O właściwym odżywianiu - Temat dnia: Dbamy o nasze zdrowie.



💗Dzień dobry!👫 Dzisiaj 30 marca- poniedziałek
  
Na początku muszę Was pochwalić za starannie i systematycznie wykonywane zadania.
Wiecie, że je sprawdzam.

Teraz  Wam i Rodzicom  przedstawię w punktach zagadnienia, które będziemy opracowywać do końca tego tygodnia.

Ważne dla nas zagadnienia,- to, co trzeba umieć, wiedzieć.

 1. Wiemy, że zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie zależy od nas samych.
2. Poznajemy układ pięter w "Piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej" i znaczenie zdrowej diety w życiu człowieka.
3. Doskonalimy umiejętność tworzenia rzeczownika od czasownika i układania z nimi zdań oraz równoważników zdania. Rozwijamy zdania.
4. Tworzymy "Piramidę żywienia...", wykorzystując różne techniki wyrazu plastycznego i materiały: opakowania z żywności, malowanie, rysowanie, wycinanie, itp.
5. Doskonalimy swoją sprawność fizyczną, ćwicząc przy muzyce.
6. Poznajemy zawód dietetyka i zasady podstawowej diety.
7.  Znamy składnik pokarmowe i ich rolę w organizmie. Wiemy jakich zasad odżywiania przestrzegać, aby być zdrowym. Przygotowujemy zdrowe śniadanie.
8. Utrwalamy zasadę pisowni wyrazów z ó w zakończeniach -ówna, - ówka, -ów. Poznajemy zapis wyrazów ; skuwka, zasuwka, wsuwka - jako wyjątków od podanej zasady.
9. Tworzymy rodzinę wyrazu z cząstka -żyw. Porządkujemy wyrazy w kolejności alfabetycznej.
10. Doskonalimy umiejętność układania planu wydarzeń w kolejności chronologicznej.
11 Przypominamy sobie znaczenie określenia "dialog". Samodzielnie układamy dialog.
11.a Przygotowujemy sałatkę owocową lub warzywną, albo przygotowujemy owocowy deser. 
12. Rozwiązujemy zadania tekstowe, także z porównywaniem różnicowym,wykonując obliczenia w zakresie 100.
13. Odejmujemy liczby dwucyfrowe podanym sposobem w zakresie 100 i rozwiązujemy zadania tekstowe.
14.Wiemy co oznacza i ile trwa kwadrans.
15. Uczymy się słów i melodii piosenki "Skaczemy, biegniemy".
16. Utrwalamy rolę klawiszy:  Enter, Delete, Alt... Pracujemy w Edytorze tekstu, poznając, jak wstawia się znaki przestankowe.



Dzisiaj ważne dla Nas zagadnienia,- to, co trzeba umieć, wiedzieć.
1. Wiemy, że zdrowy tryb życia i zdrowe odżywianie zależy od nas samych.
2. Poznajemy układ pięter w "Piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej" i znaczenie zdrowej diety w życiu człowieka.
3. Doskonalimy umiejętność tworzenia rzeczownika od czasownika i układania z nimi zdań oraz równoważników zdania.
4. Tworzymy "Piramidę zdrowego żywienia...", wykorzystując różne techniki wyrazu plastycznego i materiały: opakowania z żywności, malowanie, rysowanie, wycinanie, itp.
5. Rozwiązujemy zadania tekstowe, także z porównywaniem różnicowym,wykonując obliczenia w zakresie 100.



Jak zazwyczaj zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam.  😊

Zapraszam do ćwiczeń: 
skłony boczne -x 10,
- pajączki przodem -x 10,
- 5 wdechów noskiem i wydechów ustami,
- na koniec dotleniamy mózg, pijąc 4 łyki wody mineralnej.
Edukacja polonistyczna🌸

Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
Dbamy o nasze zdrowie
1. Poszukajcie z rodzicami w internecie, kto tworzy piramidę zdrowego żywienia i aktywności fizycznej?
2. Porównajcie produkty, które rodzice przygotowali Wam na śniadanie z rysunkiem piramidy zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. 
Na których piętrach piramidy umieścilibyście spożyte produkty? 

Piramida Żywieniowa i opis. Obowiązująca w 2020 Piramida Żywieniowa
Żródło; Dietetycy.org.

Czego macie więcej- produktów z dolnych pięter czy produktów z wyższych pięter piramidy?
Co macie w swoich śniadaniach czego nie ma w piramidzie? Jak myślicie dlaczego?

3. Przeczytajcie tekst z podręcznika s. 88-89.



Posłuchajcie, zaśpiewajcie i zapamiętajcie.






