Rodzinne spotkania

18 maja - poniedzia艂ek


馃挆 Dzie艅 dobry馃懌
Przypominam o dzisiejszym Meet - spotkaniu naszej klasy 2 c od 8.00

Dzisiaj U艣wiadomimy sobie znaczenie rodzinnych spotka艅 dla wzmacniania wi臋zi rodzinnych. Poszerzymy zakres s艂ownictwa dotycz膮cy cz艂onk贸w rodziny i ich roli w funkcjonowaniu rodziny na podstawie tekstu”Na grill”. 
Wyja艣nimy okre艣lenia: bliscy i przyszywani cz艂onkowie rodziny. Powt贸rzymy wiadomo艣ci o przymiotnikach, doskonal膮c umiej臋tno艣ci ich stopniowania. Uporz膮dkujemy wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej. Uzupe艂nimy  zdania.
Uzupe艂nimy cyfry w liczbach trzycyfrowych i b臋dziemy do liczb trzycyfrowych dodawa膰 jedno艣ci.
Wykonamy laurk臋 dla mamy dekorowan膮 papierowymi kwiatami. Poznamy prac臋 florysty. Dowiemy si臋 co to jest ikebana.

Edukacja polonistyczna馃尯
W poprzednim tygodniu poruszali艣my bliskie Wam tematy: zabawy i podw贸rka. Dzisiaj kolejny wa偶ny temat rodziny, sp臋dzania czasu z rodzin膮. Czy znacie sw贸j rodow贸d? Czy wiecie kim byli Wasi przodkowie?

1. Otw贸rzcie zeszyt z j. polskiego, zapiszcie:
Lekcja, dat臋
Temat:  Rodzina i rodzinne spotkania

➤Poni偶szy rysunek przedstawia drzewo genealogiczne rodziny. 

  • Jacy cz艂onkowie rodziny s膮 przedstawieni na tym drzewie?
  •  Porozmawiajcie z rodzicami o Waszym rodzie, o przodkach rodziny.                                 R贸wnie偶 o tym:
  • Kto w Waszej rodzinie podejmuje najwa偶niejsze decyzje? Kto dba o byt rodziny? Kto zajmuje si臋 domem?
殴r贸d艂o: Ca艂a Polska Czyta Dzieciom
➤Cz臋sto m贸wimy, 偶e rodzina to najlepsza dru偶yna. Co wzmacnia wi臋zi rodzinne? Piosenka przypomni Wam o tym. Pos艂uchajcie. 

  • Jakie role pe艂ni膮  w domu cz艂onkowie Waszych rodzin i Wy sami? 
  • Kto decyduje o najwa偶niejszych sprawach? 
  • Kto najcz臋艣ciej przytula? 
  • Kto pomaga Wam w lekcjach?




  • Przypomnijcie sobie jak nazywamy cz艂onk贸w rodziny: tata, mama, dzieci, rodze艅stwo, rodze艅stwo przyrodnie, siostra, brat, wujek, ciocia, dziadek, babcia to bliska rodzina. Potem kuzyni.
    ➤Zapoznajcie si臋 z obowi膮zuj膮cymi nazwami cz艂onk贸w rodziny:
  • 偶ona brata - bratowa
  • m膮偶 siostry - szwagier
  • brat 偶ony - szwagier
  • siostra 偶ony - szwagierka
  • siostra m臋偶a - szwagierka
  • brat mamy - wuj
  • m膮偶 siostry mamy - wuj
  • brat ojca - stryj (cz臋sto nazywany te偶 wujem)
  • 偶ona brata mamy (czyli wuja) - wujenka (cz臋sto nazywana te偶 ciotk膮)
  • 偶ona brata ojca (czyli stryja) - stryjenka (cz臋sto nazywana te偶 ciotk膮)
  • c贸rka siostry - siostrzenica
  • c贸rka brata - bratanica
  • syn siostry - siostrzeniec
  • syn brata - bratanek
  • 偶ona syna - synowa
  • m膮偶 c贸rki - zi臋膰
  • ojciec m臋偶a lub 偶ony - te艣膰
  • matka m臋偶a lub 偶ony - te艣ciowa

Sporo tego, ale warto si臋 orientowa膰. Nie musicie wszystkiego pami臋ta膰. 

➤R贸偶ne rodzinne spotkania zazwyczaj organizuje si臋 w gronie najbli偶szej rodziny- bliskich i tzw. przyszywanych cz艂onk贸w rodziny.


  • Zapiszcie pod tematem w zeszycie z j. polskiego

Przyszywani- ciocia, wujek to osoby, kt贸re nazywamy wujkiem, cioci膮, chocia偶 nie jeste艣my z nimi spokrewnieni, nie wi膮偶膮 nas z nimi: wi臋zy krwi, nazwisko.

