O właściwym odżywianiu. Temat dnia: Dieta, czyli o sposobach odżywiania.



💗Dzień dobry!👫 Dzisiaj 31 marca- wtorek
  
Dzisiaj ważne dla nas zagadnienia,- to, co trzeba umieć, wiedzieć.

1. Doskonalimy swoją sprawność fizyczną, ćwicząc przy muzyce.
2. Poznajemy zawód dietetyka i zasady podstawowej diety.
3. Znamy składnik pokarmowe i ich rolę w organizmie. Wiemy jakich zasad odżywiania przestrzegać, aby być zdrowym. Przygotowujemy zdrowe śniadanie.
4. Utrwalamy zasadę pisowni wyrazów z ó w zakończeniach -ówna, - ówka, -ów. Poznajemy zapis wyrazów ; skuwka, zasuwka, wsuwka - jako wyjątków od podanej zasady.
5. Odejmujemy liczby dwucyfrowe podanym sposobem w zakresie 100 i rozwiązujemy zadania tekstowe.



Zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam.  😊

Zapraszam do ćwiczeń: 
skłony boczne -x 10,
- 5 wdechów noskiem i wydechów ustami,
- wykonujemy 10 skoków pajacyka,
- na koniec dotleniamy mózg, pijąc 4 łyki wody mineralnej.
Edukacja polonistyczna🌸

Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
Dieta, czyli o sposobch odżywiania.

1. Na wstępie przeczytajcie żartobliwy wiersz pt' Sześćdziesiąt cztery" ze str. 92 z podręcznika.
Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedzcie na poniższe pytania.

  • Co lubiła jeść dziewczynka?
  • Ile kilogramów ważyłaby, gdyby jadła tylko hamburgery, chipsy i pizzę?
  • Jakich rad babcia udzieliła dziewczynce?
  • Dlaczego dziewczynka zmieniła swoje nawyki żywieniowe? 

Wyjaśnijcie powiedzenie " Co za dużo, to niezdrowo."
Czy powiedzenie pasuje do treści wiersza?

2.  Za chwilę odejdziecie od komputera i przemieszczają c się marszowym krokiem w stronę drzwi i  z powrotem, 
- chłopcy szybko wymieniają zdrowe składniki, które warto dokładać do hamburgera,
- dziewczynki robią ten sam ruch i wymieniają zdrowe składniki pizzy. 
Start, kto szybszy?

Sprawdźcie, czy myśleliśmy o tym samym. Komu się udało pomyśleć podobnie?

Zdrowa pizza":                                                Zdrowy hamburger:
-drożdże,                                                        - bułka wieloziarnista,
-mąka orkiszowa, żytnia,                                - czerwona cebula.
- chuda szynka z drobiu,                                 - kurczak wędzony,
- pomidory ,                                                    - ogórek, pomidory, rukola,
- ananas.                                                          - kiełki, np. rzodkiewki, jarmużu.

3. Wczoraj poznaliście piramidę zdrowego żywienia i dowiedzieliście się kilku ciekawych informacji o diecie zbilansowanej.   Przypomnijcie je sobie.



4.   Kiedy przeczytacie tekst "Sygnalizacja owocowo-warzywna" ze str. 90 z podręcznika.

Opowiedzcie na pytania:

  • Kto odwiedził drugoklasistów?
  • Czym zajmuje się dietetyk?
  • O jakim sygnalizatorze mówił dietetyk?
  • Dlaczego należy jeść owoce i warzywa różnego koloru?

 Wykonajcie ćwiczenie 1 ze str. 82 z kart pracy.

5. Dla utrwalenia i lepszego  zrozumienia wiadomości po przeczytani  tekstu "Dieta" ze str. 91 z podręcznika,  odszukajcie w nim fragmenty napisane wytłuszczonym drukiem i  zapamiętajcie , co Wam podpowiadają. 



6. Zapiszcie starannie te napisane grubym drukiem wypowiedzi w zeszycie do j. polskiego.
każdą wypowiedź od nowej linijki.

  7. Zaznaczcie poprawne odpowiedzi w zad. 2 ze str. 82 z kart pracy.


Przerwa na śniadanie  - 10 min 🍐🍊

8. Pamiętacie zasadę pisowni wyrazów z końcówkami - ów, -ówka, -ówna, np: 
Kraków, makówka, Nowakówna.


Kliknij na filmik.





9.  Zapamiętajcie wyjątki od tej zasady.

Przez  u piszesz: skuwka, wsuwka i zasuwka, gdyż wyjątkiem są te słówka. 








10. Już dużo zapamiętaliście, a wiec nie będzie problemu  z wykonaniem zadań ze str. 83 z kart pracy.



Zabawa dla chętnych

Kliknij tutaj

Kliknij tutaj





Matematyka 🌸
Temat do zapisu w zeszycie z matematyki


Odejmowanie w zakresie 100 z zastosowaniem ułatwień.

1. Rachunek pamięciowy  Obliczamy w pamięci wyniki z zad. 1 str. 46 z podręcznika

2.  Przypominamy sobie nazwy liczb w odejmowaniu:
                                                         56   -  17  =   39
                             ↓            ↓            



                 odjemna   odjemnik   wartość różnicy

Dzisiaj będziemy odejmować liczby dwucyfrowe znanym wam sposobem, od odjemnej odejmujemy najpierw dziesiątki z odjemnika , a potem od tego co zostanie jedności z odjemnika .

Wzór:

    56 - 17  = 56 - 10 - 7 = 46 - 7 = 39

3. Przypomnijcie sobie sposoby odejmowania  z zastosowaniem ułatwień , które demonstrują Antek i Zosia z zad. 2   str. 46 z podręcznika.

4. Wykonajcie podanymi sposobami przykłady z zadań 3 str. 6 i zad. 4 ze str. 47 z podręcznika . Zapiszcie je w zeszycie do matematyki.

5. Tym samym sposobem z ułatwieniami  wykonajcie zad. 1, 2, 3 ze str. 38 z kart pracy.

Dla chętnych zabawa z szalonymi liczbami. Zapraszam




w-f 🌸



 Pozdrawiam . Powodzenia👻



                                  

Komentarze

  1. Judyta Wiśniewska obecna🙂
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zdjęcia z Afryki