Rodzinne spotkania
18 maja - poniedzia艂ek
馃挆 Dzie艅 dobry馃懌
Przypominam o dzisiejszym Meet - spotkaniu naszej klasy 2 c od 8.00
Dzisiaj U艣wiadomimy sobie znaczenie rodzinnych spotka艅 dla wzmacniania wi臋zi rodzinnych. Poszerzymy zakres s艂ownictwa dotycz膮cy cz艂onk贸w rodziny i ich roli w funkcjonowaniu rodziny na podstawie tekstu”Na grill”.
Wyja艣nimy okre艣lenia: bliscy i przyszywani cz艂onkowie rodziny. Powt贸rzymy wiadomo艣ci o przymiotnikach, doskonal膮c umiej臋tno艣ci ich stopniowania. Uporz膮dkujemy wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej. Uzupe艂nimy zdania.
Edukacja polonistyczna馃尯
W poprzednim tygodniu poruszali艣my bliskie Wam tematy: zabawy i podw贸rka. Dzisiaj kolejny wa偶ny temat rodziny, sp臋dzania czasu z rodzin膮. Czy znacie sw贸j rodow贸d? Czy wiecie kim byli Wasi przodkowie?
1. Otw贸rzcie zeszyt z j. polskiego, zapiszcie:
Lekcja, dat臋
Temat: Rodzina i rodzinne spotkania
➤Poni偶szy rysunek przedstawia drzewo genealogiczne rodziny.
➤Cz臋sto m贸wimy, 偶e rodzina to najlepsza dru偶yna. Co wzmacnia wi臋zi rodzinne? Piosenka przypomni Wam o tym. Pos艂uchajcie.
Sporo tego, ale warto si臋 orientowa膰. Nie musicie wszystkiego pami臋ta膰.
➤R贸偶ne rodzinne spotkania zazwyczaj organizuje si臋 w gronie najbli偶szej rodziny- bliskich i tzw. przyszywanych cz艂onk贸w rodziny.
Przyszywani- ciocia, wujek to osoby, kt贸re nazywamy wujkiem, cioci膮, chocia偶 nie jeste艣my z nimi spokrewnieni, nie wi膮偶膮 nas z nimi: wi臋zy krwi, nazwisko.
➤ Przeczytajcie wiersz "Na grill' ze s. 62
➤Wykonajcie polecenia utrwalaj膮ce wiadomo艣ci o przymiotniku ze s. 58 z kart 膰wicze艅.
Edukacja matematyczna馃尯
1. Otw贸rzcie zeszyt z matematyki, zapiszcie:
Lekcja, dat臋
Temat: Dodawanie liczb trzycyfrowych.
2. Przeanalizujcie zad. 1 ze s. 78 z podr臋cznika.
➤ Wykonajcie do zeszytu przyk艂ady z zad. 2 ze s. 78 z podr臋cznika.
➤W zeszycie rozwi膮偶cie zad. 3 z tej samej strony z podr臋cznika. Pami臋tajcie, 偶e:
- najpierw przepisujemy pytanie;
-piszemy rozwi膮zanie - dzia艂anie lub dzia艂ania;
- udzielamy odpowiedzi w formie zdania.
Edukacja plastyczna馃尯
Zbli偶aj膮 si臋 daty: 26 maja -to data Dnia Matki i 23 czerwca -Dzie艅 Ojca. Dzisiaj b臋dziecie wykonywa膰 laurk臋 dla mamy lub taty dekorowan膮 papierowymi kwiatami, kt贸re zast膮pi膮 偶ywe kwiaty.
1. Zanim zajmiemy si臋 prac膮 przeczytajcie kilka ciekawych informacji o: flory艣cie, ikebanie. Obejrzyjcie film przedstawiaj膮cy florystyczne kompozycje.
2. Teraz czas na wykonanie laurki.
Prosz臋 wykona膰 j膮 zgodnie z pierwszym lub drugim filmem instrukta偶owym.
Prac臋 fotografujecie i przysy艂acie mi mailem do najbli偶szej 艣rody.
Przygotujemy z Waszych laurek wystawk臋.
Powodzenia馃尫馃尮
Czekam na laurki do oceny.馃尲
4. Zredagujemy wypowied藕 zawieraj膮c膮 zdania opisuj膮ce mam臋 lub tat臋 na podstawie planu– z epodr臋cznika kl. 2, cz. Lato- blok 32 - Nasze mamy Temat 149 „ Moja mama”.
