Piszemy zaproszenie
Już piątek!!! Uśmiechnijcie się . 😊
Dzisiaj zapraszam Was do zabawy z Marco, ale później.
Najpierw przeczytajcie wiersz pt. Wiosna" z podręcznika z j. polskiego ze str. 79.
Edu. polonistyczna i plastyczna
Na kartce A4 z bloku narysujcie Panią Wiosnę z Waszej wyobraźni?
A teraz w zeszycie z j. polskiego zapiszcie:Lekcja, dzisiejszą datę, Temat: Zaproszenie dla dzieci z klas I - III na spotkanie z Panią Wiosną.
Do dzieła. Pięknie piszecie zaproszenie w zeszycie. Piszcie je w pierwszej osobie, np. Serdecznie zapraszam... Przemyślcie jego treść.
Poniżej mała podpowiedź.
https://dlabelfra.pl/wp-content/uploads/2016/09/FORMY-WYPOWIEDZI-PISEMNEJ2.jpg
Oto zabawa z Marco - programowanie.
W tej zabawie będziecie programować wędrówkę -drogę w dżungli chłopca o imieniu Marco. Trzeba mu planować drogę zdobywania kolejnych gwiazdek.
Na początku przesyłam Wam link z objaśnieniami gry, wszystko jest przedstawione na obrazkach i są objaśnienia tekstowe. Zapoznajcie się z nimi. "Programowanie blokowe dla dzieci".
Kliknijcie ten link i uważnie czytajcie, obserwujcie rysunkowe objaśnienia.
https://www.szkolneinspiracje.pl/programowanie-blokowe-dla-dzieci-run-marco/
Drugi link to gra.
https://runmarco.allcancode.com/
Dodatkowe wskazówki
Należy wybrać język polski , a więc polską flagę. Kiedy wyświetli się Wam rysunek z dziewczynką i chłopcem oraz flagą Polski, kliknijcie na zieloną strzałkę. Gdy na drugim obrazku będzie Marco i Sophia, proszę, wybierzcie chłopca Marco. Na kolejnej stronie rysunek z dżunglą. Później trzeba nacisnąć na rysunek ze stopkami . Biała rączka podpowiada początkowe czynności. Drogę chłopca planujemy w notesie - to biała kartka po lewej stronie ekranu, tu przeciągamy bloczki z napisami, np. "Skręć w prawo" ... Kolejne bloczki z napisami przeciągamy na białą stronę notesu ze znacznika -z główki Marco na niebieskim tle. Zawsze planujemy drogę z bloczków, odpowiednio je łącząc. To droga do najbliższej gwiazdki. Potem sprawdzamy jej poprawność, klikając na znacznik ze strzałką z boku kartki z notesu. Gdy zdobędziecie pierwsza gwiazdkę dalsza droga do zaplanowania, to kolejny poziom do następnej gwiazdki... W następnych, trudniejszych poziomach pojawią się do zaplanowania sekwencje części drogi- żółte bloczki, na nich trzeba zaznaczać cyfrą wielokrotność - powtarzalność ruchów. Klikając w okienko z cyfrą, wybiera się ilość tych samych ruchów.
Spróbujcie !!!
Pamiętajcie, grajcie tylko do 30 minut.
Przypominam o codziennym czytaniu tekstów zwłaszcza lektury "Calineczka".
Powodzenia. Miłej zabawy.💗
Dzisiaj zapraszam Was do zabawy z Marco, ale później.
Najpierw przeczytajcie wiersz pt. Wiosna" z podręcznika z j. polskiego ze str. 79.
Edu. polonistyczna i plastyczna
"Wiosna"
Przyszła wiosna cichuteńko,
przyszła wiosna na paluszkach
i na wierzbie, wśród gałęzi,
zatańczyła w żółtych puszkach.
Zdjęła z jezior tafle lodu,
pościągała z róż chochoły,
dała drzewom świeżą zieleń,
obudziła w ulach pszczoły.
Wlała w ziemię zapach deszczu,
pobieliła słońcem ściany,
namówiła do powrotu
wilgi, czaple i bociany.
Dzikie śliwy i czeremchy
obsypała białym kwiatem
i na łące w blasku słońca,
czeka na spotkanie z latem.
M. Strzałkowska
Przypomnijcie sobie wszystko, co wiecie o wiośnie. Powiedzcie Rodzicom jak autorka wiersza przedstawia wiosnę? Gdzie ją można zobaczyć? Wyobraźcie sobie wiosnę jako osobę. Na kartce A4 z bloku narysujcie Panią Wiosnę z Waszej wyobraźni?
A teraz w zeszycie z j. polskiego zapiszcie:Lekcja, dzisiejszą datę, Temat: Zaproszenie dla dzieci z klas I - III na spotkanie z Panią Wiosną.
Do dzieła. Pięknie piszecie zaproszenie w zeszycie. Piszcie je w pierwszej osobie, np. Serdecznie zapraszam... Przemyślcie jego treść.
Poniżej mała podpowiedź.
https://dlabelfra.pl/wp-content/uploads/2016/09/FORMY-WYPOWIEDZI-PISEMNEJ2.jpg
Jesteście gotowi? ⬇️
Oto zabawa z Marco - programowanie.
W tej zabawie będziecie programować wędrówkę -drogę w dżungli chłopca o imieniu Marco. Trzeba mu planować drogę zdobywania kolejnych gwiazdek.
Na początku przesyłam Wam link z objaśnieniami gry, wszystko jest przedstawione na obrazkach i są objaśnienia tekstowe. Zapoznajcie się z nimi. "Programowanie blokowe dla dzieci".
Kliknijcie ten link i uważnie czytajcie, obserwujcie rysunkowe objaśnienia.
https://www.szkolneinspiracje.pl/programowanie-blokowe-dla-dzieci-run-marco/
Drugi link to gra.
https://runmarco.allcancode.com/
Dodatkowe wskazówki
Należy wybrać język polski , a więc polską flagę. Kiedy wyświetli się Wam rysunek z dziewczynką i chłopcem oraz flagą Polski, kliknijcie na zieloną strzałkę. Gdy na drugim obrazku będzie Marco i Sophia, proszę, wybierzcie chłopca Marco. Na kolejnej stronie rysunek z dżunglą. Później trzeba nacisnąć na rysunek ze stopkami . Biała rączka podpowiada początkowe czynności. Drogę chłopca planujemy w notesie - to biała kartka po lewej stronie ekranu, tu przeciągamy bloczki z napisami, np. "Skręć w prawo" ... Kolejne bloczki z napisami przeciągamy na białą stronę notesu ze znacznika -z główki Marco na niebieskim tle. Zawsze planujemy drogę z bloczków, odpowiednio je łącząc. To droga do najbliższej gwiazdki. Potem sprawdzamy jej poprawność, klikając na znacznik ze strzałką z boku kartki z notesu. Gdy zdobędziecie pierwsza gwiazdkę dalsza droga do zaplanowania, to kolejny poziom do następnej gwiazdki... W następnych, trudniejszych poziomach pojawią się do zaplanowania sekwencje części drogi- żółte bloczki, na nich trzeba zaznaczać cyfrą wielokrotność - powtarzalność ruchów. Klikając w okienko z cyfrą, wybiera się ilość tych samych ruchów.
Spróbujcie !!!
Pamiętajcie, grajcie tylko do 30 minut.
Przypominam o codziennym czytaniu tekstów zwłaszcza lektury "Calineczka".
Powodzenia. Miłej zabawy.💗
Witamy. Zadania odrobione. Świetnie dałyśmy sobie radę. Majka W. 🙂
OdpowiedzUsuń