Zabawy podw贸rkowe z dawnych lat
11 maja- poniedzia艂ek
馃挆Wsp贸lne podw贸rko馃懌
馃挆Dzie艅 dobry馃懌 Dzisiaj o 9.00 nasze Meet - spotkanie, przygotujcie podr臋cznik z matematyki.
W tym tygodniu Przypomnimy sobie zabawy podw贸rkowe na podstawie tekstu „Dawne zabawy” . Zrozumiemy znaczenie zabawy w nawi膮zywaniu kontakt贸w r贸wie艣niczych. Uporz膮dkujemy nazwy zabaw w kolejno艣ci alfabetycznej. Utrwalimy wprowadzone wiadomo艣ci o rzeczowniku i czasowniku. Opiszemy zasady wybranej zabawy. Wykonamy 膰wiczenia sprawdzaj膮ce zakres zdobytych wiadomo艣ci o Polsce. Wykonamy rysunek technik膮 pasteli „Moja zabawa podw贸rkowa”. Utrwalimy wiadomo艣ci o og艂oszeniu. Utworzymy rymy. Opowiemy tre艣ci – (online) i opiszemy g艂贸wn膮 bohaterk臋 opowiadania „Kr贸lewna”. Zamienimy r贸wnowa偶niki zda艅 na zdania. Utrwalimy zasad臋 pisowni wyraz贸w z „偶”. Poznamy poj臋cie symbiozy i przyk艂ady symbiozy w艣r贸d zwierz膮t i ro艣lin w oparciu o tekst "Wsp贸艂praca w 艣wiecie przyrody”. Utworzymy wyrazy z cz膮stka „wsp贸艂-”. Opiszemy wa偶ne miejsce. Wyrazimy w艂asn膮 opini臋 po przeczytaniu tekstu „Drzewo do samego nieba”. Odmierzymy ilo艣膰 p艂yn贸w- litr, p贸l litra, 膰wier膰 litra. Rozwi膮偶emy zadania na pojemno艣膰. Poznamy liczby trzycyfrowe- pe艂ne setki oraz liczby trzycyfrowe z艂o偶one z setek, dziesi膮tek i jedno艣ci. Zapiszemy liczby s艂owami. Por贸wnamy liczby trzycyfrowe. Poznamy sposoby rozwi膮zywania zada艅 tekstowych. B臋dziemy si臋 uczy膰 podstawowych krok贸w czeskiego ta艅ca narodowego- polki. W Edytorze tekstu- b臋dziemy usuwa膰 i zapisywa膰 zmiany w tek艣cie.
Dzisiaj przypomnimy sobie znane nam i dziadkom zabawy podw贸rkowe, jako aktywn膮 form臋 sp臋dzania wolnego czasu w gronie koleg贸w i rodziny. Uporz膮dkujemy nazwy zabaw w kolejno艣ci alfabetycznej. Utrwalimy materia艂 zwi膮zany z czasownikiem i rzeczownikiem. Rozpoznamy rodzaje zda艅. Odmierzymy ilo艣膰 p艂yn贸w, stosuj膮c jednostk臋 pojemno艣ci - litr, p贸艂 litra, 膰wier膰 litra. Narysujemy pastelami scenk臋 rodzajow膮 "Moja ulubiona zabawa podw贸rkowa".
Edukacja polonistyczna馃尯
Czy poznajecie nasze zdj臋cie zamieszczone na samym pocz膮tku w tym po艣cie?
Pami臋tacie jakiego zdarzenia dotyczy?
Tak to by艂y podw贸rkowe zabawy na szkolnym boisku. Przypominam sobie jak doskonale si臋 wsp贸lnie bawili艣cie w: "Berka", w zabaw臋 ze 艣piewem "Ojciec Wirgiliusz", ... grali艣cie w "Klasy", skakali艣cie przez gum臋. Zorganizowane by艂y dla Was jeszcze inne zabawy podw贸rkowe, podczas kt贸rych wiele by艂o 艣miechu i rado艣ci. Te zabawy znam tak偶e ja ze swego dzieci艅stwa i wasi rodzice, a nawet dziadkowie.