5. Z okazji 艣wi臋ta Dnia Matki i Dnia Ojca u艂o偶ymy kr贸tkie wierszyki dla mam, tatusi贸w w oparciu o wiersz „ Ca艂a 艂膮ka dla mamy”. Dobierzemy daty do nazwy 艣wi膮t. B臋dziemy poszerza膰 wiadomo艣ci o 艂膮ce, rozpoznawa膰 kwiaty, ro艣liny chronione i ro艣liny truj膮ce na 艂膮ce na podstawie tekstu „Kwietna 艂膮ka” i filmiku z YouTube „W臋dr贸wki skrzata Bor贸wki - 艁膮ka”....
Przypominam o dzisiejszym Meet - spotkaniu naszej klasy 2 c od 8.00
Dzisiaj U艣wiadomimy sobie znaczenie rodzinnych spotka艅 dla wzmacniania wi臋zi rodzinnych. Poszerzymy zakres s艂ownictwa dotycz膮cy cz艂onk贸w rodziny i ich roli w funkcjonowaniu rodziny na podstawie tekstu”Na grill”.
Wyja艣nimy okre艣lenia: bliscy i przyszywani cz艂onkowie rodziny. Powt贸rzymy wiadomo艣ci o przymiotnikach, doskonal膮c umiej臋tno艣ci ich stopniowania. Uporz膮dkujemy wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej. Uzupe艂nimy zdania.
Uzupe艂nimy cyfry w liczbach trzycyfrowych i b臋dziemy do liczb trzycyfrowych dodawa膰 jedno艣ci.
Wykonamy laurk臋 dla mamy dekorowan膮 papierowymi kwiatami. Poznamy prac臋 florysty. Dowiemy si臋 co to jest ikebana.
Edukacja polonistyczna馃尯
W poprzednim tygodniu poruszali艣my bliskie Wam tematy: zabawy i podw贸rka. Dzisiaj kolejny wa偶ny temat rodziny, sp臋dzania czasu z rodzin膮. Czy znacie sw贸j rodow贸d? Czy wiecie kim byli Wasi przodkowie?
1. Otw贸rzcie zeszyt z j. polskiego, zapiszcie:
Lekcja, dat臋
Temat: Rodzina i rodzinne spotkania
➤Poni偶szy rysunek przedstawia drzewo genealogiczne rodziny.
- Jacy cz艂onkowie rodziny s膮 przedstawieni na tym drzewie?
- Porozmawiajcie z rodzicami o Waszym rodzie, o przodkach rodziny. R贸wnie偶 o tym:
- Kto w Waszej rodzinie podejmuje najwa偶niejsze decyzje? Kto dba o byt rodziny? Kto zajmuje si臋 domem?
殴r贸d艂o: Ca艂a Polska Czyta Dzieciom |
- Jakie role pe艂ni膮 w domu cz艂onkowie Waszych rodzin i Wy sami?
- Kto decyduje o najwa偶niejszych sprawach?
- Kto najcz臋艣ciej przytula?
- Kto pomaga Wam w lekcjach?
- Przypomnijcie sobie jak nazywamy cz艂onk贸w rodziny: tata, mama, dzieci, rodze艅stwo, rodze艅stwo przyrodnie, siostra, brat, wujek, ciocia, dziadek, babcia to bliska rodzina. Potem kuzyni.
➤Zapoznajcie si臋 z obowi膮zuj膮cymi nazwami cz艂onk贸w rodziny:
- 偶ona brata - bratowa
- m膮偶 siostry - szwagier
- brat 偶ony - szwagier
- siostra 偶ony - szwagierka
- siostra m臋偶a - szwagierka
- brat mamy - wuj
- m膮偶 siostry mamy - wuj
- brat ojca - stryj (cz臋sto nazywany te偶 wujem)
- 偶ona brata mamy (czyli wuja) - wujenka (cz臋sto nazywana te偶 ciotk膮)
- 偶ona brata ojca (czyli stryja) - stryjenka (cz臋sto nazywana te偶 ciotk膮)
- c贸rka siostry - siostrzenica
- c贸rka brata - bratanica
- syn siostry - siostrzeniec
- syn brata - bratanek
- 偶ona syna - synowa
- m膮偶 c贸rki - zi臋膰
- ojciec m臋偶a lub 偶ony - te艣膰
- matka m臋偶a lub 偶ony - te艣ciowa
Sporo tego, ale warto si臋 orientowa膰. Nie musicie wszystkiego pami臋ta膰.
➤R贸偶ne rodzinne spotkania zazwyczaj organizuje si臋 w gronie najbli偶szej rodziny- bliskich i tzw. przyszywanych cz艂onk贸w rodziny.
- Zapiszcie pod tematem w zeszycie z j. polskiego
Przyszywani- ciocia, wujek to osoby, kt贸re nazywamy wujkiem, cioci膮, chocia偶 nie jeste艣my z nimi spokrewnieni, nie wi膮偶膮 nas z nimi: wi臋zy krwi, nazwisko.
