Marcowe nowiny Temat: W marcu jak w garncu



💗 Dzień dobry!👫
Doczekaliśmy się piątku.👻

Dzisiaj w kręgu naszych zainteresowań będzie wiosenna pogoda, związane z nią przysłowia. Szczegóły są zapisane poniżej.

Ważne dla nas zagadnienia -to, co mamy umieć.
Wyjaśniamy znaczenie wiosennych przysłów. Odróżniamy wiosenne symbole. Uczymy się opisywać wiosenną pogodę.
Wykorzystujemy poznane sposoby w dodawaniu liczb dwucyfrowych w zakresie 100. 
Doskonalimy umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. Uczymy się kodować. 



Zaczynamy  😀

Jak zazwyczaj zaczynamy od gimnastyki. Zapraszam. 

Zapraszam do ćwiczeń: 
- skłony boczne -x 10,
- pajacyki -x 10,
- 5 wdechów noskiem i wydechów ustami,
- na koniec dotleniamy mózg, pijąc 4 łyki wody mineralnej.
Edukacja polonistyczna🌸

Temat do zapisu w zeszycie z j. polskiego:
W marcu jak w garncu.

1. Przeczytajcie wiersz " W marcu jak w garncu" ze str. 86 z podręcznika  "Szkolni przyjaciele" 

2. Pomyślcie i powiedzcie rodzicom, dlaczego marcową pogodę porównano do garnka, np. z gotującymi się warzywami?




Czy zgadzacie się z poniższym zdaniem, które odpowiada na zadane pytanie?
Tak jak w garnku z zupą warzywną wymieszane są różne warzywa, tak wczesną wiosną pogoda bywa kapryśna i zmienna.

 3. Głośno wymieńcie przedstawione w wierszu marcowe zmiany pogody.

 Wpiszcie sześć rzeczowników z wiersza  w ćw.1 ze str. 76, -karty pracy.

4. Przypomnijcie sobie, znaczenie słowa "przysłowie".
Przeczytajcie z podręcznika ze str. 87 tekst "Wiosna w przysłowiach" .
Poproście rodziców, by pomogli  w wyjaśnieniu ich znaczenia. 

5. Odszukajcie w przeczytanym wierszu "W marcu jak w garncu" pięć czasowników i określcie ich czas.

Uwaga!
6.Ułóżcie 4- 5 zdań opisujących marcową pogodę  z tymi czasownikami oraz z niektórymi wyrazami pomocniczymi z ćw. 2 ze str.76 z kart pracy.Napiszcie te zdania starannie w zeszycie.
Pomocniczy plan opisu
1. Co opisujecie i dlaczego?
2. Można zacząć od marcowego powiedzenia " W marcu jak ..."
3. Jakie są wiosenne dni ? (Chodzi o pogodę, jej elementy),
4. Jaki wpływ ma wiosenna pogoda na świat roślin i zwierząt?
5. Czy lubisz wiosenną pogodę i dlaczego?

Teraz chwila przerwy na krążenie ramion. Następnie splatamy palce dłoni w koszyczek i przed klatką piersiową prostujemy splecione ręce, obracając dłonie do siebie i odwrotnie.

7. Wracamy do kart pracy i w ćwiczeniu 3 ze str. 77 uzupełniamy zdania tymi wyrazami:
że, więc, lub, ani, gdy, i.  Zwróćcie uwagę i zapamiętajcie, przed którymi z podanych wyrazów stawia się przecinek.

To, co lubicie- e-podręcznik;blok 25, temat -114 "Wiosenny kalendarz pogody" 
Pamiętacie, że po kliknięciu chmurki z 9 kropeczkami, klikamy blok i temat na lewym zielonym pasku ekranu.
Kliknij


8. Na konie ćwiczenie z wyrazami z końcówką -ów i rozsypanka wyrazowa- ćw. 4, 5 str. 77 z kart pracy.



Przerwa na śniadanie  - 10 min 🍐🍊
Matematyka 🌸

Temat do zapisu w zeszycie z matematyki

Dodajemy liczby dwucyfrowe.
 Zapraszam do sprawdzenia umiejętności rachowania.

1. Rachunek pamięciowy zad.  ze str. 42 z podręcznika.
2. Dla przypomnienia metody dodawania, którą nazwaliśmy "- Dopełnianie do najbliższej dziesiątki), przeczytajcie treść zad. 2, str 42 z podręcznika.

3. Wykonajcie do zeszytu z matematyki  zad. 3, str. 42 i zad. 4 str. 43. z podręcznika.
Przed Wami tylko: zad. 8 str. 35, zad. 1, 2, str. 36 z kart pracy.

Dzisiaj nie zadaję pracy domowej.

Zajęcia komputerowe 🌸

Odkodujcie układ kwiatów i ptaków - ćw 1, str. 78 z kart pracy z polskiego.

Zaproście Rodzica lub rodzeństwo do gry z ćw. 2 , str. 79, zasady podobne jak w grze w 'Statki"- kart pracy

Chętnych zapraszam do zabawy w programowanie.

Teraz wędrówka po dżungli  z Sophią. 
Wiecie, jak się poruszać.  

Kliknij tutaj

 Dbajcie o własne zdrowie . Gdy klikniecie na film, można powiększyć ekran, klikając na symbol w prawym dolnym rogu.





Wesołej zabawy
👍😀



Wasze ciekawe prace, które wysłaliście.







Wypowiedź Artka



               

Wypowiedź Nataszki












Komentarze

  1. Obecny Alan Januszkiewicz 2c

    OdpowiedzUsuń
  2. J. w obecna. Przepraszam że nie dosłałam prac lecz nadrabiam początek. Postaram się zrobić prace i pani wysłać 😊
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłem wszystkie zadania pozdrawia Artur M.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne grupa 2 kl. 2 c

17 kwietnia Temat: Kapelusz Pani Wrony

Zdjęcia z Afryki