Afryka Kazika


2 czerwca - wtorek


💕Dzień dobry👫
Dzisiaj
Poszerzycie wiadomości o Afryce na podstawie tekstu „Afryka Kazika”. Ułożycie planu wydarzeń, Uzupełnicie tekstu przyimkami. Będziecie klasyfikować wyrazy według poznanych części mowy, rozdzielając je na: rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki. Sami sprawdzicie poprawność wykonanego zadania.
Przedstawicie zjawiska optycznego - fatamorganę techniką plastyczną.
Sprawdzicie własne umiejętności matematyczne- rozwiązując zadania tekstowe.
W-f
Wykonacie ćwiczenia i zabawy skoczne, bieżne w terenie na placu zabaw z zachowaniem bezpiecznych odległości między bawiącymi się dziećmi i ogólnych zasad bezpieczeństwa.


Edukacja polonistyczna🌺

    W ostatnim tygodniu poszerzaliśmy wiedzę o Afryce. Wielu ludzi fascynował i do tej pory fascynuje ten kontynent i jego mieszkańcy. Wśród tego grona fascynatów znalazł się polski podróżnik Kazimierz Nowak. Był on pierwszym na świecie człowiekiem, który przemierzył samotnie Afrykę z północy na południe i z powrotem.  Było to prawie sto lat temu. 


Ilustracja
Kazimierz Nowak

Kazimierz Nowak (ur. 11 stycznia 1897 w Stryju, zm. 13 .10. 1937 r. w Poznaniu) – polski podróżnik, fotograf, korespondent, który w latach 1931-1936 przebył samotnie kontynent afrykański z północy na południe, a następnie z powrotem, pokonując około 40 tys. km rowerem, pieszo, konno, na wielbłądzie, czółnem oraz pociągiem.

W swoich listach i na zdjęciach z podróży do Afryki, obok osobistych przeżyć, uchwycił niezwykłą kulturę, bogactwo przyrody i życie duchowe kontynentu afrykańskiego.





W 2008 roku ukazała się książka zatytułowana Afryka Kazika autorstwa Łukasza Wierzbickiego, w której przygody Kazimierza Nowaka przedstawiono w formie opowiadań przeznaczonych dla dzieci. W oparciu o treść książki powstał komiks oraz gra planszowa.

1. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego  zapiszcie:
Lekcja, datę
Temat:  "Afryka Kazika"



➤Objaśnijcie, co to jest fatamorgana?


  • Przepiszcie poniższą informację pod tematem  do zeszytu z j. polskiego:
Ogólnie 
Fatamorgana- miraż – zjawisko powstania pozornego obrazu odległego przedmiotu w wyniku różnych współczynników załamania światła w warstwach powietrza o różnej temperaturze, a co za tym idzie, gęstości.
W Polsce pojawiają się na Pustyni Błędowskiej oraz na Wyżynie Śląskiej.

Znaczenia pojęcia- fatamorgana:
1. Wytwór czyjejś wyobraźni.
2. Zjawisko optyczne powstające na pustyni lub na morzu, polegające na złudnym ukazywaniu się w powietrzu wielokrotnych, zmieniających się obrazów.
3. W  radiolokacji: echo pochodzące od bardzo odległego obiektu, a ukazujące się na wskaźniku tak, jakby obiekt był blisko.

Teraz bardzo uważajcie, będziecie pracować zgodnie z poleceniami zawartymi w filmiku poniżej. Przygotujcie podręcznik, zeszyt i ćwiczenia. 


  • Jeżeli czegoś nie zrozumiecie zawsze możecie zatrzymać pauzą filmik, możecie go cofnąć do miejsca, które chcecie powtórzyć. 
  • Postarajcie się wykonywać zadania samodzielnie, a potem z filmikiem sprawdzać poprawność wykonywanych zadań.







➤ Posłuchajcie fragmentu lektury czytanego przez aktora -Jacka Kawalca






➤ Na zakończenie edukacji polonistycznej przepiszcie do zeszytu poniższą tabelkę z metryczką książki i uzupełnijcie dane  metryczki.


Tytuł
„ …………………………………..”
Autor
……………………………………...
Ilustratorzy
Marcin Leśniak, Marcin Ćwikła, Krzysztof Rusinek
Wydawnictwo
BIS, 2018 r.


Edukacja polonistyczno- plastyczna🌺

1. Narysujcie pastelami zjawisko fatamorgany. Proszę pracę starannie wykonać na kartce z bloku rysunkowego.





Edukacja matematyczna 🌺

1. Rachunek pamięciowy

Kliknij tu - Dzielenie przez 6

2. Otwórzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie:

Lekcja, datę
Temat: Rozwiązujemy zadania tekstowe.

Rozwiążcie w zeszycie: zad. 2, 4, 5 ze s. 82  oraz zad. 2 ze s. 83 z podręcznika.
Pamiętajcie, by:
- przepisać do zeszytu numer zadania i strony; 
-przepisać pytanie;
- napisać rozwiązania - czyli działania matematyczne pasujące do pytania;
- na koniec udzielić całym zdaniem pisemnej odpowiedzi. 


3. Podsumowując pracę z matematyki wykonajcie ustnie zad. 1 ze s. 83 z podręcznika.

w-f🌺


Zapraszam do zabawy na świeżym powietrzu na podwórku, na placu zabaw, w ogródku.

I. Najpierw rozgrzewka: skręty tułowia, wymachy rąk do tyłu i do przodu, skłony, przysiady.

II. Zajęcia główne: skoki na jednej nodze na odległość 30 m. Skoki na obu nogach jednocześnie, wieloskoki. bieg między drzewami lub wyznaczonymi przez Was punktami.
Pobawcie się w skaczące żaby, kangury.
Jeżeli jesteście na placu zabaw pobawcie się na drabinkach.


III. Zakończenie wykonajcie marsz swobodnie krążąc ramionami do tyłu i odwrotnie.

Wykonajcie kilka ćwiczeń oddechowych uspokajających, np. wdech nosem, wydech ustami po 5 razy.


To wszystko! Miłej pracy. 
Przypominam o przesłaniu mi e-mailem poniedziałkowej pracy z polskiego. Spotkamy się w środę na Meet- zajęciach z matematyki o godz. 9.00.

Pozdrawiam 🍎🍒


Komentarze

  1. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzień dobry. Nataszka obecna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witajcie Moi Mili!
    Może i Wy za kilkanaście lat będziecie chcieli poznawać ciekawe miejsca na naszych kontynentach. Może coś odkryjecie? Kto chciałby podróżować tak jak Kazik Nowak? Napiszcie.
    Pozdrawiam
    P. Joanna

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak mija dzionek ?? Obecna Natalia Jędruch zrobiłam Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Judya Wiśniewska obecna

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

Temat dnia: Dialog z Karolcią.