chwil臋 od ekranu i wykonujemy kilka 膰wicze艅 rozlu藕niaj膮cych napi臋cie mi臋艣ni d艂oni oraz ca艂ego cia艂a. Mrugamy powiekami, patrzymy w dal i blisko- przenosimy wzrok.
- Korzystamy z komputera w obecno艣ci rodzic贸w pod ich kontrol膮 .
- Pami臋tamy o Netykiecie i o korzystaniu z bezpiecznych stron internetu
Temat tygodnia - MARCOWE NOWINY
Wa偶ne dla nas zagadnienia
1. Uczymy si臋 pracowa膰 z tekstem i tworzy膰 ustne opowiadania na podstawie tre艣ci tekstu o tematyce wiosennej.
2. Poznajemy jak aktywnie sp臋dza膰 czas wiosn膮, korzystaj膮c z roweru. Jak si臋 przygotowa膰 i jak przygotowa膰 rower do wycieczki?
3. Doskonalimy umiej臋tno艣膰 uk艂adania planu wydarze艅 na podstawie tekstu.
4. Utrwalamy poj臋cie r贸wnowa偶nika zdania.
5. 膯wiczymy umiej臋tno艣膰 okre艣lania rodzaju przymiotnika i dobierania go do w艂a艣ciwego rzeczownika.
6. Poszerzamy zas贸b wyraz贸w z "h", z cz膮stkami -hi, ho,ha.
7. Uczymy si臋 odczytywa膰 znaki z legendy mapy, zaznaczamy tras臋 wycieczki na mapie. Poznajemy wiosenne przys艂owia i wyja艣niamy ich znaczenie. Nauczymy si臋 budowa膰 prosty kompas.
8. Wyja艣niamy znaczenie wiosennych przys艂贸w. Odr贸偶niamy wiosenne symbole. Uczymy si臋 opisywa膰 wiosenn膮 pogod臋.
9. Wykorzystujemy poznane sposoby w dodawaniu liczb dwucyfrowych w zakresie 100.
10. Doskonalimy umiej臋tno艣膰 rozwi膮zywania zada艅 tekstowych. 艢piewamy piosenk臋 i wykonujemy 膰wiczenia rytmiczne. Uczymy si臋 kodowa膰.
Dzisiejszy dzie艅 zaczynamy od 膰wicze艅, kt贸re pozwol膮 Wam na wi臋ksze skupienie. 馃尭
Wa偶ne dla Nas cele- to, co musicie umie膰.
Uczymy si臋 pracowa膰 z tekstem, tworzy膰 ustne opowiadania na podstawie tre艣ci tekstu o tematyce wiosennej.
Poznajemy jak aktywnie sp臋dza膰 czas wiosn膮, korzystaj膮c z roweru. Jak si臋 przygotowa膰 i jak przygotowa膰 rower do wycieczki?
Doskonalimy umiej臋tno艣膰 uk艂adania planu wydarze艅 na podstawie tekstu.
Utrwalamy poj臋cie r贸wnowa偶nika zdania.
膯wiczymy umiej臋tno艣膰 okre艣lania rodzaju przymiotnika i dobierania go do w艂a艣ciwego rzeczownika.
Poszerzamy zas贸b wyraz贸w z "h", z cz膮stkami -hi, ho,ha.
Dodajemy liczby dwucyfrowe w zakresie 100.
Zaczynamy!!!

- Zapraszam do 膰wicze艅: oddechowe -wdech, zatrzymanie powietrza i wydech po 4 razy,
- kr膮偶enie ramion do przodu i do ty艂u,
- bieg w miejscu przez 10 sekund,
- Sk艂adamy przed sob膮 r臋ce, tworz膮c du偶y X i obserwujemy go przez 10 s.
Teraz pijemy 3 艂yki ciep艂ej wody.
Edukacja polonistyczna
Wiem, 偶e wi臋kszo艣膰 z Was uwielbia je藕dzi膰 na rowerze. Dzisiejsze spotkanie porusza w艂a艣nie ten temat.
1.Temat do zapisania w zeszycie z polskiego:
Czas na rower!
Prosz臋.
2. Przeczytajcie cicho tekst, pt. "Rower" ze str. 80-81 z Podr臋cznika "Szkolni przyjaciele" .
3. Odszukajcie w nim fragmenty, kt贸re b臋d膮 odpowiedziami na poni偶sze pytania. Odczytajcie te zdania g艂o艣no.
Dlaczego rodzice Miko艂aja nie chcieli mu kupi膰 roweru?
Jaki postawili warunek?
Czego dowiedzia艂 si臋 Miko艂aj o swoim tacie?
