Piszemy zaproszenie

Już piątek!!! Uśmiechnijcie się . 😊

Dzisiaj zapraszam Was do zabawy z Marco, ale później.
Najpierw przeczytajcie wiersz pt. Wiosna" z podręcznika z j. polskiego ze str. 79.
Edu. polonistyczna i plastyczna



"Wiosna"
Przyszła wiosna cichuteńko,
przyszła wiosna na paluszkach
i na wierzbie, wśród gałęzi,
zatańczyła w żółtych puszkach.
Zdjęła z jezior tafle lodu,
pościągała z róż chochoły,
dała drzewom świeżą zieleń,
obudziła w ulach pszczoły.
Wlała w ziemię zapach deszczu,
pobieliła słońcem ściany,
namówiła do powrotu
wilgi, czaple i bociany.
Dzikie śliwy i czeremchy
obsypała białym kwiatem 
i na łące w blasku słońca,
czeka na spotkanie z latem.
         M. Strzałkowska
Przypomnijcie sobie wszystko, co wiecie  o wiośnie. Powiedzcie Rodzicom jak autorka wiersza przedstawia wiosnę? Gdzie ją można zobaczyć? Wyobraźcie sobie wiosnę jako osobę. 
 Na kartce A4 z bloku narysujcie Panią Wiosnę z Waszej wyobraźni?

A teraz w zeszycie z  j. polskiego zapiszcie:Lekcja, dzisiejszą datę,  Temat: Zaproszenie dla dzieci z klas I - III na spotkanie z Panią Wiosną. 
Do dzieła.  Pięknie piszecie zaproszenie w zeszycie.  Piszcie je w pierwszej osobie, np. Serdecznie zapraszam... Przemyślcie jego treść.
Poniżej mała podpowiedź.

https://dlabelfra.pl/wp-content/uploads/2016/09/FORMY-WYPOWIEDZI-PISEMNEJ2.jpg






Jesteście gotowi? ⬇️ 

 Oto zabawa z  Marco - programowanie.
W tej zabawie będziecie programować wędrówkę -drogę w dżungli  chłopca o imieniu Marco. Trzeba  mu planować drogę  zdobywania kolejnych gwiazdek. 
Na początku przesyłam Wam link z objaśnieniami gry, wszystko jest przedstawione na obrazkach i są objaśnienia tekstowe. Zapoznajcie się z nimi. "Programowanie blokowe dla dzieci".

Kliknijcie ten link i uważnie czytajcie, obserwujcie rysunkowe objaśnienia.
https://www.szkolneinspiracje.pl/programowanie-blokowe-dla-dzieci-run-marco/

Drugi link to gra.
https://runmarco.allcancode.com/
Dodatkowe wskazówki
Należy wybrać  język polski , a więc polską flagę. Kiedy wyświetli się Wam rysunek z dziewczynką i chłopcem oraz flagą Polski, kliknijcie na zieloną strzałkę. Gdy na drugim obrazku będzie Marco i Sophia, proszę, wybierzcie chłopca  Marco. Na kolejnej stronie  rysunek z dżunglą. Później trzeba nacisnąć na rysunek ze stopkami . Biała rączka podpowiada początkowe czynności. Drogę chłopca planujemy w notesie -  to biała kartka  po lewej stronie ekranu, tu przeciągamy bloczki z napisami, np. "Skręć w prawo" ... Kolejne bloczki z napisami przeciągamy na białą stronę notesu ze znacznika -z główki Marco na niebieskim tle. Zawsze planujemy drogę z bloczków, odpowiednio je łącząc. To droga do najbliższej gwiazdki. Potem sprawdzamy jej poprawność, klikając na znacznik ze strzałką z boku kartki z notesu. Gdy zdobędziecie pierwsza gwiazdkę dalsza droga do zaplanowania, to kolejny poziom do następnej gwiazdki... W następnych, trudniejszych poziomach pojawią się do zaplanowania sekwencje części drogi- żółte bloczki, na  nich trzeba zaznaczać cyfrą wielokrotność - powtarzalność ruchów. Klikając w okienko z cyfrą, wybiera się ilość tych samych ruchów.
Spróbujcie !!!
Pamiętajcie, grajcie tylko do 30 minut. 

Przypominam o codziennym czytaniu tekstów zwłaszcza lektury "Calineczka". 

 Powodzenia. Miłej zabawy.💗

Komentarze

  1. Witamy. Zadania odrobione. Świetnie dałyśmy sobie radę. Majka W. 🙂

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajecia korekcyjno-kompensacyjne kl. 2 c, gr. 1

Legendy o polskich miastach