Sprawdźcie, co należy wyeliminować- usunąć ze swojego jadłospisu.
Dlaczego na wierzchołku piramidy są właśnie takie produkty?
Czy aktywność fizyczna to tylko sport? 
Na aktywność fizyczną powinniśmy codziennie poświęcić 30-45 minut.
Uwaga!
Warzywa i owoce powinny stanowić połowę tego, co jemy.
Zdrowsze są pełnoziarniste produkty zbożowe.
Mięso czerwone, możemy zastąpić mięsem białym ( drobiowym) lub rybami, jajami.
Tłuszcze zwierzęce możemy zastąpić np. olejem rzepakowym, oliwą z oliwek.
Słodycze zastępujemy owocami, sól ziołami.
Należy pić wodę niegazowana w ilości 1,5 litra dziennie.

4. Obejrzyjcie  film, z którego dowiecie się więcej o produktach z piramidy żywieniowej oraz co, to jest dieta zbilansowana.


5. Teraz wykonajcie ćwiczenia z str. 80 z kart pracy.



Ogłaszam krótką przerwę - 2 minuty na bieg w miejscu. 

Wracamy do zajęć. 

6. Pod zapisanym tematem w zeszycie z j. polskiego napiszcie w kilku zdaniach odpowiedź na pytanie;
Co zawiera piramida żywieniowa i do czego jest nam potrzebna? 

7.  W zeszycie do przyrody zapiszcie ten sam temat i wykonajcie rysunek piramidy, jeśli macie możliwość wydrukowania piramidy, to można wydrukować i wkleić do zeszytu z przyrody.

8. Teraz zajmiemy się tworzeniem rzeczowników od czasowników.
Przykład : 
czytaj - czytanie,
ćwiczę- ćwiczenia 
Poćwiczcie ustnie podane przykłady, zmień czasownik na rzeczownik:
odżywiam się  - ..............,
myślimy - .....................,
wygrali - ....................... . 
9. Z pary wyrazów: ćwiczę- ćwiczenia -  ułóżcie i w zeszycie z j. polskiego napiszcie:
 -równoważnik zdania z rzeczownikiem - ćwiczenia,
- zdanie z czasownikiem  ćwiczę.

10. Wykonajcie samodzielnie ćwiczenia ze str. 81 z kart pracy. Poproście rodzica o sprawdzenie jakości wykonanych zadań i poprawcie pomyłki.

11. Proponuję zabawę z rzeczownikiem i czasownikiem.


Przerwa na śniadanie  - 10 min 🍐🍊
Matematyka 🌸

Temat do zapisu w zeszycie z matematyki

Rozwiązujemy zadania tekstowe.

1. Rachunek pamięciowy -  zad. 3 str.36 i zad. 6 str. 37 z ćwiczeń.

2. Teraz bardzo proste  zad. 4 str 34  oraz zad. 7 str. 35 z ćwiczeń.

3.  Obliczcie ceny wskazanych przedmiotów  zad. 4  (całe), zad. 5 str. 37 .


 4. Zadanie do zeszytu.
Przypominam, ż↓↧e musicie uważnie je przeczytać,  przepisać całe zadanie do zeszytu. Następnie podkreślić czerwonym kolorem pytanie , a niebieskim- dane liczbowe. 

Gdy zaczniecie rozwiązywać zadanie, należy: 

  • przepisać pytania , 
  • wykonać rysunek pomocniczy.
  • napisać właściwe rozwiązania - działania ( to, czego szukamy musi być w  wyniku, nie w środku działania),
  • udzielić pisemnej odpowiedzi.    


Zadanie1.

Szymon wykonał w ciągu 3 minut 44 pompki, a jego brat Antek wykonał o 37 pompek mniej od Szymona.
Ile pompek wykonał Antek?
Ile pompek łącznie wykonali bracia?


Zadanie domowe do zeszytu wykonacie podobnie. Te zadanie prześlecie mi do sprawdzenia. 
Zad. 2 
Kasia zasadziła w ogrodzie na grządce 53 cebulki  tulipanów, a jej dziadek o 28 cebulek mniej od niej. 
Ile razem cebulek zasadzili w ogrodzie?


Plastyka 🌸

Wykonajcie na kartce A4 - z bloku piramidę zdrowego żywienia. Możecie do jej wykonania wykorzystać czyste opakowania produktów, nalepki, rysunki, itp.  Pamiętajcie o piętrach piramidy.  Czekam na prace do najbliższej środy.















Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Temat dnia: Dialog z Karolcią.