➤Dlaczego organizuje si臋 takie ruchowe zabawy podw贸rkowe?
Chyba ju偶 wiecie. To trzy najwa偶niejsze punkty:
- by aktywnie i weso艂o sp臋dzi膰 czas na 艣wie偶ym powietrzu;
- by nawi膮za膰 nowe kontakty r贸wie艣nicze i utrzyma膰 stare;
- by si臋 zrelaksowa膰 i aktywnie wypocz膮膰.
1. Jeszcze chwila wspomnie艅. Zapraszam Was do wsp贸lnego 艣piewu i znanej Wam zabawy
przy piosence: "Ojciec Wirgiliusz". Na艣ladujcie ruchy.
2. Otw贸rzcie zeszyty z j. polskiego i zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: Zabawy podw贸rkowe z dawnych lat.
➤ Wydrukujcie i wklejcie do zeszytu lub przerysujcie diagram. Wyszukajcie w poziomych rz臋dach diagramu ukryte wyrazy, otoczcie je p臋tlami i zastan贸wcie si臋 co one oznaczaj膮.
- W diagramie s膮 wymienione nazwy zabaw podw贸rkowych. Je偶eli nie znacie zasad tych zabaw, wybierzcie dwie nazwy i po zaj臋ciach poszukajcie zasad wybranych zabaw w r贸偶nych 藕r贸d艂ach. Najlepiej dowiedzie膰 si臋 od rodzic贸w lub dziadk贸w. Pobawcie si臋 w nie wsp贸lnie w wolnej chwili.
- Zwr贸膰cie uwag臋 na nazwy zabaw wymienione w wierszu i por贸wnajcie je z ilustracj膮 z podr臋cznika, dopasujcie nazw臋 zabawy do obrazka.
- Nazwy zabaw z wierszyka napiszcie w kolejno艣ci alfabetycznej w 膰w. 2, ze s. 47. Wykonajcie te偶 膰w. 1 z tej samej strony w Kartach 膰wicze艅.
- Por贸wnajcie dzieci艅stwo dziadka i ch艂opca. Zastan贸wcie si臋, dlaczego ch艂opiec zmieni艂 zdanie o dzieci艅stwie dziadka.
- W zeszycie zapiszcie w kilku zdaniach: odpowied藕 na pytanie 3 ze s. 53 z podr臋cznika oraz opiszcie zasady wybranej przez Was zabawy. Na pocz膮tku tej wypowiedzi nadajcie jej tytu艂 od nazwy zabawy.
2. W tej cz臋艣ci zaj臋膰 b臋dziemy utrwala膰 wiadomo艣ci o rzeczowniku i czasowniku.
➤Przypomnijcie sobie, co wiecie o tych cz臋艣ciach mowy.
➤ Teraz mo偶ecie samodzielnie wykona膰 膰wiczenia: 3 ze s. 47, 膰w. 4 - tu bez polecenia z pierwszej kropki, 膰w. 5 ze s. 48 z kart 膰wicze艅.
3. Wykonajcie zadania dotycz膮ce realizowanych temat贸w o Polsce. Prze艣lijcie wykonan膮 prac臋 do mnie, klikaj膮c na ko艅cu pracy paseczek z napisem "Prze艣lij".
Edukacja matematyczna馃尯
1. Otw贸rzcie zeszyty z matematyki i zapiszcie;
Lekcj臋, dat臋
Temat: Jednostki pojemno艣ci- litr, p贸艂 litra, 膰wier膰 litra.
➤Rachunek pami臋ciowy
- Obliczcie ilorazy i zapiszcie dzia艂ania w zeszycie pod tematem
48 : 6 = .....
72 : 9 = .....
