Zabawy podw贸rkowe z dawnych lat


11 maja- poniedzia艂ek
馃挆Wsp贸lne podw贸rko馃懌
    
馃挆Dzie艅 dobry馃懌 Dzisiaj o 9.00 nasze  Meet - spotkanie, przygotujcie podr臋cznik z matematyki.
W tym tygodniu Przypomnimy sobie zabawy podw贸rkowe na podstawie tekstu „Dawne zabawy” .  Zrozumiemy znaczenie zabawy w nawi膮zywaniu kontakt贸w r贸wie艣niczych.  Uporz膮dkujemy nazwy zabaw w kolejno艣ci alfabetycznej. Utrwalimy wprowadzone wiadomo艣ci o rzeczowniku i czasowniku. Opiszemy zasady wybranej zabawy. Wykonamy 膰wiczenia sprawdzaj膮ce zakres zdobytych wiadomo艣ci o Polsce. Wykonamy rysunek technik膮 pasteli „Moja zabawa podw贸rkowa”. Utrwalimy wiadomo艣ci o og艂oszeniu. Utworzymy rymy. Opowiemy tre艣ci – (online) i opiszemy g艂贸wn膮 bohaterk臋 opowiadania „Kr贸lewna”. Zamienimy r贸wnowa偶niki zda艅 na zdania. Utrwalimy zasad臋 pisowni wyraz贸w z „偶”. Poznamy poj臋cie symbiozy i przyk艂ady symbiozy w艣r贸d zwierz膮t i ro艣lin w oparciu o tekst "Wsp艂praca w wiecie przyrody”.  Utworzymy wyrazy z cz膮stka „wsp贸艂-”. Opiszemy wa偶ne miejsce. Wyrazimy w艂asn膮 opini臋 po przeczytaniu tekstu „Drzewo do samego nieba”. Odmierzymy ilo艣膰 p艂yn贸w- litr, p贸l litra, 膰wier膰 litra. Rozwi膮偶emy zadania na pojemno艣膰. Poznamy liczby trzycyfrowe- pe艂ne setki oraz liczby trzycyfrowe z艂o偶one z setek, dziesi膮tek i jedno艣ci. Zapiszemy liczby s艂owami. Por贸wnamy liczby trzycyfrowe. Poznamy sposoby rozwi膮zywania zada艅 tekstowych. B臋dziemy si臋 uczy膰 podstawowych krok贸w czeskiego ta艅ca narodowego- polki.  W Edytorze tekstu- b臋dziemy usuwa膰 i zapisywa膰 zmiany w tek艣cie.



Dzisiaj  przypomnimy sobie znane nam i dziadkom zabawy podw贸rkowe, jako aktywn膮 form臋 sp臋dzania wolnego czasu w gronie koleg贸w i rodziny.  Uporz膮dkujemy nazwy zabaw w kolejno艣ci alfabetycznej. Utrwalimy materia艂 zwi膮zany z czasownikiem i rzeczownikiem.  Rozpoznamy rodzaje zda艅. Odmierzymy ilo艣膰 p艂yn贸w, stosuj膮c jednostk臋 pojemno艣ci - litr, p贸艂 litra, 膰wier膰 litra. Narysujemy pastelami scenk臋 rodzajow膮  "Moja ulubiona zabawa podw贸rkowa".



Edukacja polonistyczna馃尯
Czy poznajecie nasze  zdj臋cie zamieszczone na samym pocz膮tku w tym po艣cie?
Pami臋tacie jakiego zdarzenia dotyczy?

Tak to by艂y podw贸rkowe zabawy na szkolnym boisku. Przypominam sobie jak doskonale si臋 wsp贸lnie bawili艣cie w: "Berka",  w zabaw臋 ze 艣piewem "Ojciec Wirgiliusz", ... grali艣cie w "Klasy", skakali艣cie przez gum臋. Zorganizowane by艂y dla Was jeszcze inne zabawy podw贸rkowe, podczas kt贸rych wiele by艂o 艣miechu i rado艣ci.  Te zabawy znam tak偶e ja ze swego dzieci艅stwa i wasi rodzice, a nawet dziadkowie. 

➤Dlaczego organizuje si臋 takie ruchowe zabawy podw贸rkowe?


Chyba ju偶 wiecie. To trzy najwa偶niejsze punkty:
- by aktywnie i weso艂o sp臋dzi膰 czas na 艣wie偶ym powietrzu;
- by nawi膮za膰 nowe kontakty r贸wie艣nicze i utrzyma膰 stare;
- by si臋 zrelaksowa膰 i aktywnie wypocz膮膰.

1. Jeszcze chwila wspomnie艅. Zapraszam Was do wsp贸lnego 艣piewu i  znanej Wam zabawy
przy piosence: "Ojciec Wirgiliusz". Na艣ladujcie ruchy.




2. Otw贸rzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat:  Zabawy podw贸rkowe z dawnych lat.

➤ Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu  lub przerysujcie diagram. Wyszukajcie w poziomych rz臋dach diagramu ukryte wyrazy, otoczcie je p臋tlami i zastan贸wcie si臋 co one oznaczaj膮. 



  • W diagramie s膮 wymienione nazwy zabaw podw贸rkowych. Je偶eli nie znacie zasad tych zabaw,  wybierzcie dwie nazwy i  po zaj臋ciach poszukajcie zasad wybranych zabaw w r贸偶nych 藕r贸d艂ach. Najlepiej dowiedzie膰 si臋 od rodzic贸w lub dziadk贸w. Pobawcie si臋 w nie wsp贸lnie w wolnej chwili.
➤ Teraz przeczytajcie cicho wiersz pt. "Dawne zabawy" ze s. 53 z podr臋cznika "Szkolni przyjaciele" cz. 4. 




