Bogactwa Ziemi. Moja planeta.
馃挆Dzie艅 dobry馃懌 21 kwietnia -wtorek
殴r贸d艂o; WSiP |
Dzisiaj Na podstawie w艂asnych obserwacji, do艣wiadcze艅 i tekst贸w literackich" Pie艣艅 o Ziemi' , "Szkolny dzie艅 bez samochodu" zrozumiemy konieczno艣膰 ochrony 艣rodowiska, potrzeb臋 segregacji odpad贸w. Zastanowimy si臋 nad sposobami otoczenia Ziemi mi艂o艣ci膮 i trosk膮. Poznamy wybrane surowce naturalne Ziemi, kt贸re mog膮 si臋 wyczerpa膰, np. w臋giel jako nieodnawialne 藕r贸d艂o energii… Poznamy zwi膮zki frazeologiczne i zrozumiemy ich znaczenie. Przypomnimy znaczenie i dat臋 Dnia Ziemi. Zastosujemy u艂atwienia w mno偶eniu i dzieleniu przez: 6 w zakresie 100. Samodzielnie rozwi膮偶emy zadania tekstowe. Zrelaksujemy si臋 podczas 膰wicze艅 ruchowych.
Edukacja polonistyczna 馃尯
1. Cicho przeczytajcie wiersz pt. "Pie艣艅 o Ziemi" ze s. 28 z podr臋cznika.
Zastan贸wcie si臋 i odpowiedzcie g艂o艣no na poni偶sze pytanie.
- Na co, zdaniem poetki, jest najwy偶szy czas?
- Jak wi膮偶e si臋 ona z tre艣ci膮 wiersza?
- Co to znaczy : Otoczy膰 Ziemi臋 trosk膮 i mi艂o艣ci膮?
- W jaki spos贸b mo偶e to zrobi膰 ka偶dy z nas?
W udzieleniu odpowiedzi na te pytania podpowie Wam kr贸tki filmik oraz obrazek zamieszczony pod nim.
2. Z uwag膮 obejrzyjcie i wys艂uchajcie starszego kolegi.
- O czym przypomina Wam ten rysunek? Tak, o segregacji odpad贸w.
殴r贸d艂o; Prezentacja WSiP |
- Dlaczego 艣mieci nale偶y segregowa膰?
- Co to jest recykling? Je偶eli nie pami臋tacie, wyszukajcie w Internecie znaczenie tego okre艣lenia.
Czy wiecie, dlaczego w艂a艣nie w po艂owie kwietnia poruszamy t臋 tematyk臋?
Tak, w 艣rod臋 22 kwietnia obchodzimy Dzie艅 Ziemi.
3. W zeszycie do j. polskiego zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat: 22 - kwietnia -Dzie艅 Ziemi. Bogactwa naturalne Ziemi. Moja planeta.
- W zeszycie pod tematem zapiszcie has艂o, kt贸re otrzymali艣cie po wykonaniu zad. 1 ze s. 25 z kart pracy oraz zdanie, kt贸re powsta艂o w zad. 2 z tej samej strony.
- Wykonajcie zad. 3 z tej strony w karcie pracy.
4. Z uwag膮 przeczytajcie tekst "Szkolny dzie艅 bez samochodu" ze s. 30-31.
5. odpowiedzcie na pytania.
殴r贸d艂o: WSiP Tablica
7. Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonajcie zadania ze s. 26 z kart pracy.
8. Teraz zajmiemy si臋 prac膮 i zabaw膮 w e-podr臋czniku. Wzbogacimy wiedz臋 o naturalne bogactwa Ziemi. Pos艂uchamy jak powsta艂y. Zastanowimy si臋, jak je ekonomicznie wykorzystywa膰. Przypomnimy sobie, kt贸re z nich s膮 nieodnawialnymi 藕r贸d艂ami energii...
- Otw贸rzcie e- podr臋cznik Cz臋艣膰- Wiosna kl. 2 Blok 27
- Obejrzyjcie film "Skarby Ziemi" z modu艂u 2
Opowiedzcie w kilku zdaniach.
- Jak powsta艂y w臋giel i s贸l?
- Gdzie si臋 je wydobywa?
Przejd藕cie za pomoc膮 bocznej strza艂ki do modu艂u 3.
- Przyjrzyjcie si臋 zdj臋ciom i nazwijcie przedstawione na nich surowce naturalne.
- Co to znaczy, ze w臋giel jest nieodnawialnym 藕r贸d艂em energii?
- Co powinni艣my robi膰, by mg艂y z niego korzysta膰 kolejne pokolenia?
W module 4 wska偶cie na mapce fizycznej Polski miejsca wydobycia surowc贸w naturalnych, zapoznajcie si臋 z legend膮 mapy.
Wys艂uchajcie tekstu z modu艂u 5
Odpowiedzcie na pytania
- Dlaczego w臋giel nazwany zosta艂 czarnym skarbem?
- Co wytwarza si臋 z w臋gla?
Teraz troch臋 zabawy w module 6. Przejd藕cie do niego klikaj膮c na boczn膮 strza艂k臋.
Wa偶ne!!! zad.3 s. 29 podr臋cznik
W domu na podstawie zdobytej wiedzy napiszcie w kilku zdaniach w zeszycie
Co to znaczy: otoczy膰 Ziemi臋 trosk膮 i mi艂o艣ci膮? W jaki spos贸b mo偶e zrobi膰 to ka偶dy z nas?
Edukacja matematyczna 馃尯
1. Rachunek pami臋ciowy zad. 1, 2 ze s. 56 z podr臋cznika
2. Ustnie wykonajcie zad. 2, 3 z tej samej strony.
3. Zapiszcie w zeszycie do matematyki
Lekcj臋, dat臋
Temat. Mno偶臋 i dziel臋 liczby przez 6 w zakresie 100.
4. Wykonajcie zad. 1 i 3 ze s. 47 z kart pracy. Tu utrwalamy mno偶enie i dzielenie w zakresie 50.
- W zadaniu 3 trzeba dopisa膰 brakuj膮cy czynnik, a potem sprawdzi膰 poprawno艣膰 wykonanego mno偶enia dzia艂aniem odwrotnym - dzieleniem.
5. Przygotujcie do 膰wicze艅 praktycznych 10 paseczk贸w z 6 kropkami i wed艂ug polece艅 wykonajcie zadania: 1,2,3 ze s. 57 z podr臋cznika. Wykonajcie je tak , jak Paulina i Antek.
Zobaczcie jak 艂atwo mo偶na obliczy膰 iloczyn liczb: 9 i 6 zad. 5 z tej samej strony.
Zauwa偶yli艣cie, 偶e Antek zastosowa艂 u艂atwienia w mno偶eniu.
- Na czym one polegaj膮?
Zauwa偶yli艣cie, 偶e jeden z czynnik贸w, np, pierwszy 8 przedstawiamy za pomoc膮 sumy mniejszych liczb 5 + 3. Nast臋pnie ka偶d膮 z tych liczb mno偶ymy przez 6 i wyniki dodajemy. Po dodaniu wynik贸w wiemy ile wynosi iloczyn 8 x 6 = 48, bo 48: 6 =8
8 x 6 = (5 + 3) x 6 = 5 x 6 + 3 x 6 = 30 + 18 =48
Obejrzyj prezentacj臋 do mno偶enia.
Kliknij tu
6. Obejrzyjcie co mo偶na liczy膰 tym sposobem.
7. Wykonajcie tym sposobem zad. 2, 3 ze s. 48 z kart pracy.
8. Obejrzyjcie film jak szybko na palcach nauczy膰 si臋 tabliczki mno偶enia w zakresie 100.
Po膰wiczcie. Warto!!!馃憤馃榾
w-f 馃尯
Teraz po wysi艂ku intelektualnym nale偶y si臋 Wam relaks poprzez ruch. Zapraszam do zumby.
Zapro艣cie rodzic贸w i bawcie si臋 razem.
Po takim wysi艂ku kilka g艂臋bokich oddech贸w i kilka 艂yk贸w wody i mo偶na zacz膮膰 jeszcze jedn膮 rundk臋.
Powodzenia !!! Do jutra ✋✋✋馃榿 Pami臋tajcie o naszym spotkaniu online w 艣rod臋 o godz. 9.00 na Meet -videokonferencji.
Dzie艅 Dobry Pani Asiu Lenka B. obecna
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry, Szymon obecny.
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu. Hania.艢. obecna
OdpowiedzUsu艅Nataszka obecna. Dzie艅 dobry Pani Asiu. Cze艣膰 wszystkim :)
OdpowiedzUsu艅Jest Dawid G.
OdpowiedzUsu艅Witajcie Kochani!!!
OdpowiedzUsu艅Mi艂ej nauki.
Pozdrawiam
Natalia Jerzak- obecna
OdpowiedzUsu艅Marita.I obecna
OdpowiedzUsu艅Kacper obecny.
OdpowiedzUsu艅Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)
OdpowiedzUsu艅Emil P.
OdpowiedzUsu艅Obecna Ksenia Sowa
OdpowiedzUsu艅Natalia J臋druch obecna
OdpowiedzUsu艅Obecny Alan J.
OdpowiedzUsu艅Maja W. obecna 馃檪 Dzie艅 dobry 馃檪
OdpowiedzUsu艅Przepraszam 偶e nie przes艂a艂am pracy... Postaram si臋 j膮 dzi艣 wys艂a膰. Judyta Wi艣niewska obecna
OdpowiedzUsu艅Julian I Jan 艁yjak obecni
OdpowiedzUsu艅Jest Dawid G.
OdpowiedzUsu艅Natalia F obecna
OdpowiedzUsu艅Zrobione Antek K :-)
OdpowiedzUsu艅obecny Artur
OdpowiedzUsu艅Obecny Artur
OdpowiedzUsu艅