O właściwym odżywianiu. Temat dnia: Dieta, czyli o sposobach odżywiania.
💗Dzień dobry!👫 Dzisiaj 31 marca- wtorek
Dzisiaj ważne dla nas zagadnienia,- to, co trzeba umieć, wiedzieć.
1. Doskonalimy swoją sprawność fizyczną, ćwicząc przy muzyce.
2. Poznajemy zawód dietetyka i zasady podstawowej diety.
3. Znamy składnik pokarmowe i ich rolę w organizmie. Wiemy jakich zasad odżywiania przestrzegać, aby być zdrowym. Przygotowujemy zdrowe śniadanie.
4. Utrwalamy zasadę pisowni wyrazów z ó w zakończeniach -ówna, - ówka, -ów. Poznajemy zapis wyrazów ; skuwka, zasuwka, wsuwka - jako wyjątków od podanej zasady.
5. Odejmujemy liczby dwucyfrowe podanym sposobem w zakresie 100 i rozwiązujemy zadania tekstowe.
Zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam. 😊
Zapraszam do ćwiczeń:
- skłony boczne -x 10,
- 5 wdechów noskiem i wydechów ustami,
- wykonujemy 10 skoków pajacyka,
- na koniec dotleniamy mózg, pijąc 4 łyki wody mineralnej.
Edukacja polonistyczna🌸
Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
Dieta, czyli o sposobch odżywiania.
1. Na wstępie przeczytajcie żartobliwy wiersz pt' Sześćdziesiąt cztery" ze str. 92 z podręcznika.
Na podstawie przeczytanego tekstu odpowiedzcie na poniższe pytania.
- Co lubiła jeść dziewczynka?
- Ile kilogramów ważyłaby, gdyby jadła tylko hamburgery, chipsy i pizzę?
- Jakich rad babcia udzieliła dziewczynce?
- Dlaczego dziewczynka zmieniła swoje nawyki żywieniowe?
Wyjaśnijcie powiedzenie " Co za dużo, to niezdrowo."
Czy powiedzenie pasuje do treści wiersza?
2. Za chwilę odejdziecie od komputera i przemieszczają c się marszowym krokiem w stronę drzwi i z powrotem,
- chłopcy szybko wymieniają zdrowe składniki, które warto dokładać do hamburgera,
- dziewczynki robią ten sam ruch i wymieniają zdrowe składniki pizzy.
Start, kto szybszy?
Sprawdźcie, czy myśleliśmy o tym samym. Komu się udało pomyśleć podobnie?
Zdrowa pizza": Zdrowy hamburger:
-drożdże, - bułka wieloziarnista,
-mąka orkiszowa, żytnia, - czerwona cebula.
- chuda szynka z drobiu, - kurczak wędzony,
- pomidory , - ogórek, pomidory, rukola,
- ananas. - kiełki, np. rzodkiewki, jarmużu.
3. Wczoraj poznaliście piramidę zdrowego żywienia i dowiedzieliście się kilku ciekawych informacji o diecie zbilansowanej. Przypomnijcie je sobie.
4. Kiedy przeczytacie tekst "Sygnalizacja owocowo-warzywna" ze str. 90 z podręcznika.
Opowiedzcie na pytania:
- Kto odwiedził drugoklasistów?
- Czym zajmuje się dietetyk?
- O jakim sygnalizatorze mówił dietetyk?
- Dlaczego należy jeść owoce i warzywa różnego koloru?
Wykonajcie ćwiczenie 1 ze str. 82 z kart pracy.
5. Dla utrwalenia i lepszego zrozumienia wiadomości po przeczytani tekstu "Dieta" ze str. 91 z podręcznika, odszukajcie w nim fragmenty napisane wytłuszczonym drukiem i zapamiętajcie , co Wam podpowiadają.
6. Zapiszcie starannie te napisane grubym drukiem wypowiedzi w zeszycie do j. polskiego.
każdą wypowiedź od nowej linijki.7. Zaznaczcie poprawne odpowiedzi w zad. 2 ze str. 82 z kart pracy.
Przerwa na śniadanie - 10 min 🍐🍊
8. Pamiętacie zasadę pisowni wyrazów z końcówkami - ów, -ówka, -ówna, np:
Kraków, makówka, Nowakówna.
Kliknij na filmik.
9. Zapamiętajcie wyjątki od tej zasady.
Przez u piszesz: skuwka, wsuwka i zasuwka, gdyż wyjątkiem są te słówka.
10. Już dużo zapamiętaliście, a wiec nie będzie problemu z wykonaniem zadań ze str. 83 z kart pracy.
Kliknij tutaj
Kliknij tutaj
Matematyka 🌸
Temat do zapisu w zeszycie z matematyki
Odejmowanie w zakresie 100 z zastosowaniem ułatwień.
1. Rachunek pamięciowy Obliczamy w pamięci wyniki z zad. 1 str. 46 z podręcznika
2. Przypominamy sobie nazwy liczb w odejmowaniu:
56 - 17 = 39
↓ ↓ ↓
odjemna odjemnik wartość różnicy
Dzisiaj będziemy odejmować liczby dwucyfrowe znanym wam sposobem, od odjemnej odejmujemy najpierw dziesiątki z odjemnika , a potem od tego co zostanie jedności z odjemnika .
Wzór:
56 - 17 = 56 - 10 - 7 = 46 - 7 = 39
3. Przypomnijcie sobie sposoby odejmowania z zastosowaniem ułatwień , które demonstrują Antek i Zosia z zad. 2 str. 46 z podręcznika.
4. Wykonajcie podanymi sposobami przykłady z zadań 3 str. 6 i zad. 4 ze str. 47 z podręcznika . Zapiszcie je w zeszycie do matematyki.
5. Tym samym sposobem z ułatwieniami wykonajcie zad. 1, 2, 3 ze str. 38 z kart pracy.
Dla chętnych zabawa z szalonymi liczbami. Zapraszam
w-f 🌸
Pozdrawiam . Powodzenia👻
Lena B. obecna
OdpowiedzUsuńHania obecna
OdpowiedzUsuńEmil P
OdpowiedzUsuńWiktoria i Ola obecne
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak - obecna
OdpowiedzUsuńMaja W.
OdpowiedzUsuńSzymonL.
OdpowiedzUsuńKacper M.
OdpowiedzUsuńEMIL P.
OdpowiedzUsuńMarita.I
OdpowiedzUsuńNatalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńObecna Ksenia Sowa
OdpowiedzUsuńAlan J. Obecny 2c
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńJudyta Wiśniewska obecna🙂
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Zrobione Dawid G.
OdpowiedzUsuńJan i Julian Łyjak obecni
OdpowiedzUsuńZuzia.P obecna
OdpowiedzUsuńObecny.Antek K.
OdpowiedzUsuńArtur M.
OdpowiedzUsuńArtur M.
OdpowiedzUsuń