  • Zwr贸膰cie uwag臋 na nazwy zabaw wymienione w wierszu i por贸wnajcie je z ilustracj膮 z podr臋cznika, dopasujcie nazw臋 zabawy do obrazka.
  • Nazwy zabaw z wierszyka napiszcie w kolejno艣ci alfabetycznej w 膰w. 2,  ze s. 47. Wykonajcie te偶 膰w. 1 z tej samej strony w Kartach 膰wicze艅.
  • Por贸wnajcie dzieci艅stwo dziadka i ch艂opca. Zastan贸wcie si臋, dlaczego ch艂opiec zmieni艂 zdanie o dzieci艅stwie dziadka.
  • W zeszycie zapiszcie w kilku zdaniach: odpowied藕 na pytanie 3 ze s. 53 z podr臋cznika oraz  opiszcie zasady wybranej przez Was zabawy. Na pocz膮tku tej wypowiedzi nadajcie jej tytu艂 od nazwy zabawy.
2. W tej cz臋艣ci zaj臋膰 b臋dziemy utrwala膰 wiadomo艣ci o rzeczowniku i czasowniku.

➤Przypomnijcie sobie, co wiecie o tych cz臋艣ciach mowy.

➤ Teraz mo偶ecie samodzielnie wykona膰 膰wiczenia: 3 ze s. 47, 膰w. 4 - tu bez polecenia z pierwszej kropki, 膰w. 5 ze s. 48 z kart 膰wicze艅.


3. Wykonajcie zadania dotycz膮ce realizowanych temat贸w o Polsce. Prze艣lijcie wykonan膮 prac臋 do mnie, klikaj膮c na ko艅cu pracy paseczek z napisem "Prze艣lij".



Edukacja matematyczna馃尯


1. Otw贸rzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie;
Lekcj臋, dat臋
Temat: Jednostki pojemno艣ci- litr, p贸艂 litra, 膰wier膰 litra.
➤Rachunek pami臋ciowy


  • Obliczcie ilorazy i zapiszcie dzia艂ania w zeszycie pod tematem

48 : 6 = .....
72 : 9 = .....
54 : 6 = .....
36 : 4 = .....
36 : 9 = .....
18 : 2 = .....
18 : 3 =......
18 : 6 = .....

2Obejrzyjcie instrukta偶ow膮 prezentacj臋 dotycz膮c膮 poj臋膰; p贸艂, 膰wier膰 oraz jednostki pojemno艣ci - litra.

Kliknij tu - prezentacja
3. Aby usystematyzowa膰 zdobyt膮 wiedz臋 odpowiedzcie na pytania w zad. 1,2,3 ze s. 70 z podr臋cznika.


Do zeszytu przerysujcie pod tematem  poni偶sze rysunki. Je偶eli macie drukark臋 mo偶na je wydrukowa膰 i wklei膰 do zeszytu.



  
➤ Na koniec wykonajcie zadania ze s. 61 z kart 膰wicze艅 z matematyki.

Plastyka馃尯

Podczas dzisiejszych zaj臋膰 poruszali艣my temat podw贸rkowych zabaw.
Teraz w czasie edukacji plastycznej wykonacie rysunek pastelami pt. "Moja ulubiona zabawa podw贸rkowa"  Pami臋tajcie, aby by艂a to scena rodzajowa- przedstawiona sytuacja. 

Informacja
Malarstwo rodzajowe  – odr臋bny gatunek malarski, kt贸ry wyr贸偶nia tematyka zwi膮zana z 偶yciem codziennym, obyczajami, obrz臋dami, prac膮, wypoczynkiem i zabaw膮.


殴r贸d艂o: Wikipedia. pl,  Pieter Bruegel Starszy, Zabawa ludowa, ok. 1568
Pami臋tajcie 

  • Od do艂u kartki do jej po艂owy mamy plan pierwszy, a wi臋c to co jest blisko. Wszystko na planie 1 musi by膰 du偶e.
  • Od po艂owy kartki do g贸ry, do  g贸rnej kraw臋dzi mamy plan drugi. Tu przedstawiamy co艣, co jest od nas dalej . Elementy tego planu musz膮 by膰 mniejsze. 
  • Pami臋tajcie o tle i o tym, by nie  robi膰 kontur贸w przy rysowaniu postaci i rzeczy. Wy te偶 nie macie wok贸艂 twarzy i cia艂a, np. czarnych kresek.
Prac臋 plastyczn膮 fotografujecie i przysy艂acie mi mailem do oceny. 


Pozdrawiam 馃榾



Komentarze

  1. Dzie艅 dobry Pani, cze艣膰 wszystkim. Do zobaczenia na online. Nataszka obecna :)

    OdpowiedzUsu艅
  2. Natalia Jerzak obecna

    OdpowiedzUsu艅
  3. Dzie艅 dobry Zuzia obecna :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Dzie艅 dobry. Maja W. Obecna 馃檪 ko艅czymy ju偶 lekcje. Jeszcze plastyka. Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsu艅
  5. Dzie艅 dobry Pani Asiu, Wiktoria i Ola obecne

    OdpowiedzUsu艅
  6. Jan i Julian 艁yjak obecni

    OdpowiedzUsu艅
  7. A co jerzeli kto艣 niema pasteli?

    OdpowiedzUsu艅
  8. Judyta Wi艣niewska obecna:3

    OdpowiedzUsu艅
  9. Witam Wszystkich!
    呕ycz臋 przyjemnej pracy i pomys艂owo艣ci w przedstawianiu sceny rodzajowej.
    Trzymajcie si臋 cieplutko . Pa

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Temat dnia: Dialog z Karolci膮.