54 : 6 = .....
36 : 4 = .....
36 : 9 = .....
18 : 2 = .....
18 : 3 =......
18 : 6 = .....
2. Obejrzyjcie instrukta偶ow膮 prezentacj臋 dotycz膮c膮 poj臋膰; p贸艂, 膰wier膰 oraz jednostki pojemno艣ci - litra.
Kliknij tu - prezentacja
3. Aby usystematyzowa膰 zdobyt膮 wiedz臋 odpowiedzcie na pytania w zad. 1,2,3 ze s. 70 z podr臋cznika.
➤Do zeszytu przerysujcie pod tematem poni偶sze rysunki. Je偶eli macie drukark臋 mo偶na je wydrukowa膰 i wklei膰 do zeszytu.
➤ Na koniec wykonajcie zadania ze s. 61 z kart 膰wicze艅 z matematyki.
Plastyka馃尯
Podczas dzisiejszych zaj臋膰 poruszali艣my temat podw贸rkowych zabaw.
Teraz w czasie edukacji plastycznej wykonacie rysunek pastelami pt. "Moja ulubiona zabawa podw贸rkowa" Pami臋tajcie, aby by艂a to scena rodzajowa- przedstawiona sytuacja.
Informacja
Malarstwo rodzajowe – odr臋bny gatunek malarski, kt贸ry wyr贸偶nia tematyka zwi膮zana z 偶yciem codziennym, obyczajami, obrz臋dami, prac膮, wypoczynkiem i zabaw膮.
殴r贸d艂o: Wikipedia. pl, Pieter Bruegel Starszy, Zabawa ludowa, ok. 1568 |
- Od do艂u kartki do jej po艂owy mamy plan pierwszy, a wi臋c to co jest blisko. Wszystko na planie 1 musi by膰 du偶e.
- Od po艂owy kartki do g贸ry, do g贸rnej kraw臋dzi mamy plan drugi. Tu przedstawiamy co艣, co jest od nas dalej . Elementy tego planu musz膮 by膰 mniejsze.
- Pami臋tajcie o tle i o tym, by nie robi膰 kontur贸w przy rysowaniu postaci i rzeczy. Wy te偶 nie macie wok贸艂 twarzy i cia艂a, np. czarnych kresek.
Prac臋 plastyczn膮 fotografujecie i przysy艂acie mi mailem do oceny.
Pozdrawiam 馃榾
Pozdrawiam 馃榾
Obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsu艅Hania 艢. obecna
OdpowiedzUsu艅Lenka B. obecna
OdpowiedzUsu艅Marita I. obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani, cze艣膰 wszystkim. Do zobaczenia na online. Nataszka obecna :)
OdpowiedzUsu艅Obecna Natalia F
OdpowiedzUsu艅Emil P.
OdpowiedzUsu艅Natalia Jerzak obecna
OdpowiedzUsu艅Szymon obecny
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Zuzia obecna :)
OdpowiedzUsu艅Alan J. obecny
OdpowiedzUsu艅Obecny Artur
OdpowiedzUsu艅obecny Antek K
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry. Maja W. Obecna 馃檪 ko艅czymy ju偶 lekcje. Jeszcze plastyka. Pozdrawiamy
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu, Wiktoria i Ola obecne
OdpowiedzUsu艅Jest Dawid G.
OdpowiedzUsu艅Jan i Julian 艁yjak obecni
OdpowiedzUsu艅Kacper obecny
OdpowiedzUsu艅Natalia J臋druch obecna
OdpowiedzUsu艅A co jerzeli kto艣 niema pasteli?
OdpowiedzUsu艅Judyta Wi艣niewska obecna:3
OdpowiedzUsu艅Witam Wszystkich!
OdpowiedzUsu艅呕ycz臋 przyjemnej pracy i pomys艂owo艣ci w przedstawianiu sceny rodzajowej.
Trzymajcie si臋 cieplutko . Pa