➤ Przeczytajcie wiersz "Na grill' ze s. 62 

  • Wykonajcie polecenia  1,2, 6 ze s. 63 z podr臋cznika.
  • Zr贸bcie 膰wiczenia ze s. 57 z kart 膰wicze艅.  W 膰wiczeniu 2 uporz膮dkujcie wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej. (W zeszycie wykonajcie cz臋艣膰 z kropk膮 z  膰wiczenia 3 ze s. 57 z kart 膰wicze艅).

2. Teraz powt贸rzycie wiadomo艣ci o przymiotniku -zw艂aszcza o stopniowaniu przymiotnika.

Zapami臋tajcie i przepiszcie do zeszytu!



➤Wykonajcie polecenia utrwalaj膮ce wiadomo艣ci o przymiotniku ze s. 58 z kart 膰wicze艅.
  • Wykonajcie do zeszytu 膰wiczenie 4 ze s. 63 z podr臋cznika. 


Edukacja matematyczna馃尯

1. Otw贸rzcie zeszyt z matematyki, zapiszcie:
Lekcja, dat臋
Temat: Dodawanie liczb trzycyfrowych.

2. Przeanalizujcie zad. 1 ze s. 78 z podr臋cznika.



➤ Wykonajcie do zeszytu przyk艂ady z zad. 2 ze s. 78 z podr臋cznika.

W zeszycie rozwi膮偶cie zad. 3 z tej samej strony z podr臋cznika. Pami臋tajcie, 偶e:
- najpierw przepisujemy pytanie; 
-piszemy rozwi膮zanie - dzia艂anie lub dzia艂ania; 
- udzielamy odpowiedzi w formie zdania.


  • Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonajcie zad. 1, 3, 5 ze s. 65 z kart 膰wicze艅.


Edukacja plastyczna馃尯

Zbli偶aj膮 si臋 daty: 26 maja -to data Dnia Matki i 23 czerwca -Dzie艅 Ojca. Dzisiaj b臋dziecie wykonywa膰 laurk臋 dla mamy lub taty dekorowan膮 papierowymi kwiatami, kt贸re zast膮pi膮 偶ywe kwiaty.

1. Zanim zajmiemy si臋 prac膮 przeczytajcie kilka ciekawych informacji o: flory艣cie, ikebanie. Obejrzyjcie film przedstawiaj膮cy florystyczne kompozycje.





2. Teraz czas na wykonanie laurki.
Prosz臋 wykona膰 j膮 zgodnie z pierwszym lub drugim filmem instrukta偶owym.
Prac臋 fotografujecie i przysy艂acie mi mailem do najbli偶szej 艣rody. 
Przygotujemy z Waszych laurek wystawk臋.






Powodzenia馃尫馃尮

 Czekam na laurki do oceny.馃尲






  Zagadnienia realizowane na zaj臋ciach edu. - tydzie艅 18.05-22.05 2020 r.
      1. U艣wiadomimy sobie znaczenie rodzinnych spotka艅 dla wzmacniania wi臋zi rodzinnych. Poszerzymy zakres s艂ownictwa dotycz膮cy cz艂onk贸w rodziny i ich roli w funkcjonowaniu rodziny na podstawie tekstu”Na grill”. Wyja艣nimy okre艣lenia: bliscy i przyszywani cz艂onkowie rodziny. Powt贸rzymy wiadomo艣ci o przymiotnikach, doskonal膮c umiej臋tno艣ci ich stopniowania. Uporz膮dkujemy wyrazy w kolejno艣ci alfabetycznej. Uzupe艂nimy  zdania.
Uzupe艂nimy cyfry w liczbach trzycyfrowych i b臋dziemy do liczb trzycyfrowych dodawa膰 jedno艣ci.
Wykonamy laurk臋 dla mamy lub taty dekorowan膮 papierowymi kwiatami. Poznamy prac臋 florysty.Dowiemy si臋 co to jest ikebana.

    2. Wykonamy 膰wiczenia og贸lnorozwojowe z wykorzystaniem pi艂ki.
B臋dziemy uk艂ada膰 i zapisywa膰 zdania na temat rodziny na podstawie tekstu „Leniwy dzie艅 mysiej mamy” i tekstu ”Laurka”. B臋dziemy 膰wiczy膰: pisanie zda艅 z pami臋ci i rozwijanie zda艅. B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe i 膰wiczy膰 ich zapis wyrazem.
U艂o偶ymy 偶yczenia dla mamy lub dla taty na podstawie informacji zawartych w temacie 149 -Moja mama   w module 3  Ws艂uchanie i analiza tre艣ci tekstu" Pisanka na Dzie艅 Kobiet" z T 150-呕yczenia dla mamy w bloku 32 z epodr臋cznika kl. 2 cz. Lato.