4. Uporz膮dkujcie we w艂a艣ciwej kolejno艣ci zdarzenia z tekstu w 膰w. 1 str. 72 z Karty pracy.
Przypomnijcie sobie czym r贸偶ni si臋 r贸wnowa偶nik zdania od zdania.
5. Doko艅czcie wypowied藕. W r贸wnowa偶niku zdania nie ma cza.... Tak, nie ma cza-so-wni-ka.
Brawo!!! Jeste艣cie 艣wietni.
6. W kilku zdaniach, zgodnie z planem wydarze艅 opowiedzcie rodzicom tre艣膰 tekstu.
7. Poznajcie i zapami臋tajcie kilka dobrych rad, dotycz膮cych przygotowania roweru na wiosenn膮 wycieczk臋 rowerow膮 str. 81 podr臋cznik "Szkolni przyjaciele"
8.Przypomnijcie sobie wiadomo艣ci o rodzajach przymiotnika w liczbie pojedynczej -
膰w. 3 str. 72 z Kart pracy
Wykonajcie 膰w. 2 str. 72
Teraz chwila przerwy i czas na drugie 艣niadanie.馃崕馃崊
Zapraszam. Wracamy do zada艅.
9.Zapami臋tajcie jak najwi臋cej wyraz贸w z "H, h"z wiersza z podr臋cznika str. 83 i wykonajcie zad. 4 , 5 str. 73 z 膰wicze艅
10. W domu do zeszytu z polskiego napiszcie 膰w. 5 z kropk膮 str. 73
Matematyka
Zapisujemy w zeszycie do matematyki temat:
Dodajemy liczby dwucyfrowe.
1.W ramach rachunku pami臋ciowego wykonujemy zad. 1 ze str. 40 z podr臋cznika do matematyki.
2. Przypomnijcie sobie spos贸b dodawania, kt贸ry ju偶 mieli艣my - 膰w.2 str. 40- podr臋cznik.
3. Wykonajcie do zeszytu z matematyki 膰w. 4, 5, str. 40.
4. Uzupe艂nijcie z Kart pracy 膰w. 1, 3 str.32.
5. Zagrajcie w gr臋 z mam膮 lub tat膮 -膰wiczenie 7 str. 33 - z kart pracy.
A tu zabawa dla ch臋tnych.
https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32
Dla kreatywnych
Jak narysowa膰 rower?
Zg艂aszam swoj膮 obecno艣膰 , wykona艂em wszystkie zadania . Pozdrawiam Pani膮 - Szymon :)
OdpowiedzUsu艅Witam Pani膮, zg艂aszam swoj膮 obecno艣膰 i wykonanie zada艅. Maja W. pozdrawiam
OdpowiedzUsu艅Zg艂aszam swoj膮 obecno艣膰, Ksenia Sowa
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry.Marita.I zg艂asza obecno艣膰 i wykonanie zada艅.
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry. Zg艂aszam swoja obecno艣膰. Zadanie wykonane. Kacper
OdpowiedzUsu艅Zglaszam swoja obecnosc- Natalia Jerzak
OdpowiedzUsu艅Zg艂aszam obecno艣膰 i wykonanie zada艅 Zuzia
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry zg艂aszam obecno艣膰 i wykonanie zada艅 Emil
OdpowiedzUsu艅Zg艂aszam obecno艣膰 i wykonanie zada艅-Antek
OdpowiedzUsu艅zg艂aszam obecno艣膰 i wykonanie zada艅,Natalia J臋druch
OdpowiedzUsu艅ALAN JANUSZKIEWICZ
OdpowiedzUsu艅Zg艂aszamy obecno艣膰 oraz wykonanie zada艅 - Jan i Julian 艁yjak
OdpowiedzUsu艅Lenka B - obecna ,zadania zrobione
OdpowiedzUsu艅W dzisiejszym dniu zadania wykona艂am. Hania:)
OdpowiedzUsu艅Zg艂aszam obecno艣膰 i wykonanie zada艅- Aleksadra i Wiktoria Sowi艅skie
OdpowiedzUsu艅Wszystko zrobione. Dawid
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry prosz臋 Pani, wszystkie zadania wykonane. Pozdrawiam Artur M.
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani. Zg艂aszam zrobienie zada艅. Pozdrawiam serdecznie Nataszka
OdpowiedzUsu艅Moi Kochani, 艣wietnie sobie radzicie z pomoc膮 Waszych Rodzic贸w. Doceniam Wasze starania .
OdpowiedzUsu艅Gor膮co pozdrawiam !!!
Wasza Pani Joanna