O właściwym odżywianiu - Temat dnia: Dbamy o nasze zdrowie.
💗Dzień dobry!👫 Dzisiaj 30 marca- poniedziałek
Na początku muszę Was pochwalić za starannie i systematycznie wykonywane zadania.
Wiecie, że je sprawdzam.
Teraz Wam i Rodzicom przedstawię w punktach zagadnienia, które będziemy opracowywać do końca tego tygodnia.
Ważne dla nas zagadnienia,- to, co trzeba umieć, wiedzieć.
1. Wiemy, że zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie zależy od nas samych.
2. Poznajemy układ pięter w "Piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej" i znaczenie zdrowej diety w życiu człowieka.
3. Doskonalimy umiejętność tworzenia rzeczownika od czasownika i układania z nimi zdań oraz równoważników zdania. Rozwijamy zdania.
4. Tworzymy "Piramidę żywienia...", wykorzystując różne techniki wyrazu plastycznego i materiały: opakowania z żywności, malowanie, rysowanie, wycinanie, itp.
5. Doskonalimy swoją sprawność fizyczną, ćwicząc przy muzyce.
6. Poznajemy zawód dietetyka i zasady podstawowej diety.
7. Znamy składnik pokarmowe i ich rolę w organizmie. Wiemy jakich zasad odżywiania przestrzegać, aby być zdrowym. Przygotowujemy zdrowe śniadanie.
8. Utrwalamy zasadę pisowni wyrazów z ó w zakończeniach -ówna, - ówka, -ów. Poznajemy zapis wyrazów ; skuwka, zasuwka, wsuwka - jako wyjątków od podanej zasady.
9. Tworzymy rodzinę wyrazu z cząstka -żyw. Porządkujemy wyrazy w kolejności alfabetycznej.
10. Doskonalimy umiejętność układania planu wydarzeń w kolejności chronologicznej.
11 Przypominamy sobie znaczenie określenia "dialog". Samodzielnie układamy dialog.
11.a Przygotowujemy sałatkę owocową lub warzywną, albo przygotowujemy owocowy deser.
12. Rozwiązujemy zadania tekstowe, także z porównywaniem różnicowym,wykonując obliczenia w zakresie 100.
13. Odejmujemy liczby dwucyfrowe podanym sposobem w zakresie 100 i rozwiązujemy zadania tekstowe.
14.Wiemy co oznacza i ile trwa kwadrans.
15. Uczymy się słów i melodii piosenki "Skaczemy, biegniemy".
16. Utrwalamy rolę klawiszy: Enter, Delete, Alt... Pracujemy w Edytorze tekstu, poznając, jak wstawia się znaki przestankowe.
Dzisiaj ważne dla Nas zagadnienia,- to, co trzeba umieć, wiedzieć.
1. Wiemy, że zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie zależy od nas samych.
2. Poznajemy układ pięter w "Piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej" i znaczenie zdrowej diety w życiu człowieka.
3. Doskonalimy umiejętność tworzenia rzeczownika od czasownika i układania z nimi zdań oraz równoważników zdania.
4. Tworzymy "Piramidę zdrowego żywienia...", wykorzystując różne techniki wyrazu plastycznego i materiały: opakowania z żywności, malowanie, rysowanie, wycinanie, itp.
5. Rozwiązujemy zadania tekstowe, także z porównywaniem różnicowym,wykonując obliczenia w zakresie 100.
2. Poznajemy układ pięter w "Piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej" i znaczenie zdrowej diety w życiu człowieka.
3. Doskonalimy umiejętność tworzenia rzeczownika od czasownika i układania z nimi zdań oraz równoważników zdania.
4. Tworzymy "Piramidę zdrowego żywienia...", wykorzystując różne techniki wyrazu plastycznego i materiały: opakowania z żywności, malowanie, rysowanie, wycinanie, itp.
5. Rozwiązujemy zadania tekstowe, także z porównywaniem różnicowym,wykonując obliczenia w zakresie 100.
Jak zazwyczaj zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam. 😊
Zapraszam do ćwiczeń:
- skłony boczne -x 10,
- pajączki przodem -x 10,
- 5 wdechów noskiem i wydechów ustami,
- na koniec dotleniamy mózg, pijąc 4 łyki wody mineralnej.
Edukacja polonistyczna🌸
Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
Dbamy o nasze zdrowie
1. Poszukajcie z rodzicami w internecie, kto tworzy piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej?
2. Porównajcie produkty, które rodzice przygotowali Wam na śniadanie z rysunkiem piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej.
Na których piętrach piramidy umieścilibyście spożyte produkty?
Żródło; Dietetycy.org.
Czego macie więcej- produktów z dolnych pięter czy produktów z wyższych pięter piramidy?
Co macie w swoich śniadaniach czego nie ma w piramidzie? Jak myślicie dlaczego?
3. Przeczytajcie tekst z podręcznika s. 88-89.
Posłuchajcie, zaśpiewajcie i zapamiętajcie.
Sprawdźcie, co należy wyeliminować- usunąć ze swojego jadłospisu.