     3. Na podstawie tekstu 艢winka”udzielimy kilka rad na temat: Jak si臋 komunikowa膰 z cz艂onkami rodziny i innymi osobami, by zosta膰 dobrze zrozumianym i skutecznie rozwi膮zywa膰 nieporozumienia? Poszerzymy zakres s艂ownictwa o kolejne nazwy uczu膰. Poznamy znaczenie nowych przys艂贸w. U艂o偶ymy zdania z rozsypanki wyrazowej.Utrwalimy pisowni臋 wyraz贸w z „rz” po sp贸艂g艂oskach.
B臋dziemy kontynuowa膰 temat w e -podr臋czniku kl. 2 cz. Lato,-blok 32- Temat 148: Jestem synem, jestem c贸rk膮.
B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe z wykorzystaniem k贸艂eczek i liczyde艂ek.
     
    4. Zredagujemy wypowied藕 zawieraj膮c膮 zdania opisuj膮ce mam lub tat臋 na podstawie planu– z    epodr臋cznika kl. 2, cz. Lato- blok 32 - Nasze mamy Temat 149 „ Moja mama”.
B臋dziemy dodawa膰 liczby trzycyfrowe z wykorzystaniem k贸艂eczek i liczyde艂ek. Rozwi膮偶emy zadania tekstowe- zastosujemy obliczenia pieni臋偶ne, Przedstawimy dzia艂ania na drzewku matematycznym. Nauczymy si臋 melodii i s艂贸w piosenki "Majowa 艂膮ka dla mamy".
 
 5. Z okazji 艣wi臋ta Dnia Matki i Dnia Ojca u艂o偶ymy kr贸tkie wierszyki dla mam, tatusi贸w w oparciu o wiersz „ Ca艂a 艂膮ka dla mamy”. Dobierzemy daty do nazwy 艣wi膮t. B臋dziemy poszerza膰 wiadomo艣ci o 艂膮ce, rozpoznawa膰 kwiaty, ro艣liny chronione i ro艣liny truj膮ce na 艂膮ce na podstawie tekstu „Kwietna 艂膮ka” i filmiku z YouTube „W臋dr贸wki skrzata Bor贸wki - 艁膮ka”....
Narysujemy majow膮 艂膮k臋 dla mamy i taty w programie Paint. Obejrzymy filmik instrukta偶owy.
B臋dziemy odejmowa膰 liczby trzycyfrowe. Rozwi膮偶emy zadania testowe z wykorzystuj膮c matematyczne drzewka do zapisu dzia艂a艅.


 Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne dla kl. 2 c gr. 1 – 艣roda
1. Wykonamy wazonik z masy solnej lub plasteliny –  B臋dziemy usprawnia膰 prac臋 d艂oni.
2.B臋dziemy uk艂ada膰 puzzle online – Usprawnimy koordynacj臋 wzrokowo- ruchow膮 i koncentracj臋.

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne dla kl. 2 c gr. 2 – czwartek
1. Wykonamy 膰wiczenia doskonal膮ce umiej臋tno艣膰 poprawnego pisania z pami臋ci.
2. B臋dziemy usprawnia膰 pami臋膰 i uwag臋, wykorzystuj膮c do tego  gr臋 – Memory.

Zaj臋cia wyr贸wnawcze kl. 2 b, 2 c czwartek
 B臋dziemy 膰wiczy膰 poprawno艣膰 pisowni wyraz贸w z: 偶, rz wymiennym i niewymiennym. Dobierzemy wyrazy do zasady ortograficznej. Uzupe艂nimy dyktando online utrwalaj膮ce poprawn膮 pisowni臋 wyraz贸w z: 偶, rz.




Komentarze

  1. Dzie艅 dobry. Majka W. Obecna 馃檪

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry.Natalia F obecna

    OdpowiedzUsu艅
  3. Natalia J臋druch obecna ♥
    Pozdrawiamy♥ ☻

    OdpowiedzUsu艅
  4. Dzie艅 dobry . Naaszka obecna

    OdpowiedzUsu艅
  5. Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsu艅
  6. Dzie艅 dobry Pani, cze艣膰 wszystkim. :) Hania obecna

    OdpowiedzUsu艅
  7. Alan J . obecny

    OdpowiedzUsu艅
  8. Natalia Jerzak - obecna

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zdj臋cia z Afryki