Marcowe nowiny Temat: W marcu jak w garncu
💗 Dzień dobry!👫
Doczekaliśmy się piątku.👻
Dzisiaj w kręgu naszych zainteresowań będzie wiosenna pogoda, związane z nią przysłowia. Szczegóły są zapisane poniżej.
Ważne dla nas zagadnienia -to, co mamy umieć.
Wyjaśniamy znaczenie wiosennych przysłów. Odróżniamy wiosenne symbole. Uczymy się opisywać wiosenną pogodę.
Wykorzystujemy poznane sposoby w dodawaniu liczb dwucyfrowych w zakresie 100.
Doskonalimy umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. Uczymy się kodować.
Zaczynamy 😀
Jak zazwyczaj zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam.
Zapraszam do ćwiczeń:
- skłony boczne -x 10,
- pajacyki -x 10,
- 5 wdechów noskiem i wydechów ustami,
- na koniec dotleniamy mózg, pijąc 4 łyki wody mineralnej.
Edukacja polonistyczna🌸
Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
W marcu jak w garncu.
1. Przeczytajcie wiersz " W marcu jak w garncu" ze str. 86 z podręcznika "Szkolni przyjaciele"
2. Pomyślcie i powiedzcie rodzicom, dlaczego marcową pogodę porównano do garnka, np. z gotującymi się warzywami?
Czy zgadzacie się z poniższym zdaniem, które odpowiada na zadane pytanie?
Tak jak w garnku z zupą warzywną wymieszane są różne warzywa, tak wczesną wiosną pogoda bywa kapryśna i zmienna.
3. Głośno wymieńcie przedstawione w wierszu marcowe zmiany pogody.
Wpiszcie sześć rzeczowników z wiersza w ćw.1 ze str. 76, -karty pracy.
Przeczytajcie z podręcznika ze str. 87 tekst "Wiosna w przysłowiach" .
Poproście rodziców, by pomogli w wyjaśnieniu ich znaczenia.
5. Odszukajcie w przeczytanym wierszu "W marcu jak w garncu" pięć czasowników i określcie ich czas.
Uwaga!
6.Ułóżcie 4- 5 zdań opisujących marcową pogodę z tymi czasownikami oraz z niektórymi wyrazami pomocniczymi z ćw. 2 ze str.76 z kart pracy.Napiszcie te zdania starannie w zeszycie.
Pomocniczy plan opisu
1. Co opisujecie i dlaczego?
2. Można zacząć od marcowego powiedzenia " W marcu jak ..."
3. Jakie są wiosenne dni ? (Chodzi o pogodę, jej elementy),
4. Jaki wpływ ma wiosenna pogoda na świat roślin i zwierząt?
5. Czy lubisz wiosenną pogodę i dlaczego?
Teraz chwila przerwy na krążenie ramion. Następnie splatamy palce dłoni w koszyczek i przed klatką piersiową prostujemy splecione ręce, obracając dłonie do siebie i odwrotnie.
7. Wracamy do kart pracy i w ćwiczeniu 3 ze str. 77 uzupełniamy zdania tymi wyrazami:
że, więc, lub, ani, gdy, i. Zwróćcie uwagę i zapamiętajcie, przed którymi z podanych wyrazów stawia się przecinek.
To, co lubicie- e-podręcznik;blok 25, temat -114 "Wiosenny kalendarz pogody"
Pamiętacie, że po kliknięciu chmurki z 9 kropeczkami, klikamy blok i temat na lewym zielonym pasku ekranu.
Kliknij
8. Na konie ćwiczenie z wyrazami z końcówką -ów i rozsypanka wyrazowa- ćw. 4, 5 str. 77 z kart pracy.
Przerwa na śniadanie - 10 min 🍐🍊
Matematyka 🌸
Temat do zapisu w zeszycie z matematyki
Dodajemy liczby dwucyfrowe.
Zapraszam do sprawdzenia umiejętności rachowania.
1. Rachunek pamięciowy zad. ze str. 42 z podręcznika.
2. Dla przypomnienia metody dodawania, którą nazwaliśmy "- Dopełnianie do najbliższej dziesiątki), przeczytajcie treść zad. 2, str 42 z podręcznika.
3. Wykonajcie do zeszytu z matematyki zad. 3, str. 42 i zad. 4 str. 43. z podręcznika.
Przed Wami tylko: zad. 8 str. 35, zad. 1, 2, str. 36 z kart pracy.
Dzisiaj nie zadaję pracy domowej.
Zajęcia komputerowe 🌸
Odkodujcie układ kwiatów i ptaków - ćw 1, str. 78 z kart pracy z polskiego.
Zaproście Rodzica lub rodzeństwo do gry z ćw. 2 , str. 79, zasady podobne jak w grze w 'Statki"- kart pracy
Chętnych zapraszam do zabawy w programowanie.
Teraz wędrówka po dżungli z Sophią.
Wiecie, jak się poruszać.
Kliknij tutaj
Dbajcie o własne zdrowie . Gdy klikniecie na film, można powiększyć ekran, klikając na symbol w prawym dolnym rogu.
Wesołej zabawy👍😀
Wasze ciekawe prace, które wysłaliście.
![]() |
Wypowiedź Artka |
![]() |
Wypowiedź Nataszki |
Hania obecna
OdpowiedzUsuńobecna Ksenia Sowa
OdpowiedzUsuńSzymon obecny
OdpowiedzUsuńNatalia Jerzak-obecna
OdpowiedzUsuńEmil obecny
OdpowiedzUsuńWiktoria i Ola obecne
OdpowiedzUsuńObecny Alan Januszkiewicz 2c
OdpowiedzUsuńObecny, Kacper M.
OdpowiedzUsuńMarita.I
OdpowiedzUsuńNatalia F obecna
OdpowiedzUsuńJ. w obecna. Przepraszam że nie dosłałam prac lecz nadrabiam początek. Postaram się zrobić prace i pani wysłać 😊
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Natalia Jędruch,obecna
OdpowiedzUsuńArtur M. obecny
OdpowiedzUsuńObecny Antek K. :) :}
OdpowiedzUsuńLenka B.
OdpowiedzUsuńDawid G.
OdpowiedzUsuńJan i Julian Łyjak obecni
OdpowiedzUsuńZrobiłem wszystkie zadania pozdrawia Artur M.
OdpowiedzUsuńMaja W.
OdpowiedzUsuńZuzia obecna
OdpowiedzUsuń