Dlaczego na wierzchołku piramidy są właśnie takie produkty?
Czy aktywność fizyczna to tylko sport?
Na aktywność fizyczną powinniśmy codziennie poświęcić 30-45 minut.
Uwaga!
Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy.
Zdrowsze są pełnoziarniste produkty zbożowe.
Mięso czerwone, możemy zastąpić mięsem białym ( drobiowym) lub rybami, jajami.
Tłuszcze zwierzęce możemy zastąpić np. olejem rzepakowym, oliwą z oliwek.
Słodycze zastępujemy owocami, sól ziołami.
Należy pić wodę niegazowana w ilości 1,5 litra dziennie.
4. Obejrzyjcie film, z którego dowiecie się więcej o produktach z piramidy żywieniowej oraz co, to jest dieta zbilansowana.
5. Teraz wykonajcie ćwiczenia z str. 80 z kart pracy.
Ogłaszam krótką przerwę - 2 minuty na bieg w miejscu.
Wracamy do zajęć.
6. Pod zapisanym tematem w zeszycie z j. polskiego napiszcie w kilku zdaniach odpowiedź na pytanie;
Co zawiera piramida żywieniowa i do czego jest nam potrzebna?
7. W zeszycie do przyrody zapiszcie ten sam temat i wykonajcie rysunek piramidy, jeśli macie możliwość wydrukowania piramidy, to można wydrukować i wkleić do zeszytu z przyrody.
8. Teraz zajmiemy się tworzeniem rzeczowników od czasowników.
Przykład :
czytaj - czytanie,
ćwiczę- ćwiczenia
Poćwiczcie ustnie podane przykłady, zmień czasownik na rzeczownik:
odżywiam się - ..............,
myślimy - .....................,
wygrali - ....................... .
9. Z pary wyrazów: ćwiczę- ćwiczenia - ułóżcie i w zeszycie z j. polskiego napiszcie:
-równoważnik zdania z rzeczownikiem - ćwiczenia,
- zdanie z czasownikiem ćwiczę.
10. Wykonajcie samodzielnie ćwiczenia ze str. 81 z kart pracy. Poproście rodzica o sprawdzenie jakości wykonanych zadań i poprawcie pomyłki.
11. Proponuję zabawę z rzeczownikiem i czasownikiem.
Matematyka 🌸
Temat do zapisu w zeszycie z matematyki
Rozwiązujemy zadania tekstowe.
1. Rachunek pamięciowy - zad. 3 str.36 i zad. 6 str. 37 z ćwiczeń.
2. Teraz bardzo proste zad. 4 str 34 oraz zad. 7 str. 35 z ćwiczeń.
3. Obliczcie ceny wskazanych przedmiotów zad. 4 (całe), zad. 5 str. 37 .
4. Zadanie do zeszytu.
Przypominam, ż↓↧e musicie uważnie je przeczytać, przepisać całe zadanie do zeszytu. Następnie podkreślić czerwonym kolorem pytanie , a niebieskim- dane liczbowe.
Gdy zaczniecie rozwiązywać zadanie, należy:
- przepisać pytania ,
- wykonać rysunek pomocniczy.
- napisać właściwe rozwiązania - działania ( to, czego szukamy musi być w wyniku, nie w środku działania),
- udzielić pisemnej odpowiedzi.
Zadanie1.
Szymon wykonał w ciągu 3 minut 44 pompki, a jego brat Antek wykonał o 37 pompek mniej od Szymona.
Ile pompek wykonał Antek?
Ile pompek łącznie wykonali bracia?
Zadanie domowe do zeszytu wykonacie podobnie. Te zadanie prześlecie mi do sprawdzenia.
Zad. 2
Kasia zasadziła w ogrodzie na grządce 53 cebulki tulipanów, a jej dziadek o 28 cebulek mniej od niej.
Ile razem cebulek zasadzili w ogrodzie?
Plastyka 🌸
Wykonajcie na kartce A4 - z bloku piramidę zdrowego żywienia. Możecie do jej wykonania wykorzystać czyste opakowania produktów, nalepki, rysunki, itp. Pamiętajcie o piętrach piramidy. Czekam na prace do najbliższej środy.
Judyta Wiśniewska obecna.😊
OdpowiedzUsuńSzymonL.
OdpowiedzUsuńLenka
OdpowiedzUsuńOla i Wiktoria obecne
OdpowiedzUsuńEmil P
OdpowiedzUsuńObecna Ksenia Sowa.
OdpowiedzUsuńMarita.I
OdpowiedzUsuńMaja W.
OdpowiedzUsuńKacper M.
OdpowiedzUsuńHania obecna
OdpowiedzUsuńObecna Natalia F.
OdpowiedzUsuńZuzia obecna
OdpowiedzUsuńNatalia Jędruch obecna
OdpowiedzUsuńWszystko zrobione Dawid G.
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak -obena
OdpowiedzUsuńArtur M. obecny
OdpowiedzUsuńAntek K.obecny
OdpowiedzUsuńJan i Julian Łyjak obecni
OdpowiedzUsuń