➤ Przeczytajcie wiersz "Na grill' ze s. 62
- Wykonajcie polecenia 1,2, 6 ze s. 63 z podr臋cznika.
- Zr贸bcie 膰wiczenia ze s. 57 z kart 膰wicze艅. W 膰wiczeniu 2 uporz膮dkujcie wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej. (W zeszycie wykonajcie cz臋艣膰 z kropk膮 z 膰wiczenia 3 ze s. 57 z kart 膰wicze艅).
2. Teraz powt贸rzycie wiadomo艣ci o przymiotniku -zw艂aszcza o stopniowaniu przymiotnika.
Zapami臋tajcie i przepiszcie do zeszytu!
➤Wykonajcie polecenia utrwalaj膮ce wiadomo艣ci o przymiotniku ze s. 58 z kart 膰wicze艅.
- Wykonajcie do zeszytu 膰wiczenie 4 ze s. 63 z podr臋cznika.
Edukacja matematyczna馃尯
1. Otw贸rzcie zeszyt z matematyki, zapiszcie:
Lekcja, dat臋
Temat: Dodawanie liczb trzycyfrowych.
2. Przeanalizujcie zad. 1 ze s. 78 z podr臋cznika.
➤ Wykonajcie do zeszytu przyk艂ady z zad. 2 ze s. 78 z podr臋cznika.
➤W zeszycie rozwi膮偶cie zad. 3 z tej samej strony z podr臋cznika. Pami臋tajcie, 偶e:
- najpierw przepisujemy pytanie;
-piszemy rozwi膮zanie - dzia艂anie lub dzia艂ania;
- udzielamy odpowiedzi w formie zdania.
- Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonajcie zad. 1, 3, 5 ze s. 65 z kart 膰wicze艅.
Edukacja plastyczna馃尯
Zbli偶aj膮 si臋 daty: 26 maja -to data Dnia Matki i 23 czerwca -Dzie艅 Ojca. Dzisiaj b臋dziecie wykonywa膰 laurk臋 dla mamy lub taty dekorowan膮 papierowymi kwiatami, kt贸re zast膮pi膮 偶ywe kwiaty.
1. Zanim zajmiemy si臋 prac膮 przeczytajcie kilka ciekawych informacji o: flory艣cie, ikebanie. Obejrzyjcie film przedstawiaj膮cy florystyczne kompozycje.
2. Teraz czas na wykonanie laurki.
Prosz臋 wykona膰 j膮 zgodnie z pierwszym lub drugim filmem instrukta偶owym.
Prac臋 fotografujecie i przysy艂acie mi mailem do najbli偶szej 艣rody.
Przygotujemy z Waszych laurek wystawk臋.
Powodzenia馃尫馃尮
Czekam na laurki do oceny.馃尲
Zagadnienia realizowane na zaj臋ciach edu. - tydzie艅 18.05-22.05
2020 r.
1. U艣wiadomimy sobie znaczenie rodzinnych spotka艅 dla wzmacniania wi臋zi rodzinnych. Poszerzymy zakres s艂ownictwa dotycz膮cy cz艂onk贸w rodziny i ich roli w funkcjonowaniu rodziny na
podstawie tekstu”Na grill”. Wyja艣nimy okre艣lenia: bliscy i przyszywani
cz艂onkowie rodziny.
Powt贸rzymy wiadomo艣ci o przymiotnikach, doskonal膮c umiej臋tno艣ci
ich stopniowania. Uporz膮dkujemy wyrazy w kolejno艣ci
alfabetycznej. Uzupe艂nimy zdania.
Uzupe艂nimy cyfry w liczbach trzycyfrowych i b臋dziemy do liczb trzycyfrowych dodawa膰 jedno艣ci.
Wykonamy laurk臋 dla mamy lub taty dekorowan膮 papierowymi
kwiatami. Poznamy prac臋 florysty.Dowiemy si臋 co to jest ikebana.
2. Wykonamy 膰wiczenia og贸lnorozwojowe z
wykorzystaniem pi艂ki.
B臋dziemy uk艂ada膰 i zapisywa膰 zdania na temat
rodziny na
podstawie tekstu „Leniwy dzie艅 mysiej mamy” i
tekstu ”Laurka”. B臋dziemy 膰wiczy膰: pisanie zda艅 z pami臋ci i rozwijanie zda艅. B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe i 膰wiczy膰 ich zapis wyrazem.
U艂o偶ymy 偶yczenia dla mamy lub dla taty na podstawie informacji zawartych w temacie 149 -Moja mama w module 3 Ws艂uchanie i analiza tre艣ci tekstu" Pisanka na Dzie艅 Kobiet" z T 150-呕yczenia dla mamy w bloku 32 z epodr臋cznika kl. 2 cz. Lato.
3. Na podstawie
tekstu 艢winka”udzielimy kilka rad na temat: Jak si臋 komunikowa膰 z cz艂onkami
rodziny i innymi osobami, by zosta膰 dobrze zrozumianym i skutecznie
rozwi膮zywa膰 nieporozumienia? Poszerzymy zakres s艂ownictwa o kolejne nazwy uczu膰. Poznamy znaczenie nowych przys艂贸w. U艂o偶ymy zdania z rozsypanki wyrazowej.Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w z „rz” po sp贸艂g艂oskach.
B臋dziemy kontynuowa膰 temat w e -podr臋czniku kl.
2 cz. Lato,-blok 32- Temat 148: Jestem synem, jestem c贸rk膮.
B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe z wykorzystaniem k贸艂eczek i liczyde艂ek.
B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe z wykorzystaniem k贸艂eczek i liczyde艂ek.
4. Zredagujemy wypowied藕 zawieraj膮c膮 zdania opisuj膮ce mam臋 lub tat臋 na podstawie planu– z epodr臋cznika kl. 2, cz. Lato- blok 32 - Nasze mamy Temat 149 „ Moja mama”.
B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe z wykorzystaniem k贸艂eczek i liczyde艂ek.
Rozwi膮偶emy zadania tekstowe- zastosujemy obliczenia pieni臋偶ne, Przedstawimy dzia艂ania na drzewku matematycznym. Nauczymy si臋 melodii i s艂贸w piosenki "Majowa 艂膮ka dla mamy".
5. Z okazji 艣wi臋ta Dnia Matki i Dnia Ojca u艂o偶ymy kr贸tkie wierszyki dla mam, tatusi贸w w oparciu o wiersz „ Ca艂a 艂膮ka dla mamy”. Dobierzemy daty do nazwy 艣wi膮t. B臋dziemy poszerza膰 wiadomo艣ci o 艂膮ce, rozpoznawa膰 kwiaty, ro艣liny chronione i ro艣liny truj膮ce na 艂膮ce na podstawie tekstu „Kwietna 艂膮ka” i filmiku z YouTube „W臋dr贸wki skrzata Bor贸wki - 艁膮ka”....
Narysujemy majow膮 艂膮k臋 dla mamy i taty w
programie Paint. Obejrzymy filmik instrukta偶owy.
B臋dziemy odejmowa膰 liczby trzycyfrowe. Rozwi膮偶emy zadania testowe z wykorzystuj膮c matematyczne drzewka do zapisu dzia艂a艅.
Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne dla kl. 2 c gr. 1 – 艣roda
1.
Wykonamy wazonik z masy solnej lub plasteliny – B臋dziemy usprawnia膰 prac臋 d艂oni.
2.B臋dziemy uk艂ada膰 puzzle online – Usprawnimy koordynacj臋 wzrokowo- ruchow膮 i
koncentracj臋.
Zaj臋cia
korekcyjno- kompensacyjne dla kl. 2 c gr. 2 – czwartek
1. Wykonamy 膰wiczenia doskonal膮ce umiej臋tno艣膰 poprawnego pisania z pami臋ci.
2. B臋dziemy usprawnia膰 pami臋膰 i uwag臋, wykorzystuj膮c do tego gr臋 – Memory.
Zaj臋cia
wyr贸wnawcze kl. 2 b, 2 c czwartek
B臋dziemy 膰wiczy膰 poprawno艣膰 pisowni wyraz贸w z: 偶, rz wymiennym i niewymiennym. Dobierzemy wyrazy do
zasady ortograficznej. Uzupe艂nimy dyktando online utrwalaj膮ce poprawn膮
pisowni臋 wyraz贸w z: 偶, rz.
Dzie艅 dobry. Majka W. Obecna 馃檪
OdpowiedzUsu艅Lenka B. obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry.Natalia F obecna
OdpowiedzUsu艅Obecna Ksenia S.
OdpowiedzUsu艅Emil P.obecny
OdpowiedzUsu艅Artur obecny
OdpowiedzUsu艅Szymon obecny
OdpowiedzUsu艅Jan i Julian obecni
OdpowiedzUsu艅Natalia J臋druch obecna ♥
OdpowiedzUsu艅Pozdrawiamy♥ ☻
Dzie艅 dobry . Naaszka obecna
OdpowiedzUsu艅Zuzia P. obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsu艅Jest Dawid G.
OdpowiedzUsu艅Kacper obecny
OdpowiedzUsu艅Obecny Antek K
OdpowiedzUsu艅Marita I.obecna
OdpowiedzUsu艅Judyta Wi艣niewska obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani, cze艣膰 wszystkim. :) Hania obecna
OdpowiedzUsu艅Alan J . obecny
OdpowiedzUsu艅Natalia Jerzak - obecna
OdpowiedzUsu艅