Bogactwa Ziemi. Moja planeta.


馃挆Dzie艅 dobry馃懌 21 kwietnia -wtorek
殴r贸d艂o; WSiP


Dzisiaj Na podstawie w艂asnych obserwacji, do艣wiadcze艅 i tekst贸w  literackich" Pie艣艅 o Ziemi' , "Szkolny dzie艅 bez samochodu" zrozumiemy konieczno艣膰 ochrony 艣rodowiska, potrzeb臋 segregacji odpad贸w. Zastanowimy si臋 nad sposobami otoczenia Ziemi mi艂o艣ci膮 i trosk膮.  Poznamy wybrane surowce naturalne Ziemi, kt贸re mog膮 si臋 wyczerpa膰, np. w臋giel jako nieodnawialne 藕r贸d艂o energii… Poznamy zwi膮zki frazeologiczne i zrozumiemy ich znaczenie.  Przypomnimy znaczenie i dat臋 Dnia Ziemi. Zastosujemy u艂atwienia w mno偶eniu i dzieleniu przez: 6 w zakresie 100. Samodzielnie  rozwi膮偶emy zadania tekstowe. Zrelaksujemy si臋 podczas 膰wicze艅 ruchowych.



Edukacja polonistyczna 馃尯

1. Cicho przeczytajcie wiersz pt. "Pie艣艅 o Ziemi" ze s. 28 z podr臋cznika.
Zastan贸wcie si臋 i odpowiedzcie g艂o艣no na poni偶sze pytanie.
  • Na co, zdaniem poetki, jest najwy偶szy czas?
Pomy艣lcie o sytuacji przedstawionej na ilustracji, na tej samej stronie podr臋cznika.
  • Jak wi膮偶e si臋 ona z tre艣ci膮 wiersza? 
  • Co to znaczy : Otoczy膰 Ziemi臋 trosk膮 i mi艂o艣ci膮? 
  • W jaki spos贸b mo偶e to zrobi膰 ka偶dy z nas?
W udzieleniu odpowiedzi na te pytania podpowie Wam kr贸tki filmik oraz obrazek zamieszczony pod nim.  

2. Z uwag膮 obejrzyjcie i wys艂uchajcie starszego kolegi.





  • O czym przypomina Wam ten rysunek? Tak, o segregacji odpad贸w.


殴r贸d艂o; Prezentacja WSiP
  • Dlaczego 艣mieci nale偶y segregowa膰?
  • Co to jest recykling? Je偶eli nie pami臋tacie, wyszukajcie w Internecie znaczenie tego okre艣lenia.
Czy wiecie, dlaczego w艂a艣nie w po艂owie kwietnia poruszamy t臋 tematyk臋?
 Tak, w 艣rod臋 22 kwietnia obchodzimy Dzie艅 Ziemi.

3. W zeszycie do j. polskiego zapiszcie:
Lekcj臋, dat臋
Temat:  22 - kwietnia -Dzie艅 Ziemi. Bogactwa naturalne Ziemi. Moja planeta.

  • W zeszycie pod tematem zapiszcie has艂o, kt贸re otrzymali艣cie po wykonaniu zad. 1 ze s. 25 z kart pracy oraz zdanie, kt贸re powsta艂o w zad. 2 z tej samej strony.
  • Wykonajcie zad. 3 z tej strony w karcie pracy.
4. Z uwag膮 przeczytajcie tekst "Szkolny dzie艅 bez samochodu" ze s. 30-31.


5. odpowiedzcie na pytania.

  • Co zaproponowa艂 pan dyrektor/
  • Jak czu艂y si臋 dzieci bez aut? 
  • Na co zacz臋艂y zwraca膰 uwag臋?
6. W tek艣cie pojawia si臋 zwrot "Bu艂ka z mas艂em".
  • Czy tu chodzi o jedzenie- posi艂ek?
Nie, to jest zwi膮zek frazeologiczny

Przepiszcie poni偶sze informacje do zeszytu, otoczcie je kolorow膮 ramk膮 i je zapami臋tajcie.



殴r贸d艂o: WSiP Tablica

7. Dla utrwalenia wiadomo艣ci wykonajcie zadania ze s. 26 z kart pracy.

8. Teraz zajmiemy si臋 prac膮 i zabaw膮 w e-podr臋czniku. Wzbogacimy wiedz臋 o naturalne bogactwa Ziemi.  Pos艂uchamy jak powsta艂y. Zastanowimy si臋, jak je ekonomicznie wykorzystywa膰. Przypomnimy sobie, kt贸re z nich s膮 nieodnawialnymi 藕r贸d艂ami energii...


  • Otw贸rzcie e- podr臋cznik Cz臋艣膰-  Wiosna  kl. 2 Blok 27
 Temat 123 " Naturalne bogactwa Ziemi"...


  • Obejrzyjcie film "Skarby Ziemi" z modu艂u 2



Opowiedzcie w kilku zdaniach.
  • Jak powsta艂y w臋giel i s贸l?
  • Gdzie si臋 je wydobywa?
Przejd藕cie za pomoc膮 bocznej strza艂ki do modu艂u 3.
  • Przyjrzyjcie si臋 zdj臋ciom i nazwijcie przedstawione na nich surowce naturalne.
  • Co to znaczy, ze w臋giel jest nieodnawialnym 藕r贸d艂em energii?
  • Co powinni艣my robi膰, by mg艂y z niego korzysta膰 kolejne pokolenia?

W module 4 wska偶cie na mapce fizycznej Polski miejsca wydobycia surowc贸w naturalnych, zapoznajcie si臋 z legend膮 mapy.


Wys艂uchajcie tekstu z modu艂u 5 

Odpowiedzcie na pytania 
  • Dlaczego w臋giel nazwany zosta艂 czarnym skarbem?
  • Co wytwarza si臋 z w臋gla?

Teraz troch臋 zabawy w module 6. Przejd藕cie do niego klikaj膮c na boczn膮 strza艂k臋.


Wa偶ne!!! zad.3 s. 29 podr臋cznik
W domu na podstawie zdobytej wiedzy napiszcie w kilku zdaniach w zeszycie
Co to znaczy: otoczy膰 Ziemi臋 trosk膮 i mi艂o艣ci膮? W jaki spos贸b mo偶e zrobi膰 to ka偶dy z nas?

Edukacja matematyczna 馃尯

1. Rachunek pami臋ciowy zad. 1, 2 ze s. 56 z podr臋cznika


2. Ustnie wykonajcie zad. 2, 3 z tej samej strony.

3. Zapiszcie w zeszycie do matematyki

Lekcj臋, dat臋
Temat. Mno偶臋 i dziel臋 liczby przez 6 w zakresie 100.

4. Wykonajcie zad. 1 i 3 ze s. 47 z kart pracy. Tu utrwalamy mno偶enie i dzielenie w zakresie 50.


  • W zadaniu  3 trzeba  dopisa膰 brakuj膮cy czynnik, a potem sprawdzi膰 poprawno艣膰 wykonanego mno偶enia dzia艂aniem odwrotnym - dzieleniem.
5. Przygotujcie do 膰wicze艅 praktycznych 10 paseczk贸w z 6 kropkami i wed艂ug polece艅 wykonajcie zadania: 1,2,3 ze s. 57 z podr臋cznika. Wykonajcie je tak , jak Paulina i Antek. 

Zobaczcie jak 艂atwo mo偶na obliczy膰 iloczyn liczb: 9 i 6 zad. 5 z tej samej strony.
Zauwa偶yli艣cie, 偶e Antek zastosowa艂 u艂atwienia w mno偶eniu.

  • Na czym one polegaj膮?
Zauwa偶yli艣cie, 偶e jeden z czynnik贸w, np,  pierwszy 8 przedstawiamy za pomoc膮 sumy mniejszych liczb 5 + 3. Nast臋pnie ka偶d膮 z tych liczb mno偶ymy przez 6 i wyniki dodajemy. Po dodaniu wynik贸w wiemy ile wynosi iloczyn 8 x 6 = 48, bo 48: 6 =8
8 x 6  = (5 + 3)  x 6 = 5  x 6 + 3 x 6 = 30 + 18 =48
Obejrzyj prezentacj臋 do mno偶enia.
Kliknij tu



6. Obejrzyjcie co mo偶na liczy膰 tym sposobem.


7. Wykonajcie tym sposobem zad. 2, 3 ze s. 48 z kart pracy.

8. Obejrzyjcie film jak szybko na palcach nauczy膰 si臋 tabliczki mno偶enia w zakresie 100.

Po膰wiczcie. Warto!!!馃憤馃榾


w-f 馃尯

Teraz po wysi艂ku intelektualnym nale偶y si臋 Wam  relaks poprzez ruch. Zapraszam do zumby.
Zapro艣cie rodzic贸w i bawcie si臋 razem.


Po takim wysi艂ku kilka g艂臋bokich oddech贸w i kilka 艂yk贸w wody i mo偶na zacz膮膰 jeszcze jedn膮 rundk臋.


Powodzenia  !!! Do jutra ✋✋✋馃榿  Pami臋tajcie o naszym spotkaniu online w 艣rod臋 o godz. 9.00 na Meet -videokonferencji.  




Komentarze

  1. Dzie艅 Dobry Pani Asiu Lenka B. obecna

    OdpowiedzUsu艅
  2. Dzie艅 dobry Pani Asiu. Hania.艢. obecna

    OdpowiedzUsu艅
  3. Nataszka obecna. Dzie艅 dobry Pani Asiu. Cze艣膰 wszystkim :)

    OdpowiedzUsu艅
  4. Natalia Jerzak- obecna

    OdpowiedzUsu艅
  5. Dzie艅 dobry Pani Asiu, Ola i Wiktoria obecne :)

    OdpowiedzUsu艅
  6. Maja W. obecna 馃檪 Dzie艅 dobry 馃檪

    OdpowiedzUsu艅
  7. Przepraszam 偶e nie przes艂a艂am pracy... Postaram si臋 j膮 dzi艣 wys艂a膰. Judyta Wi艣niewska obecna

    OdpowiedzUsu艅

Prze艣lij komentarz

Popularne posty z tego bloga

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zaj臋cia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

Temat dnia: Dialog z